Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Benadeelt touchscreen beeldkwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Echter meer en meer laptops worden uitgerust met een touchscreen. Nou vind ik dat zo'n beetje de meest onnuttige ontwikkeling ooit op laptopgebied, ik snap niet waarom we dat nodig moeten hebben. Dus ik wil geen touchscreen. Maar wel een 1080p scherm. Mijn vraag: beinvloed touchscreen de beeldkwaliteit? Is een full hd scherm ZONDER touch beter dan MET touch? Zijn er uberhaupt verschillen?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:41

TommieW

Numa numa.

Zo ver ik weet niet. Een touchscreen is namelijk in het principe gewoon een doorzichtige laag die er overheen ligt. Theoretisch zou het mogelijk zijn dat het een klein beetje licht tegen houdt, maar dat is met het blote oog niet te zien.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Alleen de weerkaatsing van licht, omdat er natuurlijk een glasplaat op zit en wat meer gewicht. Verder niet zoveel.

Verwijderd

Topicstarter
Hhhhm ja en laat die weerkaatsing nou eens HEEL irritant zijn en het portable idee van een laptop een beetje teniet doen...

Verwijderd

Er zijn ook zat touchscreens waarbij word geklaagd over lijnen over het beeldscherm. Dus dat een touchscreen per definitie niet de beeldkwaliteit beoordeeld zou ik niet zeggen.

In de meeste gevallen zal het wel niet echt merkbaar zijn.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:00:
Hhhhm ja en laat die weerkaatsing nou eens HEEL irritant zijn en het portable idee van een laptop een beetje teniet doen...
U Mad?... Calm your tits.

Verder is het ook niet echt zinvol in windows 8, want of je vaak in de metro omgeving gaat zitten betwijfel ik.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Als je veel in de zon zit met je laptop, moet je geen touchscreen nemen. Op elke touchscreen zit een Glossy scherm om de vingerafdrukken die je achter laat op je scherm te verbergen (werkt nog verdomd goed ook). Het nadeel van een Glossy scherm is dat hij al het licht weerkaatst, dus in de zon is er nauwelijks mee te werken tenzij de helderheid van het scherm ontzettend hoog gezet kan worden. Het voordeel van een glossy scherm is echter wel dat hij de kleuren wat 'realistischer' laat zien vergeleken met een mat scherm.

Of het touchscreen zelf voordelen heeft? Ik vind van wel, ik betrap me er zelf vaak op dat ik de touchscreen gebruik (bijv. met scrollen of in de metro UI).

Verwijderd

Topicstarter
Chris Smoove schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:10:
[...]

U Mad?... Calm your tits.

Verder is het ook niet echt zinvol in windows 8, want of je vaak in de metro omgeving gaat zitten betwijfel ik.
Haha ik hou me kalm. Maar vind dit echt wel zoiets dat je gewoon door de strot gedrukt wordt. Zoals 3d films in de bioscoop. Bijvoorbeeld ik heb erg interesse in de Vaio fit 15 inch, maar die is ook alleen in touchscreen |:( . Ik denk echt dat een touchscreen je benadeeld in de zin van plekken waar je kunt werken, omdat het licht zo erg weerkaatst, kijkhoeken, helderheid van het scherm en het feit dat het gewoon geen nut heeft. ;(
Pagina: 1