Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Misschien dat iemand hier dezelfde ervaring heeft.

Ik heb een Samsung HT-D5500 3D blu-ray speler met een 5.1 setje welke een 6 tal speakerkabels van samsung bevat. Nu hebben mijn lieftallige kittens de kabels doorgebeten en lijk ik nergens aan nieuwe kabels te kunnen komen. In de productlist van de handleiding staan ze ook nergens los te bestellen en via twitter komt samsung met een setjes componentkabels waar ik niets aan heb.

Misschien dat iemand hier mij kan helpen?

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/rgxi09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 00:08

Chris van der G

Tailchakra

De kapotte kabel weer aan elkaar doen met een kroonsteentje? (Was mij aangeraden door onze tweakers als ik de aansluitingen eraf wilde knippen en eventueel later er weer op wilde doen). Zou hiermee dan ook moeten werken.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat helaas niet werken zijn op meerder plekken kapot en wil liever niet alles vol kroonsteentjes hebben.
Liefste koop ik een nieuw setjes van 6 kabels, of 6 aansluitstukjes voor speakerkabel wat in de versterker/blu ray speler past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die koppelstukjes + een klein stukje draad eraan eraf knippen (zodat je daar een kroonsteentje tussen kan plaatsen) en dan 6 nieuwe kabels naar de speakers toe? Bijten ze die kapot.. hoef je ze puur alleen maar bij de kroonsteentjes los te draaien en nieuwe kabel te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die samsung aansluitingen zijn merkspecifiek - en worden uiteraard niet zonder speaker geleverd ;)
Wat ik zou doen: Vlak voor de stekker en vlak voor de speaker afknippen en strippen. Aan elke kant een kroonsteentje en er dan gewoon luidsprekerkabel tussen hangen. Bij voorkeur een iets stevigere dan de standaard dropveter, zodat de kat er niet zomaar doorheen knaagt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 00:08

Chris van der G

Tailchakra

Anders heb ik zomaar wat gegoogled (Het is dan niet allemaal nl retail). Maar daarvoor moet je niet bij Samsung zijn, zijn vaak aparte bedrijven.

http://www.ebay.com/bhp/samsung-home-theater-speaker-wire
http://www.samsungparts.c.../HT-D5500/ZA/Default.aspx
http://www.buyspares.co.u...samsung%20speaker%20cable

Dus ja, kroonsteentjes zijn iets goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door Chris van der G op 04-10-2013 15:25 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, zal ze inderdaad maar bij beide uiteinde afknippen en strippen en dan een dikkere kabel ertussen.
Misschien ook maar eens kijken om alle kabels eens goed weg te werken zodat ze sowiezo er niet bij kunnen. Anders is het elke keer een duur grapje om nieuwe kabels te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35
In plaats van kroonsteentjes kun je natuurlijk altijd nog kiezen voor een combinatie van solderen en krimpkous. En overweeg kabelgootjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanRoovers
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb het opgelost met zogenaamde printplaat busjes. Kleine connector die je kunt open buigen zodat ze precies om de aansluitingspin van de speler passen. De busjes hebben ook een oogje waardoor je de kabel kunt rijgen. De busjes kosten € 6,00 per honderd en zijn verkrijgbaar bij elektronica winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Ik heb zelf al een tijd de HT-E5500 en gebruik zelf ook gewoon kroonsteentjes om mijn niet originele speakers aan te sluiten. Maar de printplaat busjes klinken wel als een elegantere oplossing. Ga dit binnenkort even uitproberen!

Heb zelf als front 2x Mission 570i worden binnenkort vervangen worden voor 2x Wharfedale Diamond 9.0
Als surround 2x Celestion Little 1
En als centre 1 x Celestion centre 2.
Sub is nog wel origineel.

Het klinkt echt een heel stuk beter dan die plastic gevalletjes van Samsung! Al zijn de Celestions ook wel van kunstof zijn ze wel van een hele andere klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

LLEEDD schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:28:
Ik heb zelf al een tijd de HT-E5500 en gebruik zelf ook gewoon kroonsteentjes om mijn niet originele speakers aan te sluiten. Maar de printplaat busjes klinken wel als een elegantere oplossing. Ga dit binnenkort even uitproberen!

Heb zelf als front 2x Mission 570i worden binnenkort vervangen worden voor 2x Wharfedale Diamond 9.0
Als surround 2x Celestion Little 1
En als centre 1 x Celestion centre 2.
Sub is nog wel origineel.
Kan je in de Samsung een crossover instellen voor de andere speakers? Als dat alles nog standaard maak je voor een deel nog geen gebruik van de potentie van de andere speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
FeaR schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:47:
[...]

Kan je in de Samsung een crossover instellen voor de andere speakers? Als dat alles nog standaard maak je voor een deel nog geen gebruik van de potentie van de andere speakers.
Crossover kan je helaas niet instellen. Wel kan je de equalizer instellen, en het algehele volume per speaker verhogen en/of verlagen.
Denk dat deze receiver nu ook wel de zwakste schakel in het geheel is, maar al met al klinkt het nu toch wel lekker. Al ben ik wel benieuwd hoe het zou klinken met een "echte" receiver.
Pagina: 1