AsRock H87M moederbord detecteert MSI Geforce GTX 660Ti niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvH87
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-04-2023
Geachte heer/mevrouw,

Mijn AsRock H87M detecteert mijn nieuwe geplaatste MSI Geforce GTX 660 Ti (2 GB) niet. Laatste moederbord drivers geïnstalleerd van de bijgeleverde CD en de bios settings goed gezet. Ik heb de kaart getest in twee andere PC's en daarin werkt de kaart wel. Vervolgens heb ik de website van ASRock bekeken, volgens de moederbordspecificaties zou deze kaart gewoon moeten werken in combinatie met een 700 Watt voeding. De kaart is 100% goed, werkt in de twee andere PC's en zou ook in mijn PC moeten werken. Als ik een GTX 560Ti (1 GB) testkaart in mijn pc plaats, krijg ik wel beeld. Wat is het probleem?

Moet ik het hier zoeken: http://nl.hardware.info/f...n-losse-Nvidia-Gforce-650

Het gaat om de volgende grafische kaart: MSI Geforce N660Ti-2GD5/OC.

Mijn moederbordspecs:
ASRock H87M moederbord
A-Style : Home Cloud
Supports 4th Gen Intel® Core™ i7 / i5 / i3 / Xeon® / Pentium® / Celeron®in LGA1150 Package
Supports Intel® Small Business Advantage 2.0
All Solid Capacitor design
Supports Dual Channel DDR3 1600
1 x PCIe 3.0 x16, 1 PCIe 2.0 x16
Supports AMD Quad CrossFireX™ and CrossFireX™
Multi VGA Output Options : DVI-D, D-Sub, HDMI
Qualcomm Atheros Gigabit LAN
7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC892 Audio Codec)
6 x SATA3, 6 x USB 3.0, 8 x USB 2.0
Supports A-Tuning, XFast 555, Easy Driver Installer, FAN-Tastic Tuning, USB Key

Videokaartspecs:
Brand: MSI
Model: N660TI-2GD5/OC
Interface: PCI Express 3.0 x16
Chipset Manufacturer: NVIDIA
GPU:GeForce GTX 660 Ti
Core Clock: 941MHz
Boost Clock: 1019.5MHz
CUDA Cores: 1344
Effective Memory Clock: 6008MHz
Memory Size: 2GB
Memory Interface: 192-bit
Memory Type: GDDR5
DirectX: DirectX 11
OpenGL: OpenGL 4.2
1 x HDMI
1 x DisplayPortal
2 x DVI
RAMDAC: 400 MHz
3D VISION Game Ready: Yes
SLI Support: SLI Ready
Cooler: With Fan
Dual-Link DVI Supported: Yes
HDCP Ready: Yes
Card Dimensions: 9.65" x 4.5" x 1.54" (4.5" including the heat-pipe

Mijn PC Specs:
Intel Core i7 4770 3.4GHz (Haswell) Quad Core Processor
ASRock H87M Moederbord
8GB DDR3 1333MHz Geheugen (max. 16GB)
MSI Geforce N660Ti-2GD5/OC
2000GB S-ATAIII 3,5" Harddisk
DVD±ReWriter Dual Layer
Gigabit Netwerk en 7.1 HD Geluid + Optical onboard
Intel® HD Graphics 4600 onboard
Supports Microsoft® DirectX® 11
1x VGA, 1x DVI-D, 1x HDMI
2x USB2.0 voor, 4x USB2.0 + 4x USB3.0 achter
HKC 4673GD M-ATX Minitower
Voeding vervangen: Cooler Master GX Lite 700 Watt.

Wat is nu wijsheid? Waarom detecteert dit moederbord deze kaart niet? We krijgen gewoon geen beeld, op de twee andere PC's wel. Hebben jullie hier wat betreft het ASRock H87M moederbord al vaker problemen mee gehad?

Wat te doen? :)

Met vriendelijke groet,

Robert van Halderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk dat je voeding dan niet lekker is, of dat een van de 2 voedingskabels naar de kaart dan een slecht contact maakt.

(de voeding is oh zo belangrijk, maar veel mensen realiseren zich dit niet. Zie ook jouw geval, je geeft vrij veel gedetailleerde specs, maar voor de voeding kom je niet verder dan dat het een glossy zwarte is van 700W. Vergelijk met mijn auto: dat is een rode met 1,2 liter moter; is dat een goede auto denk je?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Na wat speurwerk kwam er dit uit:
http://maxict.nl/product/...50lpdr-12cm-450w-psu/acc/

Dumpen die voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvH87
Reepje schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:27:
Ik denk dat je voeding dan niet lekker is, of dat een van de 2 voedingskabels naar de kaart dan een slecht contact maakt.

(de voeding is oh zo belangrijk, maar veel mensen realiseren zich dit niet. Zie ook jouw geval, je geeft vrij veel gedetailleerde specs, maar voor de voeding kom je niet verder dan dat het een glossy zwarte is van 700W. Vergelijk met mijn auto: dat is een rode met 1,2 liter moter; is dat een goede auto denk je?)
RAM timings staan goed. Het is een 3.0 videokaart. Op het mobo zit een 1x een 2.0 PCIe slot en 1x een 3.0 PCIe slot. Hij zou dus alleen in het 3.0 slot moeten kunnen werken.

Ik heb een oudere GTX 550Ti (1 GB) in het 2.0 slot geplaatst en die werkt wel.

Mijn voeding is een Cooler Master G700 EU bronze, 700 Watt voeding, dus dat moet voldoende zijn.

Zou mijn 3.0 PCIe slot defect kunnen zijn? Het moederbord is van 15 september 2013, dus nog geen drie weken oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvH87
Zie andere quote, die standaard voeding was al vervangen voor Cooler Master G700 EU bronze, 700 Watt voeding, dus dat moet voldoende zijn.

http://www.alternate.nl/C...ing/html/product/1075400/

Zou mijn 3.0 PCIe slot defect kunnen zijn? Het moederbord is van 15 september 2013, dus nog geen drie weken oud.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertvH87 op 05-10-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Gooi het even in BBG voedingen of dm The_Mask even erover, ik kan niks vinden over die voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Staat in je bios soms je onboard gpu als standaard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 20:30
Heeft je voeding een PCI-E aansluiting die gesplitst word op het einde naar 2x PCI-E?
Heb je deze 2 aangesloten op je 660TI?
Zo ja, dan is mijn ervaring dat dit niet werkt met 660TI kaarten.

Sluit 1x die standaard PCI-E aansluiting aan vanaf je voeding en voor de andere gebruik je een 2x molex naar PCI-E.

Hopelijk is het duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
RobertvH87 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:51:
[...]

Zie andere quote, die standaard voeding was al vervangen voor Cooler Master G700 EU bronze, 700 Watt voeding, dus dat moet voldoende zijn.
Van een ander forum, bespreking G series Cooler Master:

Sakkura , July 11, 2013 4:08 PM
Unless I see some glowing reviews or evidence that they're made by Seasonic or the like, I'll just assume G is for Garbage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Reepje schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:12:
[...]

Unless I see some glowing reviews or evidence that they're made by Seasonic or the like, I'll just assume G is for Garbage.
"
Enhance, right. They're kinda like Cooler Master (or a box of chocolates), you never know what you're going to get. And not knowing whether a PSU is going to be good or bad, I'll assume it's bad unless reviews demonstrate otherwise.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvH87
Beste leden,

Foutje, het is deze voeding: Coolermaster GX Lite 700 Watt pricewatch: Cooler Master GX-Lite 700W

[ Voor 44% gewijzigd door RobertvH87 op 05-10-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvH87
Reepje schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:12:
[...]

Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
gooi het door google en klik op de eerste link, maar goed hier is die:
http://www.tomshardware.c...G500-G600-G700,23434.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

RobertvH87 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:41:
Beste leden,

Foutje, het is deze voeding: Coolermaster GX Lite 700 Watt pricewatch: Cooler Master GX-Lite 700W
GX :F
Ga maar graaien in je buideltasje, want die voeding is kak
Het zou echter wel moeten werken, maar ook hier, goedkoop is duurkoop.

[ Voor 53% gewijzigd door Thomg op 05-10-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Maar goed, het lijkt aan de psu te liggen, maar het hoeft niet zo te zijn natuurlijk.

Enige manier om dit te testen is door een een andere kwaliteitsvoeding te plaatsen. Je hebt minimaal een 450 watt kwaliteitsvoeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Je zei zelf het in een andere systeem getest te hebben, misschien kan je daar wat kabeltjes uit trekken. Uit de praktijk blijkt dat als je de kasten tegen elkaar zet je de voeding prima met jouw onderdelen kan verbinden zonder dat je de voeding eruit hoeft te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvH87
Thomg schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:58:
[...]

[...]

GX :F
Ga maar graaien in je buideltasje, want die voeding is kak
Het zou echter wel moeten werken, maar ook hier, goedkoop is duurkoop.
Waarom zou op dit gemiddelde systeem een voeding van 150 euro plus moeten? Is gewoon een gemiddelde voeding van 70 euro die voldoende voeding biedt voor dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvH87
Reepje schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:05:
Maar goed, het lijkt aan de psu te liggen, maar het hoeft niet zo te zijn natuurlijk.

Enige manier om dit te testen is door een een andere kwaliteitsvoeding te plaatsen. Je hebt minimaal een 450 watt kwaliteitsvoeding nodig.
MSI kaart wat betreft de 660Ti chipset communiceert gewoon niet met dit moederbord. Ander merk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
RobertvH87 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:34:
[...]

MSI kaart wat betreft de 660Ti chipset communiceert gewoon niet met dit moederbord. Ander merk proberen.
En nu vraag ik jouw naar de link.

Verder spijt het me bijzonder dat je niet wil inzien dat er kwaliteitsvoedingen en minder goede voedingen zijn.
Het lijkt dat het enige waar je naar wil kijken bij voedingen zijn: de prijs, het wattage en uit deze 2 gegevens blijkbaar weet te concluderen of een voeding goed is, of niet..

Een xfx pro 550W bijv van 52,50 euro. Super goede voeding. Of een seasonic, heb je al voor 55 euro.

ok, nu ga ik flauw doen en je de link geven van de 3d mark score voor jouw kaart op een Asrock H87 moederbord.
http://www.3dmark.com/is/817728 ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Reepje op 05-10-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvH87
Reepje schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:51:
[...]

En nu vraag ik jouw naar de link.

Verder spijt het me bijzonder dat je niet wil inzien dat er kwaliteitsvoedingen en minder goede voedingen zijn.
Het lijkt dat het enige waar je naar wil kijken bij voedingen zijn: de prijs, het wattage en uit deze 2 gegevens blijkbaar weet te concluderen of een voeding goed is, of niet..

Een xfx pro 550W bijv van 52,50 euro. Super goede voeding. Of een seasonic, heb je al voor 55 euro.

ok, nu ga ik flauw doen en je de link geven van de 3d mark score voor jouw kaart op een h87 moederbord.
http://www.3dmark.com/is/817728 ;w
Sorry hoor, ik ben op IT-gebied geen pro maar gewoon een consument (leek). Daarom stel ik op dit forum sinds vandaag mijn vraag. Ik heb geen Intel Core i5-4670K maar een I7 770 3.4GHz (Haswell). De PC draait op Windows 8 en niet op 7. Ik vraag niet het uiterste van dit systeem, het is een huis, tuin en keuken computer voor af en toe een grafische bewerking. Meer niet!

Ik vraag ook niet om een perfecte benchmark. Ik zoek alleen de oplossing voor dit probleem. Ik heb deze kaart in huis en nu draai ik op een onboard grafische chip omdat die kaart niet pakt.

En ik weet wel degelijk dat die voedingen beter zijn die jij noemt, maar dat was mijn vraag niet. Ik vraag me gewoon af of dit systeem, met die videokaart met die 700 watt Coolermaster GX Lite voeding moet kunnen draaien. Ik was hier in de buurt bij een computerzaak en zij vertelden mij dat die voeding voldoende was.

Moet afdoende zijn voor mijn doel en gewoon kunnen draaien. Ik vraag niet om maximale prestaties van dit systeem :)

[ Voor 11% gewijzigd door RobertvH87 op 05-10-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Wel als je zeker weet dat de voeding het niet is, en je hebt al een redelijk aantal andere zaken uitgesloten door het te verwisselen, dan is er wat anders mis. Ik snap alleen niet dat je van alles verwisseld, maar de voeding niet.

Punt is, als er niets mis is, zou deze configuratie gewoon moeten draaien.

Als de kaart op een ander systeem wel draait, is de kaart dus niet de boosdoener en ligt het niet voor de hand deze om te ruilen voor een totaal andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvH87
Reepje schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:34:
Wel als je zeker weet dat de voeding het niet is, en je hebt al een redelijk aantal andere zaken uitgesloten door het te verwisselen, dan is er wat anders mis. Ik snap alleen niet dat je van alles verwisseld, maar de voeding niet.

Punt is, als er niets mis is, zou deze configuratie gewoon moeten draaien.

Als de kaart op een ander systeem wel draait, is de kaart dus niet de boosdoener en ligt het niet voor de hand deze om te ruilen voor een totaal andere.
Ik zal het je nog mooier vertellen, we hebben de kaart net ingebouwd in een andere PC met een Asus moederbord met een Coolermaster GX Lite 600 Watt voeding (nog minder dan mijn voeding). Een ouder en minder vlot systeem. De kaart draait op dat systeem als een zonnetje!

Schiet mij maar lek, ik weet het echt niet meer! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
RobertvH87 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:41:
[...]

Ik zal het je nog mooier vertellen, we hebben de kaart net ingebouwd in een andere PC met een Asus moederbord met een Coolermaster GX Lite 600 Watt voeding (nog minder dan mijn voeding). Een ouder en minder vlot systeem. De kaart draait op dat systeem als een zonnetje!

Ik heb wel een suggestie, verwissel de voeding eens :+

Verder, controleer of er geen pinnetjes krom zitten in de socket van de processor,
update de bios en de drivers van je moederbord (niet die van de cd maar van de asrock site)

Wat gebeurd er precies als je de computer met de kaart erin aanzet? Krijg je helemaal niets te zien, of komt er wel een bios scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

RobertvH87 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:50:
[...]

RAM timings staan goed. Het is een 3.0 videokaart. Op het mobo zit een 1x een 2.0 PCIe slot en 1x een 3.0 PCIe slot. Hij zou dus alleen in het 3.0 slot moeten kunnen werken.

Ik heb een oudere GTX 550Ti (1 GB) in het 2.0 slot geplaatst en die werkt wel.

Mijn voeding is een Cooler Master G700 EU bronze, 700 Watt voeding, dus dat moet voldoende zijn.

In principe werkt een 3.0 kaart ook in 2.0 slot, dat al geprobeerd?
Die 550Ti zou ook op 3.0 slot moeten draaien, werkt ie dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-07 17:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

RobertvH87 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:41:
[...]

Bouw dan de kaart eens in in je eigen PC en verwissel de voeding eens met die GX Lite 600W, dan kan je meteen de voeding uitsluiten.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvH87
Mensen, oplossing gevonden.

Het lag niet aan de voeding en de kaart, moederbord probleem. E-mail van AsRock teruggekregen met de volgende oplossing. Dit werkte gelukkig!

Updaten naar de nieuwste BIOS versie. Instant Flash methode te gebruiken:

1. Please unpack the ZIP or RAR file.

2. Take or prepare a USB flash drive which is formatted as FAT32.

3. Copy the unpacked file to the USB flash drive.

4. Connect it to a USB2.0 port.

5. Please start Instant Flash from within the BIOS. Or press F6 repeatedly during bootup to start Instant Flash.

6. The system might restart automatically, or you might have to press a key to restart.

7. Depending on the BIOS update, the system might restart automatically a few times. Just give it some time.

8. Wait until all restarts have finished and the system stops booting.

9. Now you can remove the USB flash drive.

10. After the BIOS update, the system will initially use default BIOS settings.

In de BIOS onder Advanced > North Bridge Configuration --> PCIE1 Link speed aanpassen. Testen met Gen2 en met Gen3. Uiteindelijk gaf de PC met Gen3 beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Fijn om te horen dat het is opgelost en bedankt voor het plaatsen van de oplossing :Y

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1