Hallo,
Als eerst: Het spijt me als dit verkeerd is geplaatst, ik ben nogal nieuw op dit forum.
Ik wil een nieuwe pc gaan bouwen. Ik heb er al eerder eentje gebouwd, maar nu wil ik weer een betere
Mijn budget ligt rond de 3500-4000 euro. Het liefst ben ik natuurlijk voor 3000 of minder klaar.
Ik ga van mijn vorige pc 1 beeldscherm, geluidsinstallatie en toetsenbord/muis hergebruiken
Ik wil ermee foto’s bewerken, video bewerken, zwaar gamen en gewoon surfen op internet etc.
Ik ga er dus videobewerkingssoftware op gebruiken en zware games die op ultra, goed moeten lopen. De grootte maakt me niet uit, evenals energieverbruik. Het liefst niet te veel lawaai, maar hij hoeft ook niet fluisterstil te worden. Ik heb liever intel/nvidea dan amd, daar heb ik namelijk goede ervaringen mee.
Ik ben van plan te gaan overklokken(alleen mijn cpu voor nu), tot rond de 4,5GHz.
Ik wil SLI/nv surround waarbij ik op 3 schermen op 1080p op hoge settings kan gamen, closed circuit watercooling voor mijn cpu en wat onderdelen die ik heb uitgezocht:
Deze kon ik niet vinden in de pricewatch:
WD Re4 3TB 7200rpm 64MB SATA3
De componenten staan nog niet helemaal vast, maar dit zijn wel de grote lijnen. Ik ga voor een rood thema, dus waarschijnlijk ga ik het moederbord sowieso vervangen.
Ik heb een paar specifieke vragen:
Gaat mijn kast(vooral videokaarten) zo niet oververhitten ook al heb ik bovenin er nog een extra 200mm fan bijgeplaatst en 1 in het vga duct?
Kan/zal ik op de bodem nog een extra fan plaatsen?
Wat vinden jullie een geschikte watercooler?
Gaat het goed als ik de radiator ervan(watercooler) als exhaust plaats bovenin?
Zal ik er nog een geluidskaart bij plaatsen?(ik ben geen dj ofzo)
Of nog een fancontroller erbij?
En dan nog als laatste:
Wat denken jullie over het algemeen? Heb ik iets gecombineerd wat niet samengaat?
Nog tips & tricks?
Alvast hartelijk bedankt!
Groeten Jan
Als eerst: Het spijt me als dit verkeerd is geplaatst, ik ben nogal nieuw op dit forum.
Ik wil een nieuwe pc gaan bouwen. Ik heb er al eerder eentje gebouwd, maar nu wil ik weer een betere
Mijn budget ligt rond de 3500-4000 euro. Het liefst ben ik natuurlijk voor 3000 of minder klaar.
Ik ga van mijn vorige pc 1 beeldscherm, geluidsinstallatie en toetsenbord/muis hergebruiken
Ik wil ermee foto’s bewerken, video bewerken, zwaar gamen en gewoon surfen op internet etc.
Ik ga er dus videobewerkingssoftware op gebruiken en zware games die op ultra, goed moeten lopen. De grootte maakt me niet uit, evenals energieverbruik. Het liefst niet te veel lawaai, maar hij hoeft ook niet fluisterstil te worden. Ik heb liever intel/nvidea dan amd, daar heb ik namelijk goede ervaringen mee.
Ik ben van plan te gaan overklokken(alleen mijn cpu voor nu), tot rond de 4,5GHz.
Ik wil SLI/nv surround waarbij ik op 3 schermen op 1080p op hoge settings kan gamen, closed circuit watercooling voor mijn cpu en wat onderdelen die ik heb uitgezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Tray | € 304,80 | € 304,80 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper 5 | € 378,60 | € 378,60 |
| 2 | EVGA GeForce GTX 780 Superclocked 3GB ACX Cooler | € 592,- | € 1.184,- |
| 1 | Cooler Master HAF X | € 139,95 | € 139,95 |
| 2 | Iiyama E2473HS-GB1 Zwart | € 169,- | € 338,- |
| 1 | Corsair Hydro H110 | € 102,90 | € 102,90 |
| 1 | NZXT Kraken X60 | € 129,49 | € 129,49 |
| 1 | Swiftech Swiftech H220 | € 164,95 | € 164,95 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2133C11R | € 160,43 | € 160,43 |
| 2 | Samsung SH-224BB Zwart | € 17,90 | € 35,80 |
| 1 | Corsair AX1200 | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Kingston SSDNow V Series V300 240GB | € 147,- | € 147,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.294,92 | |
Deze kon ik niet vinden in de pricewatch:
WD Re4 3TB 7200rpm 64MB SATA3
De componenten staan nog niet helemaal vast, maar dit zijn wel de grote lijnen. Ik ga voor een rood thema, dus waarschijnlijk ga ik het moederbord sowieso vervangen.
Ik heb een paar specifieke vragen:
Gaat mijn kast(vooral videokaarten) zo niet oververhitten ook al heb ik bovenin er nog een extra 200mm fan bijgeplaatst en 1 in het vga duct?
Kan/zal ik op de bodem nog een extra fan plaatsen?
Wat vinden jullie een geschikte watercooler?
Gaat het goed als ik de radiator ervan(watercooler) als exhaust plaats bovenin?
Zal ik er nog een geluidskaart bij plaatsen?(ik ben geen dj ofzo)
Of nog een fancontroller erbij?
En dan nog als laatste:
Wat denken jullie over het algemeen? Heb ik iets gecombineerd wat niet samengaat?
Nog tips & tricks?
Alvast hartelijk bedankt!
Groeten Jan
Fractal Design Meshify 2 \ 5800X \ NH-D15S \ Gigabyte Aorus PRO V2 \ GTX 1660 Super \ Corsair AX1200i \ Corsair RGB PRO 32 GB \ Samsung 970 EVO Plus 2TB \ HGST 10TB