KPN glasvezel + Xbox Live problemen met NAT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 15:17
Na een jaar m'n xbox niet gebruikt te hebben leek het me weer eens leuk om hem aan te sluiten en heb FIFA 14 gekocht welke ik online wilde gaan spelen.

Alles leek goed te gaan tot ik elke +/- 15 minuten een disconnect krijg van Xbox live.

Na wat zoeken op internet blijkt dit een bekend probleem te zijn en moet je UnPn activeren en je Xbox een vast ip geven doormiddel van je mac adres te mappen aan een vast IP in de instellingen van de router.

Ik dit dus allemaal gedaan maar houd nog steeds het zelfde probleem.

Wat heb ik nog meer gedaan:

- Xbox in DMZ gezet. dit werkte helemaal niet. hier kon hij geen connectie maken met Xbox Live.

- UnPn uitgezet en handmatig de volgende poorten geforward naar mijn Xbox:
- 3074 TCP+UDP
- 37384 TCP+UDP
- 80 TCP
- 88 UDP
- 8602 TCP+UDP
- 53 TCP+UDP
- 3659 TCP+UDP

hierna UnPn ook nogmaals hierbij aangezet maar helpt allemaal niets. Het is ook lastig testen aangezien je de instellingen gedaan hebt en je start de Xbox alles lijkt te werken. echter na ongeveer een kwartiertje (soms half uur en soms 5 minuten) zie ik de melding "Disconnected from xbox live" op m'n scherm verschijnen en als ik dan mijn netwerk test zie ik dat de stappen "Network" en "Internet" gewoon goed zijn maar de stap "Xbox Live" niet. De melding die er dan bij staat is dat de NAT nog op strict staat... Hoe kan dit?

Ik lees op het internet verschillende verhalen dat het openzetten van deze poorten of UnPn enablen werkt maar voor anderen niet. ligt het misschien aan het type modem?

ik heb een Arcadyan VGV7519
Firmware version: 02.00.124

Iemand dezelfde problemen gehad en deze kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zet je Xbox eens in DMZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcdokter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 10:10
heeft ie al gedaan:

- Xbox in DMZ gezet. dit werkte helemaal niet. hier kon hij geen connectie maken met Xbox Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 19:32
Als je de Xperia Rampen box hebt moet je na elke veranderde instelling even de power disconnected en reconnecten, bij de laatste serie rampen boxen gaat het iets beter maar werkt nogsteeds slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zelfde Experiabox hier, UPnP aangezet en PS3 geeft netjes NAT type 2 (Open) aan. Geen last van disconnects. Zelfde als ik PS3 in DMZ zet.

[ Voor 26% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-10-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Het lijkt opgelost..handmatige portforwards uitgezet UPnP weer aangezet en minuutje stroom van de router gehaald. toen nogmaals getest en nu geen last meer van..

vreemd dat de experiabox niet aan kan geven dat hij moet rebooten voor deze settings wat veel andere routers wel doen. er is ook geen knop in de webadmin om te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Crysania schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:31:
Het lijkt opgelost..handmatige portforwards uitgezet UPnP weer aangezet en minuutje stroom van de router gehaald. toen nogmaals getest en nu geen last meer van..

vreemd dat de experiabox niet aan kan geven dat hij moet rebooten voor deze settings wat veel andere routers wel doen. er is ook geen knop in de webadmin om te herstarten.
Je kunt m via de webinterface voor zover ik weet gewoon herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Hmm na de hele middag aangestaan te hebben en niet gedisconnect te zijn disconnect hij nu weer steeds zonder dat ik iets aangepast heb. Ik snap er niets meer van
Pagina: 1