Hallo,
Bij een HP Proliant server is één van de 3 (75gb 15k SAS) disks van de RAID5 array stuk gegaan.
De server start echter niet meer op omdat de array nu "FAILED" is (geen interim mode beschikbaar).
Heb de kapotte schijf (constant brandende oranje LED) vervangen door een 150gb 15k SAS schijf uit een andere server. De server gaf nu geen fout weer in de "POST" berichten bij het starten, maar direct hierna werd het scherm zwart en begonnen alle groene LEDs op de schijven (eens per sec) te knipperen. De oranje LEDs op de schijven zijn uit.
In de gebruiksaanwijzing staat:
Do not remove the drive. Removing a drive may terminate the
current operation and cause data loss.
The drive is rebuilding, erasing, or it is part of an array that is
undergoing capacity expansion or stripe migration.
Ik heb echter totaal geen ervaring met deze situatie, en maak mij grote zorgen!
Rebuilding zou heel goed zijn, maar hoe lang kan dit ongeveer duren voor een logical drive van 136,7gb?
Wat ik vreemd vind is dat ALLE groene LEDs knipperen, niet alleen die van de nieuwe schijf. Als blijkt dat na dit proces alle schijven gewist zijn dan is er een groot probleem...
Kan iemand mij hier alsjeblieft iets meer over vertellen?
Bij voorbaat enorm veel dank!
ps. hier is een "screenshot" die de situatie misschien wat beter duidelijk maakt:
http://i.imgur.com/xrNFQlb.jpg
(directe link omdat ik de afbeelding hier niet kan krimpen)
Bij een HP Proliant server is één van de 3 (75gb 15k SAS) disks van de RAID5 array stuk gegaan.
De server start echter niet meer op omdat de array nu "FAILED" is (geen interim mode beschikbaar).
Heb de kapotte schijf (constant brandende oranje LED) vervangen door een 150gb 15k SAS schijf uit een andere server. De server gaf nu geen fout weer in de "POST" berichten bij het starten, maar direct hierna werd het scherm zwart en begonnen alle groene LEDs op de schijven (eens per sec) te knipperen. De oranje LEDs op de schijven zijn uit.
In de gebruiksaanwijzing staat:
Do not remove the drive. Removing a drive may terminate the
current operation and cause data loss.
The drive is rebuilding, erasing, or it is part of an array that is
undergoing capacity expansion or stripe migration.
Ik heb echter totaal geen ervaring met deze situatie, en maak mij grote zorgen!
Rebuilding zou heel goed zijn, maar hoe lang kan dit ongeveer duren voor een logical drive van 136,7gb?
Wat ik vreemd vind is dat ALLE groene LEDs knipperen, niet alleen die van de nieuwe schijf. Als blijkt dat na dit proces alle schijven gewist zijn dan is er een groot probleem...
Kan iemand mij hier alsjeblieft iets meer over vertellen?
Bij voorbaat enorm veel dank!
ps. hier is een "screenshot" die de situatie misschien wat beter duidelijk maakt:
http://i.imgur.com/xrNFQlb.jpg
(directe link omdat ik de afbeelding hier niet kan krimpen)