Sinds een maand heeft een maat van mijn geen wifi ontvangst meer.
Heb ondertussen vanalles geprobeerd:
- Nieuwste firmware router geïnstalleerd
- Router terug gezet naar fabrieksinstellingen
- Verschillende kanalen geprobeerd (naar vrije kanalen gezocht met inssider)
- Verschillende type beveiliging geprobeerd (en ook zonder beveiliging)
- Nieuwe router geprobeerd
- Modem gereset
- Router op verschillende plaatsen neer gezet
Bekabeld werkt het prima, het signaal wordt ook vol weergegeven (ook met inssider), echter zodra je verbinding maakt, is de verbinding megatraag (laptop) of er kan helemaal geen verbinding worden gemaakt (iphone).
Ik liep eerlijk gezegd een beetje uit de opties, totdat hij belde dat zijn buurvrouw op bezoek was en die vertelde toevallig dat zij sinds een maand geen draadloos internet meer had via haar router, alleen nog bekabeld…. Bij de buren aan de andere kant gevraagd, bij hen werkt het wel gewoon prima.
Het lijkt dus dat er een maand geleden ergens een stoorzender is gekomen, echter zouden zij allebei niet weten wat dit zou kunnen zijn…
Iemand een manier om dit te achterhalen?
Alvast bedankt.
Mike
Heb ondertussen vanalles geprobeerd:
- Nieuwste firmware router geïnstalleerd
- Router terug gezet naar fabrieksinstellingen
- Verschillende kanalen geprobeerd (naar vrije kanalen gezocht met inssider)
- Verschillende type beveiliging geprobeerd (en ook zonder beveiliging)
- Nieuwe router geprobeerd
- Modem gereset
- Router op verschillende plaatsen neer gezet
Bekabeld werkt het prima, het signaal wordt ook vol weergegeven (ook met inssider), echter zodra je verbinding maakt, is de verbinding megatraag (laptop) of er kan helemaal geen verbinding worden gemaakt (iphone).
Ik liep eerlijk gezegd een beetje uit de opties, totdat hij belde dat zijn buurvrouw op bezoek was en die vertelde toevallig dat zij sinds een maand geen draadloos internet meer had via haar router, alleen nog bekabeld…. Bij de buren aan de andere kant gevraagd, bij hen werkt het wel gewoon prima.
Het lijkt dus dat er een maand geleden ergens een stoorzender is gekomen, echter zouden zij allebei niet weten wat dit zou kunnen zijn…
Iemand een manier om dit te achterhalen?
Alvast bedankt.
Mike
Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.