Philips HTB5570D 5.1 Home Cinema - Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:28
Ik heb op dit moment een Philips 55PFL8008 TV en een Philips LX8500W Home Cinema set.
Als mediaspeler gebruik ik een Raspberry Pi met hierop XBMC (laatste OpenELEC).

XBMC -(HDMI)-> TV -(SPDIF/COAX converter)-> HTS

De LX8500W wil ik gaan vervangen omdat:
  • Heeft alleen een COAX digital in aansluiting; ik moet dan via de TV optical out via een converter naar COAX digital in. Ik heb altijd het gevoel dat ik dan iets van het signaal verlies i.v.m. de converter en de tussenkomst van de TV.
  • Alleen Doly Digital 5.1 en DTS.
  • Inmiddels alweer 8 jaar oud.
  • Past niet helemaal meer in het interieur qua kleur..
De HTS gaan alleen aan voor het kijken van films en TV series en dit zal waarschijnlijk zo blijven.

Wat ik zoek:
  • 5.1 systeem
  • 1 of 2 HDMI in aansluitingen
  • 1 HDMI (ARC?) kabel tussen TV en HTS (de rest wordt aangesloten op de HTS)
  • Ondersteuning van "nieuwere" audio formaten als Dolby True HD en DTS HD
  • Optimaal geluid door (denk ik) XBMC direct aan te sluiten op de HTS; de HTS stuurt dan het beeld door naar de TV (via de HDMI ARC aansluiting?)
  • Weer met twee speakers op standaard voor en hetzelfde achter (of anders kleinere speakers achter)
  • Draadloze achter speakers (i.v.m. de layout van mijn huiskamer)
  • Bediening van de HTS via de AB van de TV
  • Zit toch weer naar Philips te kijken in de hoop dat dit optimaal met de TV gaat werken...
Ik wil dit als volgt aansluiten:

TV <-HDMI ARC-> HTS <-HDMI- XBMC

Ik weet dat de Raspberry Pi denk ik geen DTS HD ondersteunt, maar ik wil deze nog eens vervangen door een Intel NUC of Zotac ZBOX (volgende aanschaf) waar dat beter tot zijn recht komt.

Nu had ik al bijna een Philips Soundbar gekocht (...) maar zag nu de volgende set: Philips HTB5570D.

Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/8301/lcqy.jpg

Daar zit volgens mij bijna alles op wat ik zoek.
(Draadloze achterspeakers moet via een los aan te schaffen Philips RWSS5512 module)

Volgens mij is de set nog redelijk nieuw (mid 2013) want ik kan er nog niet veel over vinden.
De prijs viel mij enorm mee ~400 euro want mij dan wel weer doet denken of dit wel een beetje fatsoenlijk in elkaar steekt. :?
Draadloze module is ~100 euro.

Heeft er al iemand ervaring mee en/of wil iemand iets kwijt over mijn verhaal? Wordt gewaardeerd. Dank u!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

JT

VETAK y0

Ergens gaan luisteren? Dan weet je of het genoeg voor jou is.

Overigens zijn velen hier van mening dat als je fatsoenlijk, volwassen geluid wil je losse componenten moet halen. Ik zag gister bijvoorbeeld nog ergens een complete set Tannoy Revolution set, 2 vloerstaanders, center en 2 boekenplankspeakers, voor 200 euro. Dat gaat echt 400 keer beter klinken dan de speakers bij dit ding.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• technorabilia
Ik zal eens kijken of ik ergens kan luisteren.

Losse componenten... Mja, ik ben geen audiofiel en zal het voornamelijk voor films en TV series gaan gebruiken. Ook vind ik het belangrijk dat het allemaal een beetje goed op elkaar aansluit. Bij zelf componenten samenstellen lees je vaak dat het dat weer niet goed met elkaar werkt...

Tannoy set voor 200 euro. Ik zie alleen maar hele dure prijzen als ik zoek op Tannoy. Nooit van Tannoy gehoord overigens... (sorry ;) )

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Losse componenten zal altijd tig keer beter gaan klinken dan zo'n setje. Tannoy mag je scharen onder de serieuze audiomerken terwijl Philips huis-tuin-en-keuken spul maken dat je op audiogebied niet serieus kan nemen. Toevallig heb ik bij een kennis een kleinere en goedkopere uitvoering van dat Philips-setje aangesloten. Erg plastic fantastic allemaal en een geluidskwaliteit om van te huilen.

Mijn advies zou zijn om het vooral niet te kopen. Begin met een instapreceiver en 2 speakers. Dat zal gegarandeerd al veel beter zijn dan dat Philips setje. Kun je naar behoefte altijd nog uitbreiden naar 5.1. Zelf heb ik ook ooit een Philips surround setje gekocht. :N Altijd spijt van gehad want het klonk nergens naar en heeft uiteindelijk nauwelijks gespeeld. Ben erg blij dat ik dit vervangen heb. :+

Edit: een soundbar is natuurlijk helemaal not done als je surround wilt gaan luisteren.

[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 04-10-2013 10:24 ]

• technorabilia
Ik vond de LX8500W eigenlijk ook al goed klinken maar ik zal wel niks gewend zijn.

Ik moet ergens gaan luisteren. Begin met een instapreceiver en 2 speakers is misschien wel een goed idee ook. Howel ik het wel voornamelijk voor films gebruik. Twijfel......

• S1NN3D
  • Niet online
Serieus, als je ergens bent gaan luisteren ga je thuis je oude Philips direct in de vuilcontainer gooien. :P

• technorabilia
Ik begrijp dat je geen interesse hebt in mijn tweedehands LX8500W? ;)

• S1NN3D
  • Niet online
Absoluut niet. Heb zelf nog een Philips 5.1 setje werkloos op zolder liggen. :S

Het is eigenlijk onmogelijk om speakers aan te raden omdat elk merk/type anders klinkt en welke bij jou smaak qua geluid past, kun je alleen zelf bepalen. Ga eens naar een hifi-zaak (dus niet de Mediamarkt, BCC, etc) geef aan wat je wensen en budget zijn en vergelijk eens een aantal merken/typen die daarbinnen passen. Betaalbare/goedkopere speakers zijn bijvoorbeeld van Jamo of Dali en zo zijn er vast nog wel meer. Uitproberen dus.

En je hoeft niet meteen voor volledig 5.1 te gaan, hè. Je kan de set ook bij elkaar brengen in stappen om de kosten te spreiden. Wat je ook ook koopt aan losse componenten, het zal altijd tig keer beter zijn dan welk standaardsetje van Philips of ander merk. En als je het eenmaal hebt staan, zul je spijt hebben dat je niet eerder voor een wat serieuzere set bent gegaan want het scheelt echt ontzettend veel.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 16:44

Chris van der G

Tailchakra

Kuuuuuuuuuuuuuhlik! Zag 'm net staan (Tannoy setje). 't is dat het voor mij aan de andere kant van de wereld is..

(Ik gok dat hij die bedoelde)

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• S1NN3D
  • Niet online
Dat is volgens mij geen slechte prijs voor deze speakers. Instap receiver erbij en je bent voor hetzelfde geld als dat Philips setje klaar.

Edit: op Marktplaats staan op zich wel meer mooie deals om voor een zacht prijsje kwalitatief goede speakers te kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door S1NN3D op 04-10-2013 11:04 ]

• technorabilia
Sorry dat ik het zeg maar wat zijn die boxen lelijk... }) (oh ja, het gaat natuurlijk om het geluid)

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Ik vind het persoonlijk nog meevallen. Al zou ik ze zwart verven.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• technorabilia
Dat "mag" toch niet? Of is dat bij piano's?

• JT

JT

VETAK y0

Die inderdaad. En de prijs is een lachertje, dit is iets van 25 a 33 procent van de nieuwwaarde van die dingen destijds. Kregen toen ook zeeeeeer veel positieve reviews. 2e hands receiver met HDMI voor 200e erbij van Pioneer/Marantz/Denon etc en je hebt echt een super home cinema. Dan vind je je Philips setje alleen nog maar goed genoeg voor muziek op de wc.

Als je ze lelijk vindt dan kun je ook verder zoeken, je vind wel vaker leuke deals.

Edit: zo lang je alleen de behuizing verft en niet de drivers zelf is er niks aan de hand.

Edit 2: soms vind ik het jammer dat niet met enige regelmaat een nieuwe home theater nodig heb want koopjes jagen op Marktplaats is soms erg leuk :+

[ Voor 50% gewijzigd door JT op 04-10-2013 11:18 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• S1NN3D
  • Niet online
Hier sluit ik me bij aan. In ff snel een paar minuutjes Marktplaats bekijken ook nog deze, deze en deze zien staan. Voor weinig geld kun je best wel mooie deals maken die tig keer beter zijn als je voor hetzelfde geld nieuw kan kopen.

• JT

JT

VETAK y0

Die eerste 2 vind ik nog meevallen, die laatste is ook een mooie deal. Maar ik vind de mijne nog de beste deal :+

Ecodan warmtepomp

• S1NN3D
  • Niet online
Voor dat geld zijn die inderdaad niet te overtreffen. _/-\o_

Maar met een beperkt budget kun je best iets moois kopen.
Begin me af te vragen waarom ik destijds ook niet voor 2e hands ben gegaan. :+

• JT

JT

VETAK y0

offtopic:
Vroegah was ik niet zo van 2e hands. Tot ik m'n droomspeakers voor een prikkie kon kopen. Sindsdien alleen maar of de allerbeste aanbiedingen van nieuw gekocht of tweedehands.

Ecodan warmtepomp

• S1NN3D
  • Niet online
Ook off-topic:
Het was in het begin ff lastig om vloerstaanders de WAF te laten krijgen. En ze is ook niet zo van het 2e hands dus was het wel een sloot geld. Niet dat ik van plan ben om te upgraden maar als ik deze prijzen zie, is het toch iets om in de gaten te houden aangezien een sub nog op mijn wensenlijstje staat.

On-topic:
Ik denk dat wanneer TS open staat voor 2e hands speakers en deze combineert met een instapreceiver hij binnen budget iets moois kan neerzetten. Dus: zijn 2e hands speakers een optie?

Verwijderd

Sinds Philips de audio/video divisie heeft uitbesteed is er een hoop veranderd en zijn er veel nieuwe producten gekomen. Zou gewoon eerst eens gaan luisteren of je het wat vind ipv de set gelijk af te schrijven. Tuurlijk kan je voor dat budget betere geluidskwaliteit krijgen maar niet in 5.1 opstelling en zeker niet een set met speakers in 1 design. Tevens is het gebruiksgemak van zo'n set heel anders (makkelijk) dan losse componenten.

• S1NN3D
  • Niet online
Het klopt dat Philips tegenwoordig alles op dit gebied van de hand heeft gedaan. Het wordt nog wel met het Philips logo er op verkocht. Verder is je post in mijn ogen niet juist. Als je 2e hands een set speakers koopt kunnen deze ook in 1 design zijn, wat ook het geval is bij de genoemde voorbeelden. Daarbij is een losse receiver niet veel moeilijker in het gebruik; ondanks dat deze véél meer mogelijkheden heeft. Dankzij een GUI wordt je daarbij ook met het instellen geholpen. Mijn ervaringen met Philips zijn dat deze alles behalve logische menu-structuren gebruiken dus qua gebruiksgemak ben ik het niet helemaal met je eens.

Verwijderd

De aangedragen setjes zullen best goed klinken icm een budget receiver, daar heb je gelijk in. Mijn punt is alleen dat je a: geen subwoover krijgt (geen 5.1) b: een budget receiver kost zeker 250,- samen met een set speakers komt dat uit op minimaal 450,- of meer ipv 400,- c: het is een tweedehands set. Ik weet niet hoe oud die set is maar het risico is groter dat ze kapot gaan en je moet maar zien of je garantie hebt.

En over de menu structuren: er is veel veranderd de laatste tijd dus het lijkt me wat voorbariig om gelijk de menu structuren af te doen als niet logisch.

De TS zal zelf moeten afwegen of die gaat voor losse componenten of een complete set. Ga die Philips set in ieder geval eens beluisteren, als je niet tevreden bent met de geluidskwaliteit kan je nog besluiten om toch voor losse componenten te gaan.

• S1NN3D
  • Niet online
Er zat ook een 5.1 set bij. :+ Er komt inderdaad ook nog een receiver bij waar je zo'n € 200 moet tellen. Voor een redelijk prijs kun je best een leuke instapper kopen. Bij 2e hands speakers natuurlijk wel even testen of ze het doen maar bij normaal gebruik kan er doorgaans weinig stuk gaan.

Heb vorige week nog een Philips bij iemand aangesloten. Het is wel iets beter maar nog steeds niet geweldig in mijn ogen. Maar TS moet wel even naar het setje gaan luisteren aangezien deze volgens mij wel een voorkeur heeft voor Philips.

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Een budget receiver kan met een tijdje wachten en zoeken ook tweedehands voor 150 eruit gaan + een setje van 250 van marktplaats (waar tevens ook .1's bij zitten) zit je op zelfde prijs als die hij wilt. Alleen dan is de kwaliteit van het geluid vele malen beter en heeft hij (mits hij dat wilt) altijd nog de mogelijkheid nog ietsjes beter te gaan over een aantal jaar.

Deze fout heb ik vorig jaar gemaakt, heb niet geluisterd naar mensen op tweakers en nu baal ik ervan dat ik een 5.1 sony set heb gekocht (terwijl ik voor dezelfde prijs veel mooier kon gaan) en krijg ik deze niet meer kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris van der G op 04-10-2013 13:37 ]

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
S1NN3D schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:35:
Het klopt dat Philips tegenwoordig alles op dit gebied van de hand heeft gedaan. Het wordt nog wel met het Philips logo er op verkocht. Verder is je post in mijn ogen niet juist. Als je 2e hands een set speakers koopt kunnen deze ook in 1 design zijn, wat ook het geval is bij de genoemde voorbeelden. Daarbij is een losse receiver niet veel moeilijker in het gebruik; ondanks dat deze véél meer mogelijkheden heeft. Dankzij een GUI wordt je daarbij ook met het instellen geholpen. Mijn ervaringen met Philips zijn dat deze alles behalve logische menu-structuren gebruiken dus qua gebruiksgemak ben ik het niet helemaal met je eens.
En toch zijn er heel veel mensen die een alles in 1 set veel makkelijker in gebruik vinden. BIj de set waar de TS in geinteresseerd in is/was, krijg je heel veel, voor heel weinig + alles zit in 1 compact apparaat. Wil je losse componenten met dezelfde eigenschappen, heb je een receiver nodig die Wifi + bluetooth (al kan dit via een bluetoothadaptertje) ondersteund, en je hebt een losse Bluray speler nodig, die het liefst ook nog een beetje in hetzelfde design is. Dan ben je gewoon veel meer geld kwijt, en het neemt veel meer ruimte in beslag.

Ik heb laatst een vergelijkbare set geinstalleerd bij een vriendin van me, en ik stond nog best verbaasd van het geluid wat eruit kwam. Het was echt stukken verbeterd tov het laatste 5.1 setje wat ik ooit gekocht hebt, en binnen 3 maanden weggedonderd heb.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:20:
De aangedragen setjes zullen best goed klinken icm een budget receiver, daar heb je gelijk in. Mijn punt is alleen dat je a: geen subwoover krijgt (geen 5.1)
Irrelevant want de gemiddelde vloertaander van een gerenomeerde fabrikant komt net zo laag als die goedkope "subwoofers".
b: een budget receiver kost zeker 250,-
Dan moet je beter zoeken op Marktplaats.
c: het is een tweedehands set. Ik weet niet hoe oud die set is maar het risico is groter dat ze kapot gaan en je moet maar zien of je garantie hebt.
Ik heb nu 1 product tweedehands dat voor voor mij het eerste product is in zeker 10 jaar tweedehands spul kopen dat niet helemaal goed functioneert (nee, is nog niet eens kapot). Maar door tweedehands te kopen heb ik mezelf duizenden euro's bespaard. Daar kan ik menig product dat ik tweedehands heb gekocht meerdere malen nieuw van kopen. Ik ken het gevoel dat jij hebt, ik had dat ook. Ik heb daar op een gegeven moment overheen kunnen stappen en geniet nu van vele malen meer bang for the buck.
Loenerd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

En toch zijn er heel veel mensen die een alles in 1 set veel makkelijker in gebruik vinden.
Tja, als het om gemak gaat en niet om geluid dan boeit het niet zo natuurlijk. Mijn ervaring is echter dat als mensen eens horen wat je écht kunt bereiken met audio (en dat hoeft dus niet duur te zijn) dat ze ervan staan te kijken hoe het óók kan klinken.
BIj de set waar de TS in geinteresseerd in is/was, krijg je heel veel, voor heel weinig
Je krijgt heel veel ja, behalve goed geluid ;)

Ecodan warmtepomp

• technorabilia
JT schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:24:
Je krijgt heel veel ja, behalve goed geluid ;)
:)

Ik ga in het weekend eens luisteren... Bedankt allen zover!

• technorabilia
Vanmiddag bij de Media Markt geweest en een soortgelijk setje als de Philips HTB5570D bekeken. Wat een tegenvaller! De Philips LX8500W van 8 jaar geleden heeft in ieder geval nog solide metalen speakers maar de nieuwe is een en al plastic. Heel erg licht spul. Die gaat het inderdaad niet worden...

Ze hadden daar de Onkyo HT-S9405THX in de demo ruimte aan staan:
  • Prima geluid (film The Dark Knight Rises); alsof ik in de bios zat
  • Solide speakers en niet al te kolossaal; bovendien zien ze er best okay uit (antraciet)
  • Qua aansluitmogelijkheden ruim voldoende
Nadelen:
  • Geen draadloze achterspeakers; dus ik moet draden trekken
  • Echt grote sub...
  • ...en de versterker zelf is ook geen kleintje
  • Versterker is niet echt mijn smaak; groene led brrrr
  • Model uit 2011
Ik overweeg nu sterk om deze aan te schaffen. Enige dat mij nog een beetje tegenhoudt is dat het een model uit 2011 is. Okay, het geluid is goed dus waarom niet maar ik zou het jammer vinden als er een nieuw model aanstaande is. Weet iemand dit misschien?

Nog andere tips? Bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/1708/rivg.jpg

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Zoals je zelf al deels aangaf hoeft ouder zeker niet slechter te zijn. Zeker op het gebied van speakers is er eigenlijk haast niets verandert. Natuurlijk worden er nu andere materialen gebruikt voor de randen en units zelf, maar de werking is nog steeds gelijk. Op dat vlak hoeft een oudere set zeker niet slechter te zijn. Je zit wel met de meegeleverde receiver die "verouderd" is. In dit soort setjes zit veelal een lage receiver van Onkyo met wat kleine aanpassingen, veelal zie je de 300 en 500 serie in dit soort sets. Maar in hoeverre is deze set verouderd? In principe valt het wel mee: de set heeft HDMI 1.4 met 3D en HDMI ARC en ook ethernet. Op dat vlak ben je niet beter uit met een nieuwer model. Als dat de enige reden is om niet tot aanschaf over te gaan zou ik me er niet druk over maken. Betreffende de andere nadelen is het puur smaak en gemak: grote subwoofer, groene LED op receiver, et cetera.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• technorabilia
Ja, de sub kan ik nog wel kwijt en de versterker gaat toch achter een deurtje dus ook geen probleem. Het is ook meer psychologisch en ik vind het altijd wel leuk dat ik een beetje een recent model heb met de laatste snufjes.

Ik heb ook het idee dat er een nieuw model aan zit te komen. Dat heb ik altijd als ik iets wil kopen... :) Geen idee wat de release cycle van Onkyo is. In ieder geval niet jaarlijks want deze is ook uit 2011. Mocht iemand wat meer kunnen veetellen hierover.......

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

FeaR schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:17:
Zoals je zelf al deels aangaf hoeft ouder zeker niet slechter te zijn. Zeker op het gebied van speakers is er eigenlijk haast niets verandert. Natuurlijk worden er nu andere materialen gebruikt voor de randen en units zelf, maar de werking is nog steeds gelijk. Op dat vlak hoeft een oudere set zeker niet slechter te zijn. Je zit wel met de meegeleverde receiver die "verouderd" is. In dit soort setjes zit veelal een lage receiver van Onkyo met wat kleine aanpassingen, veelal zie je de 300 en 500 serie in dit soort sets. Maar in hoeverre is deze set verouderd? In principe valt het wel mee: de set heeft HDMI 1.4 met 3D en HDMI ARC en ook ethernet. Op dat vlak ben je niet beter uit met een nieuwer model. Als dat de enige reden is om niet tot aanschaf over te gaan zou ik me er niet druk over maken. Betreffende de andere nadelen is het puur smaak en gemak: grote subwoofer, groene LED op receiver, et cetera.
Oud is niet altijd slechter maar daar in tegen is nieuw ook niet altijd beter.

• technorabilia
kraades schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:33:
Ik heb ook het idee dat er een nieuw model aan zit te komen. Dat heb ik altijd als ik iets wil kopen... :) Geen idee wat de release cycle van Onkyo is. In ieder geval niet jaarlijks want deze is ook uit 2011. Mocht iemand wat meer kunnen veetellen hierover.......
Ik denk dat ik maar voor het huidige model ga.
Ik kan toch niet in de glazen bol zien wanneer er een nieuwe variant komt.
http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?f=6&t=3783

En zoals je aangeeft. Nieuw is niet altijd beter. En ik heb deze ook gehoord IRL dus...

• technorabilia
Ik heb 'm nu een tijdje in huis.

Stel dat ik er een 7.1 van wilt maken. Is dan bv. de speaker aan de linkerkant ook nog los te bestellen?

Enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/1708/rivg.jpg
Pagina: 1