[iPhone 5] DNS-voorziening verbruikt enorm veel internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul1989
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
Sinds afgelopen factuurmaand (loopt bij mij van de 15e t/m de 14e) verbruikt DNS-voorziening opeens enorm veel van mijn databundel.

Elke maand hou ik exact bij wat de grote verbruikers zijn van mijn databundel en controleer ik of er geen rare dingen tussen staan. Tot deze maand heb ik nog nooit van DNS-voorziening gehoord.
3 dagen nadat mijn nieuwe databundel is ingegaan zag ik dat er al een groot deel van de bundel was verbruikt. Wat bleek, een of andere DNS-voorziening (instellingen -> Mobiel netwerk -> systeem) had binnen no time 470 mb verbruikt.
Normaal blijkt deze tussen de 10 en 20 mb per maand! te schommelen.
Ik had niks vreemds gedaan met mijn iphone en gebruikte hem zoals altijd.
Een medewerker van T-Mobile kon mij via de telefoon niet verder helpen en had nog nooit van een dergelijk probleem gehoord. Ik weet intussen dat DNS voorziening een technisch verhaal is die wordt gebruikt bij het omzetten van internetpagina's in codes (is mij verteld).

Ik heb er verder niet meer naar gekeken totdat ik vandaag (2,5 week na het ingaan van de nieuwe bundel) zag dat er opeens weer in 1 keer 500 mb is verbruikt door DNS voorziening. Totaal verbruik ligt nu al op 1 GB (normaal dus 10 mb).

Mijn bundel is intussen op en ik heb nog steeds geen idee waar dit verbruik door deze voorziening opeens door komt. Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.

Kan iemand mij verder helpen? Want op deze manier ga ik, als dit zo door gaat, elke maand ruim over mijn internetbundel heen.