Toon posts:

Teleurstellend aanbod vervangend toestel door verzekering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de telefoon van me vriendin.de Sony Experia s kapot gegaan naar dat hij was gevallen. Naast het feit dat beeldscherm aan diggelen is ook de telefoon niet zo best meer. Niet zo erg dachten we,heben hem verzekerd dus even laten repareren en klaar. Helaas niet dus. Bij T-Mobile geweest die al meteen aangaven dat deze telefoon niet meer wordt geleverd of heel en heel slecht. T-mobile contact opgenomen met de verzekering die dus aankwamen met we kunnen wel een samsung galaxy s2 aanbieden. Ehm nee dank je wel. Dus nu zou de verzekering met een lijst aankomen met mogelijke telefoons ter vervanging.

Nu willen we dus gewoon eigenlijk er een sony voor terug,of anders gewoon een telefoon die wel wat beter is dan een galaxy s2 natuurlijk.

Nu eigenlijk de vraag,hoelang mag de verzekering/t-mobile er over doen voor een vervangende telefoon. het duurt nu al een maand en schiet niet op zo. Ik weet dat we in ons recht staan andere telefoons af te wijzen maar de verzekeringskosten en abbo kosten lopen natuurlijk ook gewoon door.

Bij voorbaat dank voor de reacties
MvG gericko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik weet dat we in ons recht staan andere telefoons af te wijzen
Is dat zo? Staat in de verzekeringspolis dat je exact hetzelfde toestel terugkrijgt bij een claim?

En je bent nu dus ieder aangeboden vervangend toestel aan het weigeren tot ze een Xperia S aanbieden? Hoe lang denk je dat nog vol te kunnen houden? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is hetgeen dat ze ons dus bij T-mobile hebben aangegeven,ze mogen dus wel telefoon die van de zelfde waarde zijn aanbieden natuurlijk maar dat het jouw recht is om die te weigeren want je hebt je abbonement afgesloten met de telefoon die je hebt gekozen. Natuurlijk snap ik dat als een toestel niet meer leverbaar is er iets anders moet komen maar het lijkt me dan wel dat ze je wel wat meer keuzes kunnen geven dan enkels 1 soort telefoon?

Nu is er dus al meerdere keren door de verzekering aangegeven dat ze ene lijst doorsturen naar T-mobile met welke toestellen er mogelijk zijn maar steeds is die lijst er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:00
Ik heb een soort gelijk verhaal lopen bij een andere telecomboer. Oorspronkelijke toestel (highend) is niet te repareren en hetzelfde model is niet meer leverbaar. Dagwaarde die ze willen uitkeren is zo laag dat er alleen een budget toestel mee kan worden aangeschaft, die bij lange na niet in de buurt komt bij de specs van het oorspronkelijke toestel. Daarnaast verplichten ze mij om de aankoop in de winkel van de telecomboer te verrichten. Ik ben nu al meer dan een half jaar bezig, maar heb het nu min of meer opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was hetgeen waar ik al bang voor was. Beste oplossing wat mij nu lijkt is proberen zo een goed mogelijke telefoon eruit te halen. Die door te verkopen en/of te ruilen bij een telefoonboer en er 1 aan te schaffen die je wel wilt want het heeft dus weinig nut om maanden te blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het enige wat je kan doen is de voorwaarden van je verzekering nalopen, en kijken wat je daaruit kan halen. Normale wetgeving geldt hier niet, want het gaat niet om een garantie geval, en niemand hier weet wat de voorwaarden van jouw verzekering zijn, dus het beste advies dat gegeven kan worden is: zoek het zelf uit of laat een advocaat dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 13:43
Zelfs ik kreeg een nieuwe Galaxy S toen de mijne kapot was terwijl de S4 al uit was. Ik dacht zelf ook dat die niet meer werden gemaakt. Dus ik vind het raar dat ze jou geen Experia S kunnen leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 20:27

Leejow(saait)

Blater

Ik zou er vooral over onderhandelen met je verzekeraar/T-mobile. Als je gekochte toestel niet meer leverbaar is zou je voor de geldende dagprijs wellicht een ander vergelijkbaar toestel (SE Experia SP?) misschien tegen een kleine bijbetaling kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine titelchange die de lading wat beter dekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Moraal van dit verhaal: Ik moet geen beschuldigende generalisaties maken!

[ Voor 59% gewijzigd door gambieter op 06-10-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:50

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

faisje schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:41:
Moraal van dit verhaal: *knip*! !
Ik had 7 jaar geleden ook zo'n verzekering (orange, later tmobile). mijn telefoon ging stuk maar in mijn contract stond dat ze minstens hetzelfde of beter moesten bieden. En kreeg netjes een nieuw verbeterd toestel, (ik ging van normaal naar touchscreen, omdat ze niets anders hadden wat aan al mijn vorige specs voldeed.
Moest zelfs tekenen dat ik een toestel kreeg zonder toesten.(had het nieuwe toestel niet).

Clue van het verhaal, kijk wat er in je voorwaarden staat en spreek ze daarop aan dit dictaten uit de voorwaarden.
als het erniet instaat heb je pech.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 06-10-2013 14:39 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
faisje schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:41:
Moraal van dit verhaal. *knip*! !
Wat een onzin!! Ik heb mijn telefoon ook altijd verzeker gehad. Gelukkig maar twee keer in de afgelopen 6 jaar aanspraak op hoeven maken. Heb dit via Telecombinatie gedaan en heb elke keer de directe opvolger van mijn toestel terug gehad bij een probleem.

Ok of het ook lonen is met wat je betaal etc is een ander verhaal maar ik ben altijd prima geholpen.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 06-10-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:20
Fixed that for you. Verzekerpremies zijn vaak zo hoog dat je er al bijna een heel vervangend toestel mee kan kopen aan het einde van de looptijd. Daarnaast loopt half het land te frauderen met de verzekeringen waardoor er hoge premies gevraagd worden en de verzekeraars verschrikkelijk moeilijk doen. Tel daarbij op dat de verzekeraar ook nog winst moet maken en wat personeel moet betalen en je weet dat het een duur geintje is om je telefoon te verzekeren en je er weinig service voor terug krijgt.

Tip voor de volgende keer: Zet het geld voor je verzekering + eventueel je nieuwe spaar/afschrijfbedrag voor je volgende toestel op een aparte rekening en regel het zelf. Je bent er nu niet mee geholpen, maar misschien de volgende keer wel.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 06-10-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraal van bovenstaande verhaal: neem alleen een verzekering in geval van een klein risico op een grote schade. In alle andere gevallen kun je beter andere maatregelen nemen.

Imo is de schade aan een telefoon een kleine schade die je zelf makkelijk zou moeten kunnen dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Ik dacht dat het altijd "hetzelfde of gelijkwaardig" was?

Met mindere specs zou ik niet akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:18:
Moraal van bovenstaande verhaal: neem alleen een verzekering in geval van een klein risico op een grote schade. In alle andere gevallen kun je beter andere maatregelen nemen.

Imo is de schade aan een telefoon een kleine schade die je zelf makkelijk zou moeten kunnen dekken.
Dan zou je dus ook geen inboedelverzekering moeten nemen als je een huurwoning hebt, want ja als ze de tv stelen koop je toch een nieuwe? Is ook maar een relatief kleine aanschaf (500-600 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

en als de boel in de hens staat, hoeft daar alleen nog maar een eetkamerhoek, bankstel, 2 fauteuils, een kast, een dressoir, lampen, gordijnen, een nieuwe vloer, en trapbekleding bij....

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:55:
en als de boel in de hens staat, hoeft daar alleen nog maar een eetkamerhoek, bankstel, 2 fauteuils, een kast, een dressoir, lampen, gordijnen, een nieuwe vloer, en trapbekleding bij....
Dat begrijp ik, maar de kans dat je tablet/telefoon valt/breekt/nat wordt is groter dan dat je huis in brand staat lijkt mij EN waarbij je ook nog eens niks meer kan redden (meestal gaat er wel wat in de fik maar niet alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Ik ga er even van uit dat Mig29 bedoelt de (kleine) kans dat je grote schade lijdt.
Omdat die kans relatief klein(er) is (dan dat je telefoon valt) is de premie ook relatief laag, ondanks dat de schade enorm kan oplopen.
Een groot risico op grote schade is daarom ook duur. (inkomensverzekering bijvoorbeeld)

Een inboedelverzekering dekt wel veel meer dan alleen je tv. Een telefoonverzekering dekt alleen je telefoon. (als je geluk hebt.... :| )

edit:
het punt vergeten :+

Een telefoonverzekering is duur en dekt maar een kleine schade, en meestal zelfs maar gedeeltelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 08-10-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je een inboedel nemen als de kans vele malen groter is dat je tablet/telefoon kapot gaat/valt/gestolen wordt? Heb al 10 jaar een inboedel, nooit iets gehad en ik denk dat dat in de meeste gevallen zo geldt. Je moet hetgeen verzekeren wat je vaak gebruikt of waar het risico het grootst is en dat is toch wel je telefoon lijkt mij in plaats van je stofzuiger of design lamp.

Ik heb zelf een telefoonverzekering en dekt gewoon alles hoor? Al twee keer een splinternieuwe Galaxy gehad zonder problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De meeste vervangende toestellen zijn "Hoogwaardig". Of je nu je telefoon laat vallen van 6 hoog of dat deze zijn A diploma behaalt.
Als het goed is staat deze term ook in de polis cq contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:18:
Je moet hetgeen verzekeren wat je vaak gebruikt of waar het risico het grootst is
Dan ben jij de ideale klant voor de verzekeraar.

En zeg vooral je inboedelverzekering maar snel op...

offtopic:
je verzekert datgene waarvan de (financiële) gevolgen erg/te groot zijn.
WA, chirurgische ingrepen / ziektebestrijding, inboedel, opstal (!), eventueel overlijden

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 08-10-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:48:
[...]

Dan ben jij de ideale klant voor de verzekeraar.

En zeg vooral je inboedelverzekering maar snel op...

offtopic:
je verzekert datgene waarvan de (financiële) gevolgen erg/te groot zijn.
WA, inboedel, opstal (!), eventueel overlijden
Ga ik ook doen :) Ben standaard verzekerd vanuit de stichting tegen brand etc en heb een 5 sterren beveiliging op de sloten (hoogste wat er is) dus wat heb ik eraan? Jammer dat je geen tegenargumenten geeft waarom je een inboedel zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

:N zucht

Jammer dat je het blijkbaar gewoonweg niet wilt inzien. Dat je iets banaals als een telefoon verzekert, maar op het moment dat de boel in de hens vliegt je alleen maar bij de kringloop terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Elkaar verzekeringsvliegen afvangen mogen jullie elders gaan doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Zie ^^, dat staat er niet voor niets

[ Voor 98% gewijzigd door gambieter op 08-10-2013 23:39 ]

Pagina: 1