Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 21:08
Hallo

Ik kreeg enkele maanden geleden het bericht dat Hi door inflatie de kosten omhoog moet gooien, hierdoor betaal ik ongv 5 euro per maand meer.

nu gebruik ik deze abonnement al een tijd niet meer omdat ik nu een Red abonnement van Vodafone gebruik i.v.m een supergoede actie, ik heb ook enkele dingen uitgeschakeld waaronder bel/sms 75 waardoor de kosten zouden moeten verlagen met 7,5 euro maar dit is nooit gebeurd.

Alleen deze maand zie ik dat ze weer de kosten omhoog hebben gegooid..
ik betaal nu weer 0,32 cent extra dit is natuurlijk niet veel maar wel als ze constant zonder iets te melden steeds mijn rekening iets verhogen :(

Weet iemand of dit zomaar kan en mag?

edit: na even verder lezen zie ik dat ze weer de prijzen hebben verhoogd ivm inflatie. wat een bedrijf zeg ;w

[ Voor 7% gewijzigd door interlude op 04-10-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Mag.
http://www.hi.nl/klantens...t-1/inflatiecorrectie.htm

Zal zeker geen 5 euro zijn. Achter je eigen prijsverlagingen moet je zelf even aan bellen denk ik.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:41

Leejow(saait)

Blater

Bedrijven mogen één keer per jaar een inflatiecorrectie doorvoeren. Het zal echter geen 5 euro zijn, maar hoogstens 2 á 3% van je maandelijks bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is een eenzijdige aanpassing van de voorwaarden, in jouw nadeel. Dit geeft recht tot beëindiging van het abonnement. Helaas menen Hi en de OPTA dat dit soort voorwaarden zijn toegestaan in telecomcontracten. Dat is gebaseerd op een verkeerde uitleg van de wet (en richtlijn).
Ik heb nooit eerder iets gehoord over inflatiecorrectie bij Hi. Waarom niet?
Hi heeft geprobeerd om alle klanten zo uitgebreid mogelijk te informeren over de inflatiecorrectie. Zo heb je in de winkel en op internet bij de vermelding van de tarieven de informatie over de inflatiecorrectie kunnen lezen.
Verder staat de inflatiecorrectie en wat dit voor je betekent, ook in het contract dat je hebt gesloten.
Die informatie is nauwelijks te vinden bij Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
haribold schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 11:02:
Het is een eenzijdige aanpassing van de voorwaarden, in jouw nadeel. Dit geeft recht tot beëindiging van het abonnement. Helaas menen Hi en de OPTA dat dit soort voorwaarden zijn toegestaan in telecomcontracten. Dat is gebaseerd op een verkeerde uitleg van de wet (en richtlijn).

[...]
Ik weet dat een vriend van mij 1 of 2 jaar geleden hetzelfde issue had met Hi.
Bij hem stond het gewoon in zijn contract vermeld dat in/rond Oktober inflatiecorrectie zal plaatsvinden.

Waarschijnlijk staat dat ook bij TS in het contract?
Als de Opta en Hi dit verkeerd hebben opgenomen, waarom doe niemand daar dan wat aan?

Voor TS:
Als je de abonnement niet meer gebruikt, waarom niet opzeggen? Overigens ken ik niks van Hi dat je tussentijds je abonnement mag wijzigen zonder dat je opzegtermijn wordt verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:41

Leejow(saait)

Blater

haribold schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 11:02:

[...]
Ik ben wel benieuwd in hoeverre dit dan een verkeerde interpretatie van de wet (en richtlijn) is? Hi (en vele andere providers) hebben gewoon in hun algemene voorwaarden opgenomen dat er een inflatiecorrectie plaats kan vinden. Dit dient wel aangekondigd te worden, maar dit betekend niet dat je dit recht tot ontbinding geeft omdat hier juist de voorwaarden mee worden toegepast en niet aangepast (consuwijzer legt het wat makkelijker uit).

Jaarlijks wordt door het CBS het inflatietarief vastgesteld en deze zal ook veelal worden gehandhaafd door providers. Kort door de bocht gezegd ben je dus met het tekenen van je contract akkoord gegaan met de algemene voorwaarden waarin deze inflatiecorrectie is opgenomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Leejow(saait) op 05-10-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De wet en richtlijn schrijven juist voor dat een wijziging in de voorwaarden (in dit geval het tarief) het recht op opzegging geeft aan de consument. Dat in de voorwaarden is opgenomen dat bij een inflatiecorrectie dit recht niet geldt, wil nog niet zeggen dat je je hieraan als consument verbindt. Van deze wettelijke bepaling kan namelijk niet worden afgeweken ten nadele van de consument.

De redenering van Consuwijzer is ook krom. Ze stellen dat je akkoord bent gegaan met deze voorwaarden en dat daarom de inflatiecorrectie mag worden toegepast. Je kunt net zo goed akkoord gaan met de voorwaarde "de prijs mag worden verhoogd, met welk percentage dan ook", en dan diezelfde redenering toepassen. Maar daar gaat de Consuwijzer juist niet in mee. Voor de duidelijkheid: er is geen wettelijke regeling die inflatiecorrecties toestaat.
Pagina: 1