Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 20:17
Goedemiddag,

Ik ben aan het overwegen om een 4G abonnement te nemen. Nu ligt mijn voorkeur bij KPN omdat dat netwerk momenteel het beste uitgerold is.
Nu is mijn vraag: is er verschil qua netwerk tussen KPN en Hi?
Ik weet dat Hi gebruik maakt van het netwerk van KPN, maar misschien is er verschil qua prioriteit of netwerk capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen verschil. Is met de zoekfunctie ook gemakkelijk te vinden. Telfort en Simyo bieden echter (nog) geen 4G; da's KPN- en Hi-only.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:32
Ik heb sinds kort Hi wat dus gewoon KPN is, geen problemen mee.. erg goed bereik en ook 4G gaat als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 07:36
Wat haal je zo gemiddeld met 4G van KPN? Hoe is de indoor dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 20:17
Dus er totaal geen verschil tussen beide qua netwerk ontvangst of prioriteit? Ik heb hier gezocht maar vond geen antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 13:43
Prioriteit is er wel. Bij overbelasting van de zendmast gaan de KPN klanten voor hi klanten. Voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

AkkelDeFakkel schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:51:
Prioriteit is er wel. Bij overbelasting van de zendmast gaan de KPN klanten voor hi klanten. Voor zover ik weet.
Ja? En hoe weet jij dit dan? Hi is geen MVNO en het is verdomde moeilijk om onderscheid te maken qua capaciteit bij voice; de enige manier waarop dat kan is keihard verbindingen van Hi-klanten verbreken op het moment dat een KPN-klant wil connecten en er geen plek meer is. Ik gok dat ze dat niet doen...

Wat betreft mobiel internet is het ook moeilijk om voorrang te geven bij echt grote bereikbaarheidsproblemen op 3G... je kunt wel iets QoS-achtigs toepassen, maar ik vermoed dat ze dat niet echt doen omdat dat lastig is als het een grote groep is die voorrang heeft op een andere grote groep. Ze hebben waarschijnlijk wel een paar speciale abo's die écht voorrang hebben (zoals ook Vodafone), maar da's een heel erg kleine groep en zodra een zendmast op z'n muil gaat dan komen die er ook nauwelijks meer door waarschijnlijk...

KPN heeft in mijn ervaring overigens sowieso qua voice de grootste overcapaciteit in haar netwerk van de 3 providers. Qua internet bij zowel KPN als Hi dus 4G, en daar hebben ze nu ook een flink leuke capaciteit opgebouwd als eerste fase van opbouw van hun 4G-netwerk. Alsof er landelijk een volledig 3G-netwerk bij is gebouwd, maar dan nog een stuk sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:46

UTADDICT

NERF

AkkelDeFakkel schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:51:
Dit wordt vaak geroepen, maar is al meerdere malen door KPN, Hi (en Telfort) als complete onzin bestempeld.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 08:24
Ik zit in een zogenaamde White Spot van Hi. Dit betekent dat ik in de straat waar ik woon slecht bereik heb. Nu is 4G wel op het kaartje bij mij in de straat. Als ik een 4G abonnement neem van Hi, weet iemand of dit dan invloed heeft op een beter bereik voor het bellen of is dit puur internet?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Telfordia schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:20:
Ik zit in een zogenaamde White Spot van Hi. Dit betekent dat ik in de straat waar ik woon slecht bereik heb. Nu is 4G wel op het kaartje bij mij in de straat. Als ik een 4G abonnement neem van Hi, weet iemand of dit dan invloed heeft op een beter bereik voor het bellen of is dit puur internet?
Is je 2G ook slecht in die straat? Want 4G-bereik is ongeveer gelijk aan 2G-bereik omdat het via dezelfde zendmasten gaat. Daar zijn trouwens wel uitzonderingen op, niet alle 2G-zendmasten hebben al 4G.

3G heeft door de hoge frequentie vaak slechtere ontvangst, vooral binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 08:24
Ik heb nauwelijks 2G bereik in huis. Buiten minimaal 2 streepsjes en vaak als ik ga bellen valt het helemaal weg. 3G is er helemaal niet.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Pagina: 1