Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keuze ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 14:59
Hallo,

Aangezien mijn oude Vaio stervende is, ben ik van plan binnen niet al te lange tijd een nieuwe laptop aan te schaffen. Ik ben dus vast aan het orienteren, en ik vind het maar lastig kiezen met al het aanbod dat er is...
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
    Ik ben student en webdeveloper dus ik ga er vooral mee ontwikkelen, af en toe photoshoppen. Hij moet gewoon lang mee kunnen gaan zonder moeite, ook als ik af en toe zwaardere software gebruik. Liefst dus wat meer vermogen dan ik doorgaans nodig heb, maar een i5 zou moeten volstaan.
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
    Max. €1000
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
    Ja, mijn huidige Vaio is 16,4 inch en weegt erg veel, dat ben ik helemaal zat. Liefst wil ik een 14 of 15 inch ultrabook (<14 inch vind ik te klein), die enigszins licht is.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
    Sony en Lenovo hebben altijd wel een goede indruk op me gemaakt. Samsung weet ik niet zo goed. Merken waar ik persoonlijk minder happig op ben zijn Acer en Asus.
Tot nu toe is mijn oog gevallen op de Lenovo U430 Touch, die hier net in de Saturn te koop is voor €999. Volgens mij is het scherm daar van niet heel top (?) maar dat maakt mij opzich niet uit. Wat zijn jullie meningen over dit model?
Daarnaast hoorde ik goede dingen over de Acer V7-482PG-54208G52tii, alleen sta ik eigenlijk niet erg te springen om een Acer hoewel de specs goed zijn. Heel mooi vind ik 'm ook niet.
Tot slot leek de Sony Vaio Fit 14 me wel wat. Als ik 'm samenstel met een 256GB SSD, 8GB ram en een i5 dan kom ik uit op ongeveer €950. Wat me alleen een beetje tegenstaat is dat deze weer wat zwaarder is en de accuduur tegen schijnt te vallen.

Ik hoor graag jullie meningen, ook andere modellen:)

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Ik vind 't een beetje zonde dat het niet kleiner mag zijn dan 14". Er zijn zoveel leuke 13.3" modellen te vinden die aan jouw eisen voldoen met een goede accuduur. Die 0,7" minder, tja.. Misschien een overweging?

Dat gezegd te hebben, de V7 is een prima keuze. Goede accuduur, goed scherm, alleen jammer van de HDD. De Sony Vaio 13 is bijvoorbeeld voor €980,- te krijgen met een i5, 8gb ram, PCIe 256gb SSD, 1080p scherm (non touch). Voor de rest is de

• VR46
Bedankt voor je reactie, ben wel benieuwd wat je verder nog wilde zeggen:) En bedoel je de Sony vaio pro 13? Als ik 'm samenstel zoals jij zegt kom ik uit op €1080?
//Edit: aha got it, via de onderwijswinkel dus

[ Voor 12% gewijzigd door VR46 op 05-10-2013 12:20 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:26

Quad

Doof

De Acer V7 heeft zo'n beetje het beste scherm momenteel. Natuurlijk hebben ze nog een beetje hun naam maar slecht is deze V7 ook totaal niet.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22
Sinds gisteren in bezit van de V7. Ik ga proberen hier nog een review over te schrijven (maar nu vrij druk).
Scherm is echt top. Voor mijn desktop gebruik ik een 1600x1050 TN scherm en ik had daar eigenlijk nooit klachten over totdat ik 1 dag met de V7 heb gewerkt ;-)

Ik heb ook getwijfeld tussen de Lenovo en Acer en ben toch voor de V7 gegaan vanwege het scherm en de veel betere videokaart (en zeer positieve review van Anandtech). Ondanks dat er geen echte SSD in zit voelt de laptop vlot aan dankzij de caching ssd. Ik erger me ten minste nog niet aan een HDD bottleneck en ik kom van een Intel 520 SSD systeem.

Waar jij als developer wel rekening mee moet houden is de i5 ulv processor. Dit is niet een al te rappe processor en kan bij zwaar photoshop werk mogelijk wel een beperking gaan vormen.

• VR46
Bedankt voor de reacties. Ik nog even nagedacht over mijn criteria en daarbij bedacht ik me dat ik eigenlijk sowieso wel een échte SSD wil. Niet alleen omdat het gewoon vele malen sneller is maar ook omdat ik in het verleden nog wel eens harddisks verloren ben door defecten. Daardoor ben ik een beetje huiverig geworden voor draaiende schijven. De Acer V7 zou hierdoor dus afvallen..
Vandaag maar weer even langs de Saturn gegaan om die Vaio Pro 13 eens te bekijken, mooi ding zeg! En ik heb nog eens kritisch 13,3 inch met 14 vergeleken en het scheelt inderdaad bar weinig. Misschien dat 13,3 dan toch wel oké is.

Enige minpunten van de Pro 13 vind ik: één usb poort; geen ethernet aansluiting zonder dongle, en hij voelt wel enigszins fragiel, of met andere woorden misschien wel een 'speelgoed laptop'.
Stiekem ben ik ook nog steeds wel een beetje aan het twijfelen tussen die Lenovo en deze Vaio. De bouwkwaliteit van de U430 lijkt me wel meer solide (het is geen breekbaar koekje). Daarentegen is het scherm wel minder en de helft opslagruimte voor iets meer geld. Zijn er mensen die de Lenovo al eens onder handen hebben genomen?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:26

Quad

Doof

Maar wat let je om er zelf een SSD erin te plaatsen?

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• VR46
Quad schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:26:
Maar wat let je om er zelf een SSD erin te plaatsen?
In totaal meer geld kwijt te zijn dan gewenst

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nee hoor, meestal ben je juist meer kwijt aan een SSD van de fabrikant dan eentje die je er zelf inzet ;) Verder weet je vaak ook niet welke SSD erin wordt gezet. Dan is het altijd wel fijn als je zelf weet dat er een goed merk inzit i.p.v. een afdankertje dat ook nog eens duurder is.

Daarnaast krijg je er een gratis harde schijf bij :P

Fractal Design Core 1100 review

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Maar bij de Vaio pro kun j eer wel voor kiezen (vooral nu je een gratis upgrade naar 256GB krijgt) om een pci-e SSD te plaatsen :) En volgens mij zijn er toch echt 2 USB-poorten op de Vaio Pro?

• VR46
Bedankt voor alle tips :)

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en toch een Vaio Pro 13 gekozen, ben benieuwd. Heb hem genomen via surfspot voor €970 met een i5, 8gb en 256gb ssd. Hoop 'm snel te kunnen uitproberen!
Pagina: 1