Pakketje weigeren? Kosten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Afgelopen woensdagavond heb ik bij de MediaMarkt webshop een tv besteld.
Deze vrijdagmiddag had ik nog steeds niets gehoord, ondanks de "voor 22.00u besteld, volgende dag in huis" belofte.
Ik dus een ticket aanmaken met de vraag of mijn tv al onderweg was.

Als reactie kreeg ik te horen dat de televisie niet meer op voorraad was, hierop heb ik gevraagd om de order te annuleren en het geld terug te storten.

Nu krijg ik vanavond ineens een mailtje (nog geen reactie op mijn ticket gehad) dat mijn tv verzonden was inclusief een track&trace code. Ik wil de tv helemaal niet meer, omdat ik al ergens anders een nieuwe heb besteld (de mediamarkt gaf immers aan dat ze hem niet meer op voorraad hadden).

Als ik de tv weiger aan de deur, kan ik dan alsnog retourkosten krijgen? Aangezien MediaMarkt, afaik, niet aan gratis retourneren doet? Wat is de procedure in een dergelijk geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet niet of weigeren hier het verstandigste is. Onder de wet koop op afstand kan je de TV gewoon weer terug sturen. Volgens mij moet de MM dan ook de verzendkosten vergoeden maar dat weet ik niet zeker. De vraag is of je geen gezeur gaat krijgen als je de TV weigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
PilatuS schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:03:
Ik weet niet of weigeren hier het verstandigste is. Onder de wet koop op afstand kan je de TV gewoon weer terug sturen. Volgens mij moet de MM dan ook de verzendkosten vergoeden maar dat weet ik niet zeker. De vraag is of je geen gezeur gaat krijgen als je de TV weigerd.
Nee, verzendkosten terug naar de winkel zijn gewoon voor de koper. Niet super handig met een tv dus.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:21
Media Markt heeft standaard een gratis antwoordnummer als retouradres (zie de afzender bij je Track&Trace gegevens.) Kost je dus niks als je meteen weigert. Zelf ook eens gedaan. Wel moet je erop vertrouwen dat de bezorger ook daadwerkelijk de tv retour stuurt.... want volgens mij krijg je geen bevestiging bij de deur (alleen op track&trace later dat zending is geweigerd). Eventueel kan je hem dus aannemen en maandag bij een PostNL punt afgeven waar je een verzendbewijs krijgt. Maar dan moet je dus wel ff sjouwen met zo'n TV... ;) Anyway: weigeren is dus gratis bij Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Deezers schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:07:
Wel moet je erop vertrouwen dat de bezorger ook daadwerkelijk de tv retour stuurt.... want volgens mij krijg je geen bevestiging bij de deur (alleen op track&trace later dat zending is geweigerd).
Goed punt. Kruisje als handtekening is makkelijk gezet. Je kan voor de zekerheid filmen dat je het pakket weigert.
Eventueel kan je hem dus aannemen en maandag bij een PostNL punt afgeven waar je een verzendbewijs krijgt. Maar dan moet je dus wel ff sjouwen met zo'n TV... ;) Anyway: weigeren is dus gratis bij Media Markt.
Als je hem aanneemt ben je wel weer aansprakelijk voor enige schade tijdens de retourzending. Wanneer je het niet aanneemt natuurlijk niet. Wanneer je hem niet aanneemt moet je dat duidelijk aangeven. Dadelijk wordt de TV op het postkantoor gedumpt waar die drie weken blijft liggen voor de procedure van geld terugstorten begint.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Mijn ervaring met het terugsturen van ongewenste dingen (vanwege lange levertijd) met de MM is enorm slecht. Zo heb ik bijvoorbeeld heel veel moeite moeten doen om het terug te kunnen sturen (1) en werden de verzendkosten héén (2) uiteindelijk niet vergoed. Of dat eerlijk/rechtvaardig is ga ik het nu niet over hebben, maar in dit geval is weigeren aan de deur de beste optie! Dan hoef je zelf geen retourformulier in te vullen etc.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Nextron schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:20:
[...]
Goed punt. Kruisje als handtekening is makkelijk gezet. Je kan voor de zekerheid filmen dat je het pakket weigert.

[...]
Want zo'n filmpje is niet te faken? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
Is terug brengen naar een MM filiaal geen optie? Ik heb recentelijk een camera online bij Saturn gekocht en bij een Saturn (=zelfde eigenaar als MM) filiaal terug gebracht. Zonder opgaaf van rede mijn geld terug gekregen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Awsom schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 02:09:
Want zo'n filmpje is niet te faken? :z
Het gaat erom dat de bezorger geen handtekening zet en beweert dat het pakket wel door jou geaccepteerd is. Zou dat gebeuren en je hebt videomateriaal waarop diezelfde bezorger te zien is die het pakket weer terug zet in zijn bus, dan lijkt me dat behoorlijk tegenstrijdig en onwaarschijnlijk te zijn geënsceneerd.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Ik leef hier in een klein dorpje en het vertrouwen is hier nog wel groot, de bezorger belt al niet meer aan maar loopt gewoon achterom het huis binnen.

Terugbrengen kan, maar dan moet ik minimaal een uur rijden.

Ik ga toch voor het weigeren aan de deur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:58

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Er was laatst ook een soort gelijk topic m.b.t. tot een TV en terug brengen naar een MM vestiging, het resultaat is NIET doen. De vestigingen zijn opzich staande winkels onder de MM vlag zover ik heb begrepen, zij handelen geen zaken afvan de online webwinkel.

Het weigeren aan de deur is denk ik de beste mogelijkheid en daarnaast de Media Markt er op wijzen dat de bestelling reeds geannuleerd is omdat zij aangaven niet meer te kunnen leveren (doe dit schriftelijk, e-mail is ook schriftelijk).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
Ik heb verleden week twee pakketjes geweigerd bij PostNL. Je hoeft dan niet te tekenen, noch iets te betalen - de T&T status wordt "pakket geweigerd, retour afzender".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Ik heb ondertussen het pakket geweigerd, kreeg een paar uur later van MediaMarkt een mailtje dat ze zagen dat ik het pakketje weigerde en dat ze het geld terugstorten zo gauw de TV terug is in hun magazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Volgende keer dus even wachten tot je bevestiging op je annulering hebt. Of even bellen i.p.v. een ticket aanmaken. Had een hoop moeite gescheeld (Zowel voor jou, het bezorgbedrijf en de mediamarkt).

[ Voor 16% gewijzigd door Lumics op 06-10-2013 00:14 ]

Pagina: 1