iPad locked. Find my iPhone blokkeert restore?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Op een iPad van een kennis is vorige week de upgrade naar IOS7 uitgevoerd. Daarna vroeg de iPad de unlock-code. De kennis had ooit even met de unlock code zijn iPad beveiligd, maar al snel de unlock code gede-activeerd. Nu weet hij niet meer wat de unlock code is.

Als ik probeer mbv iTunes de iPad te restoren (niet naar een backup want die is er niet) dan meldt iTunes dat eerst "Vind mijn iPhone" moet worden ge-deactiveerd op de iPad. Maar dat kan natuurlijk niet want de iPad is niet toegankelijk. Als ik hetzelfde probeer middels iCloud wordt gemeld dat de de-activatie zal gebeuren als de iPad on-line komt. Maar dat zal niet gebeuren, die iPad wacht op de unlock-code!

Wie weet raad? (uiteraard heb ik al op internet gezocht, maar een link waar het antwoord staat, wordt ook op prijs gesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik had precies hetzelfde. Kennis deed de iOs 7 update en toen blokkeerde hij zijn iPad. Ik heb via icloud.com zijn ipad van offline apparaten verwijderd en ben dat ding nu aan het terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

Gelukkig heeft hij er niet veel (belangrijke) dingen op staan, maar man, wat een gezeur. Dat itunes werkte overigens ook voor geen meter mee, maar misschien lag dat meer aan de laptop.

Misschien lukt het jou als je kiest voor verwijderen ipv deactiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet de iPad in DFU mode, daarna kan je hem alsnog restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ga naar iCloud.com, daar naar Find My Iphone (log in met het AppleID waar de iPad op geregistreerd is), en deactiveer 'lost mode'. Als het niet gedeactiveerd is kan je hem activeren en weer deactiveren.

Als de iPad echt in Lost Mode is kan je hem met DFU ook niet meer restoren. Als het een software bug is wel.

[ Voor 21% gewijzigd door johnkeates op 06-10-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bedankt voor jullie reakties. Mijn kennis heeft hier niet op gewacht en is naar de winkel teruggegaan. Ik heb nog niet gehoord hoe het daar is verlopen.
Pagina: 1