4/5 schermen - welke videokaart ?

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 14:49
Hallo allemaal,

Ik lees al enige tijd het forum door maar tot nu toe weinig toegevoegde waarde kunnen leveren en geen vragen tot nu.
Ik kom er even niet meer uit qua video kaart soorten en hoopte dat iemand mij het even kon vertellen.

Wat ik graag voor elkaar wil krijgen is het volgende, ik heb een bureau gemaakt waar ik mn wacom teken monitor laat zakken, en afdek met een acrylaat plaat van 1 cm als ik deze niet gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-UX3TZY7RQfo/Uk9Fdk3NoXI/AAAAAAAADf4/6DRxOXGFyzs/w1504-h844-no/DSC06612.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-B7etyewA5DU/Uk9FgM-LAiI/AAAAAAAADgA/g7wu3Lrcan4/w1504-h844-no/DSC06616.jpg

Ook komen er 3 monitoren aan de muur te hangen waar op ik het "normale" werk het meeste denk te gaan doen.
Nu denk je vast de topic titel zegt 4 of 5 schermen ?, maar je hebt toch maar 4 schermen.
Het vijfde scherm is nog niet overigens aanwezig maar dit word een klein 8" schermpje waarop een ossiloscoop programma draait.

Deze setup gaat voornamelijk worden gebruikt voor internet, besturing van een aantal apparaten, een landkaart op een scherm te displayen en wat beeld/geluid bewerking + tekenen etc.

Ik heb me al een tijdje ingelezen alleen wat ik dus niet helemaal heb kunnen vinden is als volgt.
Ik zat bijvoorbeeld naar deze kaart te kijken http://tweakers.net/price...eon-hd-7870-13series.html

Deze videokaart heeft de volgende poorten :
1-DVI-I
2-DVI-D
3-HDMI
4-Minidisplay
5-Minidisplay

Als ik het goed begrijp kan ik dus op alle poorten een scherm aansluiten, wel op de minidisplay poorten een actieve adapter aansluiten natuurlijk.

Klopt deze redenering of valt bijvoorbeeld de HDMI poort af als je voor het gemak maar even poort 1 2 4 5 in gebruik hebt ?

Wat voor video kaart kan ik het beste aanschaffen, hoop toch wel een beetje rond de het bedrag van 150-200 euro uit te komen.

Heb voorheen een ati HD 4850 X2 videokaart gehad en nooit een game laten meemaken,
na 2.5 jaar amper gebruikt te zijn is deze van de ene op de andere dag er mee gestopt en de winkel wist mij te vertellen dat reparatie het niet meer waard was....
Dus je begrijpt wel dat ik liever geen 320 euro meer uitgeef voor een videokaart :/

alvast bedankt.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:36
Als je niet gaat gamen kun je ook gewoon 2 hele goedkope kaartjes in je systeem zetten die beide 2-3 schermen aansturen, dan heb je ook geen actieve adapters nodig.
Misschien dat je het zelfs kunt met alleen je moederbord en 1 goedkope videokaart, maar ik weet je setup niet.

Edit: we hebben een algemeen topic waar je misschien ook antwoorden kunt vinden: [Centraal] Multi-monitor setup

[ Voor 20% gewijzigd door mitsumark op 05-10-2013 01:03 ]

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 14:49
bedankt voor je snelle reactie,
Had de search gebruikt via google alleen er kwam niet echt boven water wat ik zocht.
Ga even dat topic doorlopen.

Dat is natuurlijk ook wel een optie waar ik nog niet aan had gedacht.
Mij setup is niet schrikbarend snel meer, ik dacht een asus pq5 moederbord dualcore 2.3 ghz 8gig ram.
Met de tijd ga ik deze vervangen voor een ander model natuurlijk

Edit: Dit topic mag gesloten worden,exuus voor de post ik kom er denk ik wel uit in het topic dat in de vorige reply gegven is :)

[ Voor 14% gewijzigd door vincenttor op 05-10-2013 01:20 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-02 18:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ok, doe ik dat. Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

De Asus P5Q heeft trouwens maar één PCI-e slot, daar ga je dus misschien problemen mee krijgen als je twee videokaarten wil installeren.

Ik zou in jouw geval gelijk een upgrade doen; dan kan je gelijk een nieuw moederbord nemen met processor. Als je een moederbord hebt met twee PCI-e sloten kan je vrij goedkoop met twee keer de pricewatch: Sapphire Radeon HD 6450 FleX aan het voldoende aantal aansluitingen komen.

Dit topic is gesloten.