Toon posts:

Nieuwsgroepen?

Pagina: 1
Acties:
  • 857 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik mijn topic hier goed plaats maar ik heb een aantal vragen.

1 Ik overweeg lid te worden van een nieuwsgroep, maar wat is nou het verschil tussen dat en een bittorrent download?
2 Ik las iets over retentie, waarom is een meer dagen retentie nou zo interessant, je kan toch gewoon alles downloaden en opslaan op een externe harde schijf?
3 Waar moet je op letten als je lid wil worden van een nieuwsgroep en wat is prijs kwaliteit de beste nu?
4 Ik ga zelf alleen films en albums downloaden. Zijn er dan nog dingen waar ik op moet letten verder? tips? tricks?

bvd

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25

Famous

R 400+

Nieuwsgroepen hebben nou eenmaal een grote aantal voordeel punten. Als je hier heel even op Google wordt je al snel wijzer (op Tweakers gaan we ervan uit dat onderzoekswerk wordt verricht). Zie ook: http://www.binaries4all.nl/

1: Je download (meestal) op volle snelheid, heb je 60mbit zal je met zo'n 7MB/sec downloaden. Je hoeft niet te seeden. Zie Google/Binaries4all.nl verder.

2: Retentie is hoe ver je "terug" kan. Is er een film 900 dagen geleden opgezet en je retentie is maar 300 dagen lukt het je niet om het binnen te halen.

3: Er zijn veel aanbieders welke goede retentie leveren en een redelijk prijs. Ik was zelf altijd lid van Hitnews.eu gezien zij ook goede en snelle support leveren. Let hierbij ook op het aantal connecties en niet alleen op prijs/retentie.

4: Helaas bestaat het geliefde FTD niet meer maar en hier zijn een aantal vervangers voor (Spotnet bijvoorbeeld). Hier kan je ook de comments lezen van andere gebruikers. Daarnaast is het ook gewoon opletten net als bij Torrents. Ga geen film welke 1080p is downloaden van 6,36mb en dan het .exe bestandje uitvoeren.

Zelf downloaden ik met Sabnzb. Een krijg licht programma welke alles voor je doet (uitpakken, repareren).

Edit: Lees dit is door en ook de volgende "hoofdstukken" http://www.binaries4all.nl/beginners/

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 05-10-2013 12:43 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:21:
3 Waar moet je op letten als je lid wil worden van een nieuwsgroep en wat is prijs kwaliteit de beste nu?
4 Ik ga zelf alleen films en albums downloaden. Zijn er dan nog dingen waar ik op moet letten verder? tips? tricks?
3. Eweka naar mijn gevoel. Maar Giganews heeft voor nieuwe gebruikers de eerste 3 maanden korting op een leuk pakket met opslag en vpn, https://www.giganews.com/signup/

4. Vrije ruimte op je harde schijf. Vanwege de bandbreedte van usenet hebben veel "uploaders" er een handje van om in plaats van de Torrent gebruikelijke 2GB-3GB films er 8GB+ van te maken.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:35

SkyStreaker

Move on up!

Ik gebruik zelf spotnet i.c.m. met Grabit, echter de bugs daarin zorgen ervoor dat je even moet weten wat je doet. Namelijk, niet alles in de temp-dir wordt uitgepakt.

Als je spotnet gaat gebruiken, laat je niet afschrikken door vuilspuiterij die d'r af en toe in de reacties staan. Door op een naam te klikken, kan je iemand black-/whitelisten. Spotnet kan overigens ook al veel voor je regelen zoals downloaden.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
thansk guys ga meteeen even wat dingen lezen. goede info en snelle reacties!

Verwijderd

Topicstarter
De hoeveelheid info ( aanbod van films en muziek ) die op de nieuwsgroepen staat is die overal hetzelfde?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:59:
De hoeveelheid info ( aanbod van films en muziek ) die op de nieuwsgroepen staat is die overal hetzelfde?
Ja, ze zijn met elkaar gelinkt.

Als je Giganews overweeg, zou ik voor Supernews gaan. Dit is een dochter van giganews, ze maken gebruik van dezelfde servers, alleen is supernews een stuk goedkoper. Google maar eens op 'supernews 6.99' en je betaalt dan gewoon automatisch via iDeal.

Zoek eens op een proefabonnemtje, veel USP hebben dat. Kun je kijken of het bevalt

[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 05-10-2013 13:02 ]

Hoi!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:59:
Ze worden "gespot" maar over het algemeen is het aanbod wel gelijk.
Je kan ook kijken op bijvoorbeeld: http://www.nzbindex.nl/. Op deze manier heb je alleen een download programma nodig zoals bijvoorbeeld Sabnzb.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog voordelen om te kiezen voor een Europese nieuwsgroep of een Amerikaanse?

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:02:
Zijn er nog voordelen om te kiezen voor een Europese nieuwsgroep of een Amerikaanse?
Gezien support, betalingen etc. zou ik lekker voor een Europese/Nederlandse provider gaan.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Famous schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:02:
[...]

Gezien support, betalingen etc. zou ik lekker voor een Europese/Nederlandse provider gaan.
Dat is een aanname, bij bijvoorbeeld supernews kun je ook gewoon met iDeal betalen.
Maar wat ik al zei, neem eerst eens een gratis proefabonnement. :)

Hoi!

• Famous

Famous

R 400+

EWK schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:05:
[...]

Dat is een aanname, bij bijvoorbeeld supernews kun je ook gewoon met iDeal betalen.
Maar wat ik al zei, neem eerst eens een gratis proefabonnement. :)
Zeker waar!
Al zijn die Amerikanen nog al gek 8)7 en zou ikzelf voor een Europees bedrijf gaan.

Of je sluit gewoon 20 proefabo's af :+

Verwijderd

Topicstarter
Om het makkelijk te houden heb ik Sabnzb gedownload en ga me denk ik voor die 7 euro op Supernews abonneren. Ik heb inderdaad gezien dat er veel proef abbo's zijn dus ga die eerst is teste om te kijken of het allemaal goed komt. Ik heb net een nieuwe 3d smart TV gehaald en moet ook nog eens kijken hoe ik nou mijn laptop of mijn harde schijf makkelijk verbind met de tv zodat ik al mijn films en muziek gelijk kan afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je amerikanen zijn gek famous ben wel benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij eigelijk meer om het gebruikersgemak omdat ik dan icm Sabnzb (wat een naam) alles gemakkelijk kan binnenhalen

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:35

SkyStreaker

Move on up!

Installeer ook even QuickPar 2 en 7-zip, voor als de reparatie (.par bestanden) niet helemaal goed gaat en 7-zip als het niet goed uitpakt.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Famous

Famous

R 400+

Voortaan graag je post een edit geven i.p.v. drie losse berichten :).

In het algemeen hoe het in Amerika eraan toe gaat en hoe ze doen. Maar dat is een ander verhaal. Niet specifiek over een provider hoor ;).

Sab heeft een hoge gebruiksvriendelijkheid en is zeer makkelijk te gebruiken. Er is ook een app voor je mobiele telefoon al heb ik die nooit gebruikt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41
Er is al een verzameltopic over nieuwsgroepen, lees die eens door: Newsservers met binaries [Deel 12]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En dat ^^^ lijkt mij ook de beste plaats om verder te gaan. Er is, als je de moeite neemt om te zoeken, genoeg te vinden hierover.. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.