Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbekend apparaat in het netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Ik zit nu net te kijken in mijn verkenner van Windows 8 en zie onder Netwerk een vreemd apparaat staan. Ik kan het niet plaatsen. Het enige wat ik aan informatie heb is het volgende :
Netwerkapparaatnaam : Zyxel APS
Fabrikant : ZyXEL Technology, Corp.
Model : ZyXEL Wireless Access Point
Modelnummer : RT2860

Serienummer : 12345678
Mac-adres : fc:f5:28:89:9e:bc

Als ik een refresh doe van de verkenner staat de Zyxel er eerder dan mijn eigen laptop. Het geen wat ik in mijn netwerk heb hangen is :
Asus laptop met Windows 8 (Ben ik nu op aan het typen)
HTC ONE(standaard) (Staat altijd aan)
NAS (Synology 212+) (Staat altijd aan)
Harman/Kardon Home Cinema set (Staat uit)
Samsung TV (Staat uit)

Om te kijken of ik iets met het macadres kan doen heb ik het volgende gedaan :
nslookup fc:f5:28:89:9e:bc
Server: dns.tb.iss.as9143.net
Address: 212.54.40.25

*** dns.tb.iss.as9143.net can't find fc:f5:28:89:9e:bc: Non-existent domain

Mac-adres is niet in het Ubee-modem van Ziggo terug te vinden onder dhcp. Ik ken het verhaal van de geest in de fles, maar niet die van de geest in het netwerk. Wie zou mij verder kunnen helpen om te onderzoeken wat hier achter zit?

Self reflection is the school of wisdom

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:35

jjust

Het leven is een strijd

Als je op dat ipadres googled kom je wat forumberichten tegen waar je misschien wat aan hebt.

Is jou modem een ziggo wifi hotspot? Misschien heeft het daar mee te maken.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
jjust schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:46:
Als je op dat ipadres googled kom je wat forumberichten tegen waar je misschien wat aan hebt.

Is jou modem een ziggo wifi hotspot? Misschien heeft het daar mee te maken.
Ik heb inderdaad ook op het ipadres gegoogled en de DNS naam, maar bij beide komt ik niet veel hits tegen waar ik wat aan heb. Als ik bijvoorbeeld op RT2860 Google, i.c.m. niet nader genoemde woorden, kom ik ook op websites uit waaruit blijkt dat de railink RT2860 driver in Linux OS-en niet worden gebruikt om een netwerkkaart aan de praat te krijgen.

Volgens mij is onze modem geen Ziggo wifi hotspot. Je kan ook bijvoorbeeld in het modem kijken of er gebruikers gebruik van zouden kunnen maken, maar dit was gisteravond niet het geval ten tijde dat het onbekende apparaat in het netwerk verscheen.

Nog andere mogelijke ideeën?

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Het lijkt er op dat het de wifi chipset van de router is. Zie http://answers.microsoft....42-e011-9577-d485645a8348 en http://answers.microsoft....-957c-00df488d1e7b?page=2

Over het wifi point. Als je modem tevens je router is, wordt je volgens mij vanzelf een wifi point. Je krijgt als het goed is een brief met inlogcodes zodat je zelf ook gebruik kan maken van andere ziggo wifi points. Het zou ook in mijnziggo moeten staan.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik heb er ook zoeen:

Afbeeldingslocatie: http://mooibroek.dyndns.org/Zyxel%20APS.png

Ik hou het er op dat 't m'n Samsung Bluray speler is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
dit is gewoon je router of modem of wat dan ook. staat onder netwerkinfrasructuur.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Inderdaad, als TS even Google had geraadpleegd, had hij kunnen zien dat Zyxel doodgewoon een combinatie modem/router is. Helemaal niet een vreemd apparaat. In zijn opsomming van hetgeen hij in zijn netwerk heeft hangen noemt hij van alles op, maar juist daar vermeldt hij de Zyxel niet.
Kortom, niets om je zorgen over te maken. Dat antwoord geldt ook voor deze reactie:
Brahiewahiewa schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 09:59:
Ik heb er ook zoeen:
[afbeelding]
Ik hou het er op dat 't m'n Samsung Bluray speler is
Dat is het dus duidelijk niet.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

raydekok schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:04:
dit is gewoon je router of modem of wat dan ook. staat onder netwerkinfrasructuur.
Techneut schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:15:
Inderdaad, als TS even Google had geraadpleegd, had hij kunnen zien dat Zyxel doodgewoon een combinatie modem/router is. Helemaal niet een vreemd apparaat. In zijn opsomming van hetgeen hij in zijn netwerk heeft hangen noemt hij van alles op, maar juist daar vermeldt hij de Zyxel niet.
Kortom, niets om je zorgen over te maken. Dat antwoord geldt ook voor deze reactie:

[...]

Dat is het dus duidelijk niet.
Druiloren:

Afbeeldingslocatie: http://mooibroek.dyndns.org/netwerkomgeving.png

Onder Netwerkinfrasrtuctuur zie je resp. m'n Vigor 2130, de bovengenoemde Zyxel en m'n DIR855.
Bovendien: hoe kan die Zyxel APS ooit een router zijn als-ie geen IP-adres heeft?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Techneut
  • Niet online
En zijn wij dan druiloren als je het toevallig niet eens bent met ons? Ongeacht gelijk of ongelijk.
Ik ben veel gewend, maar niet om op deze manier uitgescholden te worden en al helemaal niet voor zoiets onbenulligs. Ja, misschien door een kind van een jaar of tien, misschien krijgt hij of zij dan van een van de ouders een vermanende tik op z'n vingers, maar niet door een ruimschoots volwassene. Is dit altijd je discussietoon? Ik hoop het niet voor je.

Edit:
In de topicstart wordt o.a. vermeld:
"ZyXEL Wireless Access Point"

[ Voor 10% gewijzigd door Techneut op 06-10-2013 14:24 ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid ik heb alleen de modem/router combinatie van Ziggo staan. Dus geen extra router, switch of accesspoint.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Techneut schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:04:
.... Is dit altijd je discussietoon? Ik hoop het niet voor je.
Nee, ik noem je geen druiloor omdat ik het niet met je eens bent, ik noem je een druiloor omdat je een ondoordachte reactie geeft en - en passant - dit hele topic naar de prullebak verwijst.

Als je de topicstart goed gelezen had, had je gezien dat TS een Ubee modem heeft. Als jij dan even gegoogled had, had je kunnen weten dat Ubee een Broadcom chipset heeft, dus niet verantwoordelijk kan zijn voor het verschijnen van een Ralink chipset.

Daarnaast is je kennelijk ontgaan dat er in mijn posting van 9:59 bij IP-adres staat "onbekend", wat - op z'n minst - merkwaardig is voor een router.

Maar jij hebt deze beide cruciale hints genegeerd, en besloten met "Kortom, niets om je zorgen over te maken" te reageren, waardoor jij dit topic om zeep helpt. En dat neem ik je kwalijk; vandaar: druiloor

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Techneut
  • Niet online
Geen zin om hier verder inhoudelijk over te discussiëren. Behalve dan dat ik voor die ZyXEL geen enkele andere betekenis vind dan modem/router. Of misschien toch een klein puntje, is het niet zo, corrigeer me als ik me vergis, als van een van huis uit router in bridge-mode een switch is gemaakt, dat het ding dan automatisch geen IP-adres meer heeft? Ik vraag me dit met name af omdat hij als accespoint staat genoteerd. En een switch is immers alleen maar vermeerdering van het aantal poorten.

Maar ik heb in alle gevallen waarin ik meende gelijk te hebben, nooit de ander uitgescholden. Ik vind dat niet een manier van discussiëren. Bovendien heb ik helemaal niets om zeep geholpen, iedereen die er meer over denkt te kunnen vertellen kan dat alsnog doen, het topic is niet gesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door Techneut op 06-10-2013 18:08 ]

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:02
Zie je het apparaat ook als je op een andere PC zit, of als je je netwerkkabel er uit trekt? Je zegt dat de Zyxel voor je laptop verschijnt(direct dus). Het hoeft niet in je netwerk te zitten.

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Heb je toevallig een Humax wifi dongle van Ziggo daar schjnt zo een chipset in te zitten. Zie Masimo in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" Denk toch echt dat er een device met deze chipset in je netwerk zit. Het is alleen de vraag welke.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Remz schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:06:
Zie je het apparaat ook als je op een andere PC zit, of als je je netwerkkabel er uit trekt? Je zegt dat de Zyxel voor je laptop verschijnt(direct dus). Het hoeft niet in je netwerk te zitten.
Mijn laptop is draadloos verbonden met het modem. Het apparaat is ook zichtbaar als ik op een ander computer zit
jjust schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:20:
Heb je toevallig een Humax wifi dongle van Ziggo daar schjnt zo een chipset in te zitten. Zie Masimo in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" Denk toch echt dat er een device met deze chipset in je netwerk zit. Het is alleen de vraag welke.
Heb geen wifi dongle van Humax. Tv zit met draad verbonden aan het modem.

Zit nu net te kijken en heb er een apparaat extra bij staan nu met de volgende info:
Fabrikant : Sitecom
Model : Wireless-N Broadband Router
Modelnummer : Sitecom

MAC-adres : 00:0c:f6:81:3d:fe

Volgens mij zitten er wat creatievelingen in de buurt. Woon in een appartementen complex op de 7de van de 11 verdiepingen. Een busje voor de deur is dus moeilijk.

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:26
Techneut schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:04:
maar niet om op deze manier uitgescholden te worden en al helemaal niet voor zoiets onbenulligs.

Is dit altijd je discussietoon? Ik hoop het niet voor je.
Het niveau begint hier ernstig te dalen.... Je weet niet eens tegen wie je het hebt man! Ga even ergens anders zielig doen!

Ontopic : Stap 1 zou bij mij zijn -> angryip. Kijk daarmee even of er daadwerkelijk vreemde apparaten in je netwerk zitten door een scan te draaien over je lokale netwerk.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40

Milmoor

Footsteps and pictures.

Apparaat voor apparaat uitzetten. Op gegeven moment vind je hem vanzelf als het onderdeel van een van je eigen apparaten is.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
heb je toevallig een chromecast?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Verwijderd

Grappig, dat apparaat staat er bij mij ook tussen. Ik weet ook niet waar die vandaan komt. Op een laptopje en een telefoon na niets draadloos aangesloten. Als ik dat ding wil benaderen dan vraagt ie om een wachtwoord.
Geen flauw idee war die vandaan komt.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zullen we on-topic blijven.. Druiloren of niet, we blijven Tweakers, en we vragen ons gewoon af wat voor apparaat er in ons netwerk aanwezig is.

Dat het ding zich meldt als een Wireless Access Point zegt natuurlijk niets.. Verder kan je de reactie van MIlmoor eens uitproberen:
Milmoor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:03:
Apparaat voor apparaat uitzetten. Op gegeven moment vind je hem vanzelf als het onderdeel van een van je eigen apparaten is.

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:24
Anders je wachtwoord van je Wi-Fi netwerk veranderen. Dan eens kijken of ie nog terugkomt.

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Pagina: 1