Ik zal op voorhand uitleggen dat ik mijzelf zie als een gemiddelde handige DHZ-er op het gebied
van pc's en laptop's.
Echter loop ik nu tegen iets aan wat ik nog niet eerder heb meegemaakt, het verhaal:
Collega belt op dat de laptop van zijn zoon erg traag is, soms helemaal niet wilt doorstarten met win 7,
en of ik even wil kijken of ik het kan fixen, dus vol goede moed begonnen.....
- Het duurder ruim 6 uur voordat ik een back-up gemaakt had van zijn privé data, wat nog geen 10 Gb is
- Hoe meer software ik deinstalleerde, hoe meer ik door kreeg dat het totaal niets uitmaakte
- Besloten om een verse en schone installatie te doen van Win 7 Home Premium (zat er ook op)
- Daarna alleen Mbam en Avast erop, alle drivers van de Acer site erop
Eind resultaat, nog net zo sloom als daarvoor, ontzettend wazig, ook gezien het feit hij alles herkend
aan bv geheugen en gpu
Bestaat er zoiets als een diagnose programma die zelf alles test en aangeeft waar de hardware fout
zit? want dit moet gewoon hardware matig een probleem zijn....
Het is dus een:
Acer
Aspire 7551 G
AMD Phenom N950 quad-core@2.1 Ghz
640 Gb Hdisk
4 Gb intern
AMD Radeon HD6650M
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
BVD
van pc's en laptop's.
Echter loop ik nu tegen iets aan wat ik nog niet eerder heb meegemaakt, het verhaal:
Collega belt op dat de laptop van zijn zoon erg traag is, soms helemaal niet wilt doorstarten met win 7,
en of ik even wil kijken of ik het kan fixen, dus vol goede moed begonnen.....
- Het duurder ruim 6 uur voordat ik een back-up gemaakt had van zijn privé data, wat nog geen 10 Gb is
- Hoe meer software ik deinstalleerde, hoe meer ik door kreeg dat het totaal niets uitmaakte
- Besloten om een verse en schone installatie te doen van Win 7 Home Premium (zat er ook op)
- Daarna alleen Mbam en Avast erop, alle drivers van de Acer site erop
Eind resultaat, nog net zo sloom als daarvoor, ontzettend wazig, ook gezien het feit hij alles herkend
aan bv geheugen en gpu
Bestaat er zoiets als een diagnose programma die zelf alles test en aangeeft waar de hardware fout
zit? want dit moet gewoon hardware matig een probleem zijn....
Het is dus een:
Acer
Aspire 7551 G
AMD Phenom N950 quad-core@2.1 Ghz
640 Gb Hdisk
4 Gb intern
AMD Radeon HD6650M
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
BVD