Build:
Situatie:
Alles hardware netjes in de kast aangesloten. Zag er goed uit.
Muis, toetstenbord en scherm aangesloten.
PC opgestart. Op het scherm was te zien welke hardware er allemaal in zit. Leek te kloppen. Behalve het RAM. Er stond 8192 MB 1333 MHz terwijl er 16 GB 2133 MHz in zat. PC uitgezet (door een seconde of 3 op de knop te drukken), knop op voeding op 0 gezet. Kabel uitgetrokken. Half minuutje gewacht en dan het RAM geheugen er uitgehaald en weer netjes op dezelfde plaats teruggestoken.
Kabel insteken, knop op voeding op 1 gezet...
PC weer aangezet: Er komt niets op het scherm
. Op het moederbord brandt de DRAM_LED en is error code 53 te zien.
Bon, computer weer uitgezet, spanning weg, RAM op diverse andere plekken gestoken (ook slechts 1 stickje gebruikt), blijkt allemaal niet te werken.
Dan maar eens zonder RAM booten: Exact hetzelfde.
Dan maar BIOS gereset zoals beschreven in de manual van het mobo (http://dlcdnet.asus.com/p...Z87-PRO/E7832_Z87-PRO.pdf). Helpt niet.
Error code 53 is: Memory initialization error. Invalid memory type or incompatible memory speed
Ook zonder videokaart proberen booten, werkt ook niet (onboard video gebruikt dan natuurlijk).
CPU en koeler ook al opnieuw geplaatst: geen resultaat.
edit: ook met de MemOK button boot hij niet.
Ik vind het vooral raar dat hij de eerste keer wel bootte en nu niet meer. Heb ik het RAM gesloopt of is het probleem veel erger?
Google helpt me ook niet echt verder
Edit 2: Hier eigenlijk hetzelfde probleem (natuurlijk heb ik geen beep codes). RAM is dus kapot?
http://www.tomshardware.c...ps-dram-led-blinking.html
Edit 3: Ander RAM lost ook niets op.
Edit 4: Aller er uit en alles er af. Alles er weer in, aangesloten en nu werkt het. Geen idee hoe het komt. Magic waarschijnlijk
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 288,- | € 288,- |
| 1 | Asus Z87-PRO | € 164,94 | € 164,94 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7990 | € 499,- | € 499,- |
| 2 | Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB | € 148,- | € 296,- |
| 1 | Western Digital Blue SATA 6 Gb/s, 1TB | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | LG 27EA83R-D Zwart | € 518,51 | € 518,51 |
| 1 | Thermalright True Spirit 140 | € 35,20 | € 35,20 |
| 1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Azerty) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Wireless Gaming Mouse G700 | € 85,40 | € 85,40 |
| 1 | Kingston KHX21C11T3K2/16X | € 133,- | € 133,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,86 | € 15,86 |
| 1 | Corsair AX760 | € 137,- | € 137,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 85,90 | € 85,90 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 146,21 | € 146,21 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.551,87 | |
Situatie:
Alles hardware netjes in de kast aangesloten. Zag er goed uit.
Muis, toetstenbord en scherm aangesloten.
PC opgestart. Op het scherm was te zien welke hardware er allemaal in zit. Leek te kloppen. Behalve het RAM. Er stond 8192 MB 1333 MHz terwijl er 16 GB 2133 MHz in zat. PC uitgezet (door een seconde of 3 op de knop te drukken), knop op voeding op 0 gezet. Kabel uitgetrokken. Half minuutje gewacht en dan het RAM geheugen er uitgehaald en weer netjes op dezelfde plaats teruggestoken.
Kabel insteken, knop op voeding op 1 gezet...
PC weer aangezet: Er komt niets op het scherm
Bon, computer weer uitgezet, spanning weg, RAM op diverse andere plekken gestoken (ook slechts 1 stickje gebruikt), blijkt allemaal niet te werken.
Dan maar eens zonder RAM booten: Exact hetzelfde.
Dan maar BIOS gereset zoals beschreven in de manual van het mobo (http://dlcdnet.asus.com/p...Z87-PRO/E7832_Z87-PRO.pdf). Helpt niet.
Error code 53 is: Memory initialization error. Invalid memory type or incompatible memory speed
Ook zonder videokaart proberen booten, werkt ook niet (onboard video gebruikt dan natuurlijk).
CPU en koeler ook al opnieuw geplaatst: geen resultaat.
edit: ook met de MemOK button boot hij niet.
Ik vind het vooral raar dat hij de eerste keer wel bootte en nu niet meer. Heb ik het RAM gesloopt of is het probleem veel erger?
Google helpt me ook niet echt verder
Edit 2: Hier eigenlijk hetzelfde probleem (natuurlijk heb ik geen beep codes). RAM is dus kapot?
http://www.tomshardware.c...ps-dram-led-blinking.html
Edit 3: Ander RAM lost ook niets op.
Edit 4: Aller er uit en alles er af. Alles er weer in, aangesloten en nu werkt het. Geen idee hoe het komt. Magic waarschijnlijk