Toon posts:

Welke DVD speler met MP3 support?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn Labway XWave 1000 DVD/MP3 speler verkocht omdat deze geen ID3 Tag support heeft en mijn Underworld DVD vanaf track 7 niet afspeeld (is een bug bij alle XWave's :( ).

Ik zoek nu een goeie DVD/MP3 speler met ID3 support, Dolby 5.1 decoder etc. etc.

Wat adviseren jullie?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:33

ShadowBumble

Professioneel Prutser

vaag Heb namelijk geen enkel probleem met me X-Wave :D :D :D

De mp3 support doet het gewoon (okay de tags nie but who cares)

En ik heb nog nooit een dvd gehad die nie werkte >:) >:) >:)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yamakawa?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik heb nu twee modellen in m'n hoofd zitten, qua goed en betaalbaar MP3 én DVD:

de revoy 2200
een samsung 811 oid

Als je een echt goeie wil kan je ook naar DENON kijken, die hebben nu een mp3/dvd speler op de markt, maar daar moet je toch echt aan 2000+ denken :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 13:26 schreef ShadowBumble het volgende:
vaag Heb namelijk geen enkel probleem met me X-Wave :D :D :D

De mp3 support doet het gewoon (okay de tags nie but who cares)

En ik heb nog nooit een dvd gehad die nie werkte >:) >:) >:)
Ik heb alleen problemen gehad met Tarzan (Disney) en Underworld. Tarzan deed het wel, maar de nederlandse spraak deed het gewoon niet, dan resette die zichzelf en kwam weer in het hoofdmenu. Na een Firmwareupgrade was het probleem weg. Underworld daarintegen werkte na deze update nog steeds niet. Heb al contact gezocht met Labway, maar die reageren gewoon niet. Verder deden alle DVD's het ook gewoon hoor, maar de Underworld DVD is gewoon te goed om hem niet af te kunnen spelen! De MP3 support werkte ook goed, maar een beetje raar al die O'tjes als spaties :)

PS Als mensen interesse hebben in de firmwareupgrade, laat me dit dan ff weten, dan zal ik hem online zetten. Ik heb ook het idee, dat na de firmware upgrade, MP3 CD's sneller inleest!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 17:00

nexhil

BAM!

ik heb voor en na de firmware upgrade problemen gehad het witte veeld flikkerden nieuwe dvd's die spontaan overslaan.

kep em na 2 weken verkocht

• ShadowBumble
  • Laatst online: 10:33

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op woensdag 06 juni 2001 14:42 schreef benza2000 het volgende:

[..]

Ik heb alleen problemen gehad met Tarzan (Disney) en Underworld. Tarzan deed het wel, maar de nederlandse spraak deed het gewoon niet, dan resette die zichzelf en kwam weer in het hoofdmenu. Na een Firmwareupgrade was het probleem weg. Underworld daarintegen werkte na deze update nog steeds niet. Heb al contact gezocht met Labway, maar die reageren gewoon niet. Verder deden alle DVD's het ook gewoon hoor, maar de Underworld DVD is gewoon te goed om hem niet af te kunnen spelen! De MP3 support werkte ook goed, maar een beetje raar al die O'tjes als spaties :)

PS Als mensen interesse hebben in de firmwareupgrade, laat me dit dan ff weten, dan zal ik hem online zetten. Ik heb ook het idee, dat na de firmware upgrade, MP3 CD's sneller inleest!
Ja wist nie eens dat er een firmupdate was dus die wil ik wel hebben contact zie profiel.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 13:58 schreef JvS het volgende:
ik heb nu twee modellen in m'n hoofd zitten, qua goed en betaalbaar MP3 én DVD:

de revoy 2200
een samsung 811 oid

Als je een echt goeie wil kan je ook naar DENON kijken, die hebben nu een mp3/dvd speler op de markt, maar daar moet je toch echt aan 2000+ denken :)
Heeft iemand ervaring met bovenstaande mp3/dvd spelers? Mijn interesse gaat wel uit naar denon als ik heel eerlijk ben. Ik wist niet dat sommige "grote" namen ook al mp3 support op hun DVD's hadden geimplementeerd

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb al vele DVD-spelers getest, maar wil je er eentje die uitgebreid MP3's ondersteund dan kom je uit bij de DiViDo.
Deze kost Fl.699,- is regiovrij en speelt perfect MP3's tot 320KB af, ook VBR en ID3-tags!
De speler komt uit een koreaanse fabriek (geen Chinese troep dus!) die o.a. ook spelers voor Daewoo en Grundig maakt, dus met de kwaliteit zit het wel goed. :)

• Sjaakman
  • Laatst online: 18-03-2021
Op donderdag 07 juni 2001 10:10 schreef Gash het volgende:
Ik heb al vele DVD-spelers getest, maar wil je er eentje die uitgebreid MP3's ondersteund dan kom je uit bij de DiViDo.
Deze kost Fl.699,- is regiovrij en speelt perfect MP3's tot 320KB af, ook VBR en ID3-tags!
De speler komt uit een koreaanse fabriek (geen Chinese troep dus!) die o.a. ook spelers voor Daewoo en Grundig maakt, dus met de kwaliteit zit het wel goed. :)
Lijkt me een top apparaat, alleen heel erg jammer dat er zo'n "ouderwets" display op zit... :r

Als er een dot-matrix display op had gezeten had ik 'm gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt denk ik een DiViDo (Toch wel errug prijzig die Denon >:) ! Thnx!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
divido?? hij wou toch een beetje kwaliteit????

mag ik er ff bij zeggen dat deze ***** bij comtronics werkt, en dus de divido erg promoot :r :r omdat dit de leverancier is van deze dingen....

Divido is zeker niet de beste speler met mp3 ondersteuning....

Komt bij dat comtronics dit op alle sites aan het doen is, spammen met die divido :r :r

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Ik zag dat jullie van plan waren een DiViDo speler te kopen... Ik heb zelf een DiViDo thuis staan, hij is regio vrij en (met de oude firmware) kan zelfs de kopieerbeveiliging omzeilt worden.
De kwaliteit van de MP3 speler is erg goed, voor zover de kwaliteit van je MP3's natuurlijk zijn...
Alleen heb ik een beetje moeite met de kwaliteit van de DVD speler zelf, nu werk ik als uitzendtechnicus en ben dus aardig verwent met beeldkwaliteit. Ik erger mij namelijk behoorlijk aan de het blokken van de speler, dit doet hij voornamelijk bij egale (donkere) plekken, bv een muur. Het valt me wel op dat hij dat voornamelijk doet bij regio 1 DVD's en minder bij regio 2... Kan toeval zijn of het heeft te maken met het missen van de beeldlijnen...
Voor de rest is de speler erg snel met laden... heel erg snel zelfs.
Hij speelt ook nog eens videoCD af, is ook altijd leuk...
Over het audio klaag ik ook verder niet, en ik gebruik de analoge (helaas nu nog wel) uitgang.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en als je mij vraagt of je hem moet kopen, tsja, wat is belangrijker voor je goede beeldkwaliteit van de DVD speler, of alle leuke dingetjes dat je erbij krijgt...

Zie het als een Deawoo/Kia/Hyundai (alemaal koreaans), veel extra's en de kwaliteit gaat ermee door... :)

What the heart requires may never be understood by the mind!

Verwijderd

/me zou ook nog even de Lenco DVD speler willen voorstellen.

Is een regiovrije DVD speler met MP3 support en is maar fl 542 bij de makro (incl btw)

Ik heb de mijne nog niet gehaald, maar als ik hem heb wil ik hier wel mijn ervaringen neerpennen...err...typen.

R./

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 14:45 schreef AIKANE het volgende:
Alleen heb ik een beetje moeite met de kwaliteit van de DVD speler zelf, nu werk ik als uitzendtechnicus en ben dus aardig verwent met beeldkwaliteit. Ik erger mij namelijk behoorlijk aan de het blokken van de speler, dit doet hij voornamelijk bij egale (donkere) plekken, bv een muur.
Ik heb zelf een Loewe Planus, Mission speakers (783) en een Yamaha RX-V995 versterker. Beeldkwaliteit en MP3 support (ID3) vind ik samen met CD audio kwaliteit heel belangrijk. Mischien moet ik dan toch vanavond naar de Denon DVD-2800 kijken :9~ (alleen zo jamer dat die rond de ƒ 2.500,00 kost :( )
Heeft er iemand al ervaring met dit apparaat?

• xxxMaverick
Op donderdag 07 juni 2001 16:04 schreef benza2000 het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Loewe Planus, Mission speakers (783) en een Yamaha RX-V995 versterker. Beeldkwaliteit en MP3 support (ID3) vind ik samen met CD audio kwaliteit heel belangrijk. Mischien moet ik dan toch vanavond naar de Denon DVD-2800 kijken :9~ (alleen zo jamer dat die rond de ƒ 2.500,00 kost :( )
Heeft er iemand al ervaring met dit apparaat?
beeldkwaliteit is zeker niet goed bij de divido, let maar eens op. ..... onze vriend de 'dealer (comtronics :r ) heeft het ook elke keer over de mp3 kwaliteit, die is goed, maar waar doe je het nou voor, voor beeld en geluid toch?

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond ga ik de Denon DVD-2800 beluisteren bij Roest in Oegstgeest. Daar had ik ook mijn speakers/tv/receiver gehaald. Ik kan hem met mijn apparatuur testen :9

Ben benieuwd hoe het klinkt, en vooral wat de beeldkwaliteit is. Helaas heeft tie geen ID3 tag support.

Ik laat jullie het nog wel ff weten of het bevallen is (of niet).

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-03 07:35
Iemand ervaring met de Lenco DVD-02 ?

-

Verwijderd

De Lenco = Revoy
Mooie kwaliteit MAAR speelt SVCD altijd uit sync....

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 17:32

klaaz

it's me!

Verwijderd

Benza, zou je niet gewoon een goede Denon of onkyo DVD speler kopen zonder mp3 support en een los mp3 spelertje erbij?
Volgens mij ben je dan zowel kwalitatief als prijstechnisch beter af.
Past m.i. ook wat beter bij de rest van je installatie.
Gr. DikkeLeo

Verwijderd

Pioneer werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 09:46 schreef benza2000 het volgende:
Vanavond ga ik de Denon DVD-2800 beluisteren bij Roest in Oegstgeest. Daar had ik ook mijn speakers/tv/receiver gehaald. Ik kan hem met mijn apparatuur testen :9

Ben benieuwd hoe het klinkt, en vooral wat de beeldkwaliteit is. Helaas heeft tie geen ID3 tag support.

Ik laat jullie het nog wel ff weten of het bevallen is (of niet).
Ik heb hem vrijdag beluistert en... :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Wat een waanzinige geluidskwaliteit! CD audio klinkt veeeeel beter dan de Xwave. Zelfs de MP3 klonk (verrassend) goed. Ik heb het getest met mp3's op 128, 160, 192, 256 en VBR. Allemaal geen probleem. Alleen het probleem wat ik had met de Underworld DVD op de Xwave, had ik ook op de Denon :?
Ik heb die DVD nu aan een vriend van mij gegeven, om te kijken of hij hetzelfde probleem ook op zijn JVC DVD speler heeft.

Hij kost bij Roest in Oegstgeest 2799, maar ik mocht hem hebben voor 2.559,00. Het blijft een hoop geld, maar de kwaliteit is super!

In de VS zie ik hem regelmatig te koop staan voor $600 (omgerekend ƒ 1.524,90). Weet iemand of ik deze Denon ook ergens goedkoper kan lopen (eventueel buitenland)? De sites die ik heb bezocht leven alleen maar in de VS en Canada :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 10:06 schreef DikkeLeo het volgende:
Benza, zou je niet gewoon een goede Denon of onkyo DVD speler kopen zonder mp3 support en een los mp3 spelertje erbij?
Volgens mij ben je dan zowel kwalitatief als prijstechnisch beter af.
Past m.i. ook wat beter bij de rest van je installatie.
Gr. DikkeLeo
Zijn er ook al MP3 spelers voor in de huiskamer dan? Ik kan wel zo'n Creative DAP MP3 jukebox nemen, maar heb liever een apparaat voor in de huiskamer.

Ik heb alleen nog maar ruimte voor een DVD speler in mijn audiomeubel :( dus dat gaat ook niet Leo, maar iedergeval bedankt voor het meedenken! :)

offtopic:
Creative komt dit najaar met 2 nieuwe versies van de DAP's. Eentje met een grotere schijf (10Gb), USB en IEEE 1394 (firewire) support en ongeveer de helft kleiner en lichter. Ook zit er in het vervolg een Lithium-ION batterij in. Die ander komt ongeveer in december uit, heeft een 20Gb( :9~ ) schijf, USB/USB2.0/IEEE 1394 support, en de mogelijkheid om CD's rechtstreeks te encoderen op de DAP! Leuk apparaatje, gaat ongeveer ƒ 1.000,00 kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 11:29 schreef goldfish80 het volgende:
Pioneer werkt perfect
Welke Pioneer? Heeft die ook MP3 support?

Verwijderd

Benza, probeer het eens in Duitsland met www.guenstiger.de (scheelt vast een heleboel centen). Lees anders ook eens de topics hierover op www.dvdforum.nl , wordt je vast wel wijzer van denk ik ;) .
gr. DikkeLeo

• teuni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 13:00

teuni

shit happends.... every day.

Kijk eens naar een hiteker. Een kameraad van me heeft er ook 1 gekocht, een perfect ding.

www.hiteker.nl

ach ja.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 12:11 schreef DikkeLeo het volgende:
Benza, probeer het eens in Duitsland met www.guenstiger.de (scheelt vast een heleboel centen). Lees anders ook eens de topics hierover op www.dvdforum.nl , wordt je vast wel wijzer van denk ik ;) .
gr. DikkeLeo
Thnx Leo! Ik heb hem daar gezien voor DM 1.699,00! Scheel toch weer gauw ƒ 650,00. Op die site zag ik trouwens ook een koppeling naar www.ebay.de. Daar heb ik een bod gedaan van DM 1250. Scheel het me alleen maar nog meer!

Als ik hem voor onder de ƒ 2.000,00 kan krijgen neem ik zeker een Denon.

Mensen, bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 12:36 schreef teuni het volgende:
Kijk eens naar een hiteker. Een kameraad van me heeft er ook 1 gekocht, een perfect ding.

www.hiteker.nl
Ik heb wat meer info opgevraagd over deze DVD spelers... Ik heb me ook meteen aangemeld als dealer. Scheel het nog meer!

Bedankt voor je reactie.

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 11:53 schreef benza2000 het volgende:

[..]

Zijn er ook al MP3 spelers voor in de huiskamer dan? Ik kan wel zo'n Creative DAP MP3 jukebox nemen, maar heb liever een apparaat voor in de huiskamer.

Ik heb alleen nog maar ruimte voor een DVD speler in mijn audiomeubel :( dus dat gaat ook niet Leo, maar iedergeval bedankt voor het meedenken! :)

offtopic:
Creative komt dit najaar met 2 nieuwe versies van de DAP's. Eentje met een grotere schijf (10Gb), USB en IEEE 1394 (firewire) support en ongeveer de helft kleiner en lichter. Ook zit er in het vervolg een Lithium-ION batterij in. Die ander komt ongeveer in december uit, heeft een 20Gb( :9~ ) schijf, USB/USB2.0/IEEE 1394 support, en de mogelijkheid om CD's rechtstreeks te encoderen op de DAP! Leuk apparaatje, gaat ongeveer ƒ 1.000,00 kosten.
Ik heb nog zo'n apparaat voor in de huiskamer te koop. Het is een standalone mp3 speler waar je mp3/audio cds in kan afspelen, ook is er de optie om een HD er in te zetten die mp3's bevat.

• Chaoss
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb een tijdje trug in de consumentengids een test gelezen over DVD spelers. En daaruit kwam de Samsung als een van de besten naar voren (goeie prijs/kwaliteit verhouding).

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Ik heb net een Hiteker BI-660E gehaald bij de Kijkshop, voor 399,-. Hiteker BI-660E = APEX AD660. APEX schijnt in de US nogal populair te zijn.

Hij speelt alles af wat ik erin stop. DVD, VCD, CDR en CDRW met VCD, SVCD, XVCD, MP3, noem maar op. Het leuke is dat als je MPEG videobestanden direct op CD brand (dus als ISO, niet als VCD of SVCD), dan krijg je ze voorgeschoteld in een directory-structuur en kun je ze aanklikken en afspelen. Daardoor hoef je je ook niet aan standaarden te houden.

Beeldkwaliteit is op mijn TV van 10 jaar uit, met SCART/RGB, prima. Het is mijn eerste ervaring met DVD in mijn huiskamer dus misschien waren mijn verwachtingen niet zo hoog. The Matrix speelt hij af met alle denkbare features (inclusief het witte konijn). Geluid is 5:1 op digitaal uit.

MP3 gaat tot 320. Shuffle play en directories. Geluid is redelijk, maar minder "vol" dan MP3 via CDA op mijn Kenwood CD speler.

Het apparaat ziet er mooi uit, is regiovrij en de kopieerbeveiliging is verwijderd. Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding ongelooflijk:7.

Sjettepet

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Op donderdag 14 juni 2001 15:24 schreef Sjettepet het volgende:
Ik heb net een Hiteker BI-660E gehaald bij de Kijkshop, voor 399,-. Hiteker BI-660E = APEX AD660.
Is hij in verschillende kleuren te koop, of alleen zwart?

• xxxMaverick
je kan ook eens wat ervaringen lezen op http://www.kieskeurig.nl

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 12:11 schreef DikkeLeo het volgende:
gr. DikkeLeo
Heb je ervaringen met deze toko. Weet je of en hoe ze leveren in NL, kosten enzo?

Ik ga binnekort voor een DD AV-receiver en prijzen bevallen me wel.

Ook nog ff www.richersounds.nl bellen natuurlijk...

• Juicy
  • Laatst online: 08-03 07:35
Ik heb de Lenco DVD-02a gisteren gekocht bij de Kijkshop. Mooi apparaat voor 549 piekjes. DVD, VCD(Plus), MP3, Audio, noem het maar op. Tevens AC3 decoder ingebouwd. Perfect beeld en geluid !

Tevens regio vrij, RCE proof EN MacroVision vrij ...

-

Verwijderd

Bram,

De Hiteker 660 is er alleen in zwart.

Sjettepet

Verwijderd

Op Wednesday 06 June 2001 14:42 schreef benza2000 het volgende:

[..]

Heb zelf ook een Xwave thuis staan, met de DVD Underworld en Tarzan. Bij Underworld heb ik gaan enkel probleem op mijn Xwave. Bij Tarzan echter wel (Zelfde als wat jij beschreef). Verder heb ik ook problemen men het afspelen van Doe Maar - Hees van Ahoy.

Wat betreft die firmware update. Daar heb ik zeker intresse in, en hoe installeer ik die op mijn Xwave? Geef ff door op enygma@xs4all.nl waar ik de update kan vinden, en hoe ik hem moet installeren.

• liempie
  • Laatst online: 06-03 10:37
Heeft er iemand ervaringen met de Philips DVD-762, deze heeft volgens de specificaties ook MP3 support.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Revoy 2200 heb ik dus zelf, nu ruim een jaar, ben er zelf erg tevreden over en Underworld draait goed, hoewel ik de eerste keer ook problemen had met track 7, maar na reinigings-CD gebruikt te hebben was dat voorbij, denk dat track 7 dus zowiezo moeilijk is voor een DVDspeler.
Enigste nadeel vind ik dat de firmware-update via wisselen van de eeproms moet.

Verwijderd

Topicstarter
Na meer dan 3 maanden gespaart te hebben heb ik hem toch gisteren gehaald... De Denon DVD-2800! Ik mocht hem hebben voor 2.250,00 bij Speed in Leiden.

MP3/CD Audio klinkt ontzettend goed. Vooral MP3 klinkt stukken beter dan op mijn oude XWave. Voller/Dynamischer. Helaas heeft deze DVD-speler geen ID3 tag support, maar geeft wel de 1e 11 tekens weer van de filenaam. Ook dit is beter geregeld dan de XWave.

Beeldkwaliteit heb ik nog niet echt getest. Gisteren wel nog even de X-Men gekeken, maar zag niet echt denderende verschillen (komt waarschijnlijk ook omdat ik de afgelopen 3 1/2 maand geen DVD heb gekeken).

Ik zag in de handleidng dat de Denon DVD-2800 niet overweg kan met SVCD en PhotoCD's. Wanneer er een PhotoCD in de speler wordt gestopt sloopt de Denon de PhotoCD! Ik ga dat eerst vanavond even testen >:)

Voor de mensen die een hoop waarde hechten aan een goede audio DVD speler, heb je aan de Denon absoluut een goede koop!

(Geen reclame ofzo... :))

• arjandijk162
  • Laatst online: 10:50
Een vriend van mij heeft die Lenco staan, maar ik vind datr de vcd's niet helemaal vloeiend worden afgespeelt, zal misschien 1 of 2 fps te weinig zijn ofzo

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb zelf een Philips DVD 722. Perfecte beeld- en geluidskwaliteit én ondersteuning voor MP3 cd(rom/rw)'s :9 . Helaas géén ID3 tags op het display. :( Slechts een album en tracknummer, maar de geluidskwaliteit bij 128kB is zonder meer goed te noemen *D !

Heb al 's een gedownde MPEG op een RW gefikt als VCD (met Nero). Werkt perfect! :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

<knip>

GRRRRR :( :(

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1