Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook voor school

Pagina: 1
Acties:

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:27
Ik heb advies nodig en dat krijg ik hier altijd goed.

Ik ben op zoek naar een ultrabook, dit zijn mijn eisen:
-13 inch
-minder als 1.5 kilo (moet er elke dag mee reizen)
-full hd of nog hoger.
-moet er toch echt wel een hele dag op kunnen werken.
-ssd 128gb (256 is een luxe)
-i5 denk ik dat die wel goed genoeg is, buiten dat is het ook nog zuiniger.
-prijs laat ik nog even open, maar niet meer als 1500 rond de 1200 is het mooist.

Wat ik er mee ga doen:
Ik doe nu niveau 4 applicatie ontwikkelaar :dus programmeren en websites maken. Dreamweaver wordt veel gebuikt, misschien soms beetje photoshop, voor logotjes etc.

Nou twijfel ik nog tussen Apple of Samsung (of jullie moeten een andere aanraden)

pricewatch: Samsung Series 9 NP900X3E-A02NL

Hier boven heeft weer niet de nieuwe processor van Intel..
Scheelt het nou veel voor je accu?

De macbook air zo mooi zijn, maar ook een te lage resolutie, is niet in retina te krijgen.

Hoop dat jullie wat suggesties hebben!

[ Voor 2% gewijzigd door blackspeedy op 05-10-2013 18:00 . Reden: Spelling ]

• rikkert278
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06-2024
Pak een SONY VAIO PRO 13, weegt maar 1,06 kilo, komt standaard met 128 gb ssd en i7/i5 is optioneel. Ze hadden laatst een super vette studenten aanbieding. http://www.sony.nl/customise/vn-pro

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als aanvulling op hierboven:

Op dit moment is er de volgende aanbieding bij Sony
Koop nu en verdubbel uw SSD opslagcapaciteit gratis.
Aanbieding geldig t.e.m. 07.10.2013 zolang de voorraad strekt.
- See more at: http://www.sony.nl/produc...view#sthash.yIPdJja2.dpuf
Daarnaast de upgrade naar 8GB maar 40 euro en zou je eventueel een batterysheet erbij kunnen nemen (zit je op maximaal 18 uur batterij).
Zie ook [Ervaringen] Sony Vaio Pro Series

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Neem gewoon een 13" Retina MBP. Heeft een erg mooi scherm, ssd, is licht, en snel en voldoet aan al je eisen. Je zegt ook al dat je een Air wil eigenlijk, maar dat je de resolutie te laag vindt. Dus is de Retina een (zeer) goed alternatief. Verder werkt OS X heel erg fijn en snel.

[ Voor 44% gewijzigd door peakrever op 05-10-2013 09:04 ]

• niektb
  • Laatst online: 01-08-2024
De MBPr lijkt mij geen goede optie aangezien je voor minder geld véél meer kan krijgen. De goedkoopste is nl al 1529 euro en dan heb je een laptop met i5 (3e generatie) en 128GB SSD.

Voor 80 euro minder (tenzij je een zilverkleurige uitvoering koopt) heb je een Sony Vaio Pro met i7 (4e generatie) 256GB SSD en een extreem lange accuduur (18 uur).

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• peakrever
Maar dan heb je enkel een 1080P scherm, en niet het Retina scherm ;) En je hebt Windows, wat ook een behoorlijk minpunt is. :P

[ Voor 30% gewijzigd door peakrever op 05-10-2013 13:27 ]

• niektb
Ik persoonlijk hecht meer waarde aan de CPU, opslag etc.,ect. dan aan de resolutie, die trouwens in dit geval lang niet beroerd is.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Arthur-M. schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:27:
Maar dan heb je enkel een 1080P scherm, en niet het Retina scherm ;) En je hebt Windows, wat ook een behoorlijk minpunt is. :P
Ik moest wel even lachen om deze post.

Mja nu weer OT. De Macbook Pro is zwaarder dan hij wil. Ik denk dat de Sony Vaio Pro een goede optie is voor je. Mooi scherm, licht en een hele goede accuduur (vergelijkbaar met de air) als je de sheet erbij pakt(hij is dan nog steeds lichter dan de air). Daar dan de i5 pakken (i7 is onzinnig duur), 8GB RAM en de pci-e SSD upgrade erbij en je hebt voor ongeveer €1100 een prachtig apparaat in huis (als je als student besteld).

[ Voor 8% gewijzigd door lucash op 05-10-2013 13:54 ]

• blackspeedy
Bedankt voor de reacties, wat Lucash zegt. mbp is toch wat zwaarder, Betaal je ook al weer zo 1500 euro voor. Nu is de sony vario, als ik het lees, met (extra) accu 18 uur mee gaat, dan heb je weer een extra accu.

Nu zie ik deze samsung pricewatch: Samsung ATIV Book NP940X3G-K01NL alleen is dat nou weer niet net te veel van het goede? Er zijn weinig reviews over te vinden ook.
Als je op het type nummer zoekt dan zeggen ze bij de andere shops dat hij wel 12 uur mee gaat.

Nog even terug te komen op de sony, meestal heb je wat merken wat je wel en niet wilt. Gewoon gevoelsmatig, kieskeurig :) Ik ga het zeker wel over wegen, ook omdat hij een stuk goedkoper is dan de samsung... Moet ik ook even met ouders overleggen hoe veel er wordt mee betaald. Wel een dure grap om even een andere te kopen, heb vorig jaar net een andere(maar vind ik te zwaar)

• niektb
De samsung koop je vooral omdat je dan MBPr gebruikers kan uitlachen om hun resolutie, verder heeft het geen voordelen tov de sony

• blackspeedy
Gaat hier niet echt om de status, wel ben ik erg van het nieuwste knapste beste spullen hebben.
Maar als ik de reviews lees over de vario, wifi en bluetooth slecht, touchpad die niet goed reageer.
Ik heb niet overal goed wifi op school, dus wel graag een goede wifi adapter er in hebben.

Ook zal ik niet snel voor Apple gaan, vanwege hun prijzen, maar dat valt op zich nu wel mee in verhouding met de anderen. Ziet er gewoon mooi en knap uit.

[ Voor 21% gewijzigd door blackspeedy op 05-10-2013 18:19 ]

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

^ http://nl.hardware.info/r...acht-van-3200x1800-pixels

Accu gaat ong. 8 uur mee, best goed met zo'n scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door Chris Smoove op 05-10-2013 18:18 ]

• peakrever
Inderdaad, die Apple Retina MBP heeft helemaal niet zo'n slechte prijs/kwaliteitsverhouding, en je weet zeker dat je een goed apparaat hebt, wat het gewoon doet.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Arthur-M. schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:36:
en je weet zeker dat je een goed apparaat hebt, wat het gewoon doet.
Dan negeer je voor het gemak al die posts van mensen die klagen over de MBP? Lekker eenzijdig verhaal :)

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 05-10-2013 18:47 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• peakrever
Hij zegt zelf dat hij aan het nadenken is over de MBP, omdat hij het toch niet zo'n slecht prijs kwaliteit/verhouding heeft. dus vanwaar die opmerking?

[ Voor 131% gewijzigd door peakrever op 05-10-2013 18:47 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op het laatste deel van je zin. Maar is verder offtopic

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Volgens my is het easy. Tot de 7e krijg je ook nog eens 10% korting: check het kortingscodes topic

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Arthur-M. schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:46:
Hij zegt zelf dat hij aan het nadenken is over de MBP, omdat hij het toch niet zo'n slecht prijs kwaliteit/verhouding heeft. dus vanwaar die opmerking?
Ik mag hopen dat hij niet aan het nadenken is over de macbook pro, de prijs/kwaliteit verhouding daarvan is ronduit bagger, zelfs in vergelijking met ander aanbod van datzelfde merk.

De samsung die wordt gelinkt is een relatief out model en kan ik eigenlijk niet meer aanraden: Voor €1300 krijg je 'slechts' een i5, 4GB en 128GB SSD, terwijl de concurrentie voor dat bedrag laptops aanbied met i7, 8GB en 256GB SSD. Die i7 en grotere SSD zijn aardig, maar meer RAM vind ik noodzaak, omdat het niet uit te breiden is.

• peakrever
blackspeedy schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:17:

Ook zal ik niet snel voor Apple gaan, vanwege hun prijzen, maar dat valt op zich nu wel mee in verhouding met de anderen. Ziet er gewoon mooi en knap uit.
Hij heeft het over de Retina 13" bedoel ik. En in de Retina zit én een goed scherm, én 8GB RAM, én een goed OS, én een redelijk goede Cpu, voor zijn doeleinden iig wel. En natuurlijk standaard een SSD. :) Zo'n slechte prijs/kwaliteits verhouding heeft de Retina dus helemaal niet. Ik ben het wel met je eens dat de reguliere MBP wél een slechte prijs/kwaliteitverhouding heeft. Voor 1250,- niet eens een fullhd scherm, is gewoon slecht.

[ Voor 39% gewijzigd door peakrever op 06-10-2013 12:35 ]

• blackspeedy
Arthur-M. schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:32:
[...]

Hij heeft het over de Retina 13" bedoel ik. En in de Retina zit én een goed scherm, én 8GB RAM, én een goed OS, én een redelijk goede Cpu, voor zijn doeleinden iig wel. En natuurlijk standaard een SSD. :) Zo'n slechte prijs/kwaliteits verhouding heeft de Retina dus helemaal niet. Ik ben het wel met je eens dat de reguliere MBP wél een slechte prijs/kwaliteitverhouding heeft. Voor 1250,- niet eens een fullhd scherm, is gewoon slecht.
Ja, ik heb het inderdaad over de retina versie, en dat laatste ben ik ook volledig met je eens.

Zal even update geven hoe ik er nu voor sta.

Samsung Series 9 NP900X3E-A02NL I5 ("oude" ivy bridge) € 1.299,-
hij is slecht leverbaar, en zit nog oude hardware in, hij is in 2013 op de markt gekomen.

Samsung Series 9 NP900X3E-K01NL i7 ("oude" ivy bridge) € 1.399,-
Ook weinig shops die hem aanbieden, ook geen haswell, waarom maar 4 shops moet ik daar wat bij denken :) 128gb ssd meer dan de boven staande.

Samsung Series 9 NP900X3E-K02NL i7 ("oude" ivy bridge) € 1.450,- )
veel beter te verkrijgen, sneller i7? zie geen andere verschillen

Samsung ATIV Book NP940X3G-K01NL i5(haswell ) €1490
goed te verkrijgen, hele hoge resolutie 3200x1800 (kan windows het wel aan?) sommige zeggen dat het af en toe problemen geeft.

Apple macbook pro retina, weeg bijna een halve kilo zwaarder dan alles hier boven.
Maar heeft wel nieuwste haswell processor

Apple macbook air, nog niet geupdate, lage resolutie, wel mooie lange werktijd en zelfde gewicht als de samsungs.

Waarom nou die nieuwe haswell processoren, omdat alle verhalen rond gaan dat ze een stuk zuiniger zijn met de batterij. En waarom liever een i5, die is ook even zuiniger voor je batterij toch? Wil geen lader mee naar school nemen en moet er wel een dag op kunnen werken. Waarom perse die merken, gewoon heb ik een goed gevoel bij, goede ervaringen mee, Apple nog nooit wat van gehad, Daarom ook twijfelen om over te stappen. Weet ook niet of je op een Apple zo even dreamweaver op kan zetten(via nieuwsgroepen:)

Hoop dat het wat duidelijker is.

• peakrever
Uh, De Retina MBP heeft nog geen Haswell, de Air wel, maar die heeft een (voor jou) te lage resolutie. Wel heeft hij een goede batterijduur, een SSD, en OS X wat toch echt heel erg fijn werkt, en DW werkt ook op een Apple, want ik gebruik het dagelijks. Het is het overstappen echt waard. Mijn vader heeft sinds 3 weken een rMBP, en mijn moeder sinds 2 weken een MBA, en ze wouden dat ze dit eerder hadden gedaan, ze vinden het erg fijn werken. Als OS X je toch niet bevalt kan je een VM maken, of Bootcampen, en dan heb je alsnog Windows, maar ik denk niet dat dit het geval is.

• blackspeedy
Ik denk dat ik nog even ga wachten tot oktober, want volgens mij komen er nieuwe accu's aan, die langer toe kunnen. en de air moet ook nog worden vernieuwd. Misschien een hogere resolutie of de retina versie. De accu duur is top van de air als ik dat zo overal lees.

• peakrever
Nee, de Air is in Juli of Juni al vernieuwd, en heeft al een Haswell processor. De Retina 13" moet nog worden vernieuwd.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Arthur heeft aandelen in apple?
Man hou toch eens op...
Osx is een stokoude unix met een skinnetje.. Superieur aan windows is het absoluut niet in mijn opinie..

Daarbij: het is helemaal niet sneller als een windows notebook.. Ook applicaties die voor beide platformen uit zijn gekomen werken niet sneller onder osx.

De macbook air is absoluut schandalig hoog geprijst.
De gewone non retina is absurd hoog geprijst..
De retina is ook duur, je krijgt hier geen hele speciale hardware (buiten een hoog resolutie ips scherm), de gpu en cpu zijn niet bepaald vooruitstrevend..

Er is zat beters tekoop.

[ Voor 31% gewijzigd door aron225 op 07-10-2013 21:35 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Kijk es naar de acer aspire v7

• peakrever
aron225 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:33:
Arthur heeft aandelen in apple?
Man hou toch eens op...
Osx is een stokoude unix met een skinnetje.. Superieur aan windows is het absoluut niet in mijn opinie..

Daarbij: het is helemaal niet sneller als een windows notebook.. Ook applicaties die voor beide platformen uit zijn gekomen werken niet sneller onder osx.

De macbook air is absoluut schandalig hoog geprijst.
De gewone non retina is absurd hoog geprijst..
De retina is ook duur, je krijgt hier geen hele speciale hardware (buiten een hoog resolutie ips scherm), de gpu en cpu zijn niet bepaald vooruitstrevend..

Er is zat beters tekoop.
Dat de non retina overpriced is ben ik 100% met je eens. De air is niet heel veel duurder dan sommige winddoos notebooks. En voor een retina scherm betaal je gewoon veel, het is niet zo dat een windows notebook met retina scherm onder de 1300,- verkocht zou worden. En ik vind osx gewoon fijner werken dan Windows. net zoals zat andere mensen die os x beter vinden dan windows.

• blackspeedy
Die weegt al weer te zwaar, is de s7 een betere optie, alleen slechte review over de duur van de accu

• peakrever
-post verwijderd-

[ Voor 98% gewijzigd door peakrever op 08-10-2013 08:11 ]

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:59
@BlackSpeedy: Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest. Voor andere doeleinde zoek ik een laptop met eveneens bovenstaande wensen/eisen. Door de goede ervaringen met m'n huidige Macbook en Mac Os X heeft Apple wel een streepje voor bij mij, maar het budget is ook niet onbeperkt (bij mij). Ik heb zelf wel 8 GB ramgeheugen nog als extra eis, want steeds meer ultrabooks zijn achteraf niet meer op te waarderen.

Met jouw eisen komt overigens ook de Dell XPS13 in beeld, maar wordt in specificaties ingehaald door de nieuwere modellen van Samsung, enz. Je zou ook nog een blik kunnen werpen op de Asus Zenbook-serie. Lenovo komt binnenkort ook met nieuwe modellen, met eveneens interessante specificaties. En het is even afwachten wat Apple precies doet met de Pro-serie. Omtrent de Sony zou ik wel even kritisch het topic doorkijken op dit forum, niet iedereen ontvangt een model zonder problemen, maar de prijs is goed. Keuze genoeg.

• blackspeedy
Arosa schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:00:
@BlackSpeedy: Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest. Voor andere doeleinde zoek ik een laptop met eveneens bovenstaande wensen/eisen. Door de goede ervaringen met m'n huidige Macbook en Mac Os X heeft Apple wel een streepje voor bij mij, maar het budget is ook niet onbeperkt (bij mij). Ik heb zelf wel 8 GB ramgeheugen nog als extra eis, want steeds meer ultrabooks zijn achteraf niet meer op te waarderen.

Met jouw eisen komt overigens ook de Dell XPS13 in beeld, maar wordt in specificaties ingehaald door de nieuwere modellen van Samsung, enz. Je zou ook nog een blik kunnen werpen op de Asus Zenbook-serie. Lenovo komt binnenkort ook met nieuwe modellen, met eveneens interessante specificaties. En het is even afwachten wat Apple precies doet met de Pro-serie. Omtrent de Sony zou ik wel even kritisch het topic doorkijken op dit forum, niet iedereen ontvangt een model zonder problemen, maar de prijs is goed. Keuze genoeg.
Bij mij is het budget ook niet onbeperkt natuurlijk, maar 1000-1200 euro heb ik niet een laptop die ik wil, ook niet kwalitatief. Geheugen is nog wel een goede punt van jou. De dell XPS13 is de resolutie ook te laag. Asus zenbook moet ik me nog even in verdiepen, maar heb ik ook wel dingetjes over gehoord en gelezen. Elk model heeft natuurlijk wel wat, maar sommigen springen er tussen uit. Ik wacht ook nog even af veel wordt er toch ook weer een mac aangeraden. Ga toch de webdevelopment kant op. Op de mac kan je ook windows draaien.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
blackspeedy schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:18:
[...]

Bij mij is het budget ook niet onbeperkt natuurlijk, maar 1000-1200 euro heb ik niet een laptop die ik wil, ook niet kwalitatief. Geheugen is nog wel een goede punt van jou. De dell XPS13 is de resolutie ook te laag. Asus zenbook moet ik me nog even in verdiepen, maar heb ik ook wel dingetjes over gehoord en gelezen. Elk model heeft natuurlijk wel wat, maar sommigen springen er tussen uit. Ik wacht ook nog even af veel wordt er toch ook weer een mac aangeraden. Ga toch de webdevelopment kant op. Op de mac kan je ook windows draaien.
Voor de Zenbook modellen is dit topic aangemaakt: [Ervaringen] Asus Zenbook (alle modellen) deel 2 :+

Hier een review te vinden: http://www.notebookcheck....A-Ultrabook.103027.0.html (i7 4558U, accuduur van i5 4200U is beter)

Verwijderd

blackspeedy schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:18:
[...]

1080p op 13" is te laag? What? Dan blijven er wel heel erg weinig modellen over. De opties die momenteel met >1080p te krijgen zijn leggen het qua prijs/kwaliteit hard af tegen de vaio pro.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:06
Ik zou gaan voor de Sony Vaio Pro 13. Op dit moment (geldig tot 14 oktober) krijg je voor €1179,-:
- 13 inch model met 1920x1080
- Slechts 1.06kg
- 8GB geheugen
- Core i5 4200u (Haswell)
- 256GB PCIe SSD
- extra battery waarmee je tot 18 uur kunt werken

Als je een touchscreen wilt kost hij €120,- meer, maar zelfs dan blijft ie nog binnen het gestelde (maximale) budget. Grote pluspunten lijken mij het zeer lage gewicht, 8GB geheugen (nog lang niet standaard in ultrabooks) en een redelijk grote SSD van 256GB (128GB als enige drive is toch wat krap).
Andere alternatieven hebben of a) mindere specs voor dezelfde prijs, of b) gelijke/betere specs voor veel meer.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• blackspeedy
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:32:
[...]

1080p op 13" is te laag? What? Dan blijven er wel heel erg weinig modellen over. De opties die momenteel met >1080p te krijgen zijn leggen het qua prijs/kwaliteit hard af tegen de vaio pro.
nee 1080 is juist goed, maar die dat hebben zijn bijna nog niet met haswell processoren.

De Sony heeft voor mij echt te veel mankementen, hij voldoet als enige aan de eisen van mij. Maar als ik de forums door spit hier zo veel positief, maar ook veel slechte puntjes. Zoals de touchpad.

Verwijderd

Ik viel over de opmerking dat de XPS 13 een te lage resolutie heeft, maar de XPS 13 heeft gewoon 1080p IPS.

• blackspeedy
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:26:
Ik viel over de opmerking dat de XPS 13 een te lage resolutie heeft, maar de XPS 13 heeft gewoon 1080p IPS.
Heb nog weer even gekeken. Maar zie er echt geen een hoor. Sommigen worden de prijzen nog van verwacht. Misschien heb je er een gezien zonder ssd?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:06
blackspeedy schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:07:
[...]
De Sony heeft voor mij echt te veel mankementen, hij voldoet als enige aan de eisen van mij. Maar als ik de forums door spit hier zo veel positief, maar ook veel slechte puntjes. Zoals de touchpad.
Als het over dingen als touchpad, keyboard e.d. gaat zou ik je adviseren om hem in een winkel zelf te bekijken. Winkels als de Mediamarkt of BCC hebben de Vaio Pro 13 in hun assortiment, dus even langs gaan en uitproberen. Wat de een wellicht als "matig/slecht" ervaart vindt een ander wellicht prima acceptabel. Met name dingen als het touchpad of keyboard zijn zeer persoonlijk.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
blackspeedy schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:05:
[...]

Heb nog weer even gekeken. Maar zie er echt geen een hoor. Sommigen worden de prijzen nog van verwacht. Misschien heb je er een gezien zonder ssd?
Je weet dat je voor Dell laptops op de website van Dell zelf moet kijken en niet in de Pricewatch :P?
Pagina: 1