Ben op zoek naar een toetsenbord. Ik heb nu de Microsoft Curve Keyboard 2000. Ben daar opzich wel tevreden mee. Maar hij maakt net iets teveel geluid bij het aanslaan van toetsen. Ook vind ik hem net iets te zwaar tikken. En als laatste mijn toetsenbord is echt op. Hij mist toetsen en sommige letters willen het niet meer doen. Tijd voor een schoonmaak dus.
Welke lay-out wil je?
US(A) layout, Qwerty
Wil je met of zonder numpad?
Met, met als het kan ook een sneltoets voor de calcualtor (maar hoeft niet perse)
Wil je backlight?
Ja en Nee. Is misschien wel eens handig als ik in het donker wil spelen. Backlight moet wel uitgezet kunnen worden. Is geen vereiste.
Welke MX Switch prefereer je?
Brown Switch of Red Switch
Lineaire switch
Wat je is je budget?
Tussen de 80-100 euro
Wil je macro toetsen?
De toetsen zoals die van Microsoft Curve Keyboard 2000 zijn okay in grootte.
Extra toetsen
Zoals multimedia toesten voor geluid/zoeken/mail hoef ik niet perse
Zoals Gknoppen, nooit gebruikt en ook niet hard nodig. Lijkt mij eerder in de weg te zitten, De linker G knoppen.
KRO
Ik druk bijna nooit mer dan 4 toetsen tegelijker in.
Met draad of draadloos
Met draad en zonder muis want een muis heb ik al.
Doel van het keyboard?
Ik wil een toetsenbord hebben die iets lichter typt dan de Microsoft Curve Keyboard 2000. Ik speel bijna alleen maar FPS en af toe strategie games (company of heroes/red alert/commandos ed). Daarnaast wil ik binnenkort op de pc gaan schrijven(verhalen) en ben ik op het internet te vinden. Maar grotendeels speel ik op het moment meer dan dat ik typ.
Ik denk zoals ik uit de inleidende tekst kon lezen dat ik een lineaire keyboard nodig 'moet' hebben. Ik heb laatste bij de Mediamarkt op de G110 getypt. Maar kan echt niet zeggen dat zoiets fijn typt. Komt dit doordat iedereen aan het toetsenbord zit? Onder hing een kaartje met.. fluisterstl typen aan.... Niet dus.
Als ik van de reacties uit van Tweakers ga, word er mee voor bruine dan rode switch gekozen.
Welke lay-out wil je?
US(A) layout, Qwerty
Wil je met of zonder numpad?
Met, met als het kan ook een sneltoets voor de calcualtor (maar hoeft niet perse)
Wil je backlight?
Ja en Nee. Is misschien wel eens handig als ik in het donker wil spelen. Backlight moet wel uitgezet kunnen worden. Is geen vereiste.
Welke MX Switch prefereer je?
Brown Switch of Red Switch
Lineaire switch
Wat je is je budget?
Tussen de 80-100 euro
Wil je macro toetsen?
De toetsen zoals die van Microsoft Curve Keyboard 2000 zijn okay in grootte.
Extra toetsen
Zoals multimedia toesten voor geluid/zoeken/mail hoef ik niet perse
Zoals Gknoppen, nooit gebruikt en ook niet hard nodig. Lijkt mij eerder in de weg te zitten, De linker G knoppen.
KRO
Ik druk bijna nooit mer dan 4 toetsen tegelijker in.
Met draad of draadloos
Met draad en zonder muis want een muis heb ik al.
Doel van het keyboard?
Ik wil een toetsenbord hebben die iets lichter typt dan de Microsoft Curve Keyboard 2000. Ik speel bijna alleen maar FPS en af toe strategie games (company of heroes/red alert/commandos ed). Daarnaast wil ik binnenkort op de pc gaan schrijven(verhalen) en ben ik op het internet te vinden. Maar grotendeels speel ik op het moment meer dan dat ik typ.
Ik denk zoals ik uit de inleidende tekst kon lezen dat ik een lineaire keyboard nodig 'moet' hebben. Ik heb laatste bij de Mediamarkt op de G110 getypt. Maar kan echt niet zeggen dat zoiets fijn typt. Komt dit doordat iedereen aan het toetsenbord zit? Onder hing een kaartje met.. fluisterstl typen aan.... Niet dus.
Als ik van de reacties uit van Tweakers ga, word er mee voor bruine dan rode switch gekozen.