Ik heb op dit moment een Philips 55PFL8008 TV en een Philips LX8500W Home Cinema set.
Als mediaspeler gebruik ik een Raspberry Pi met hierop XBMC (laatste OpenELEC).
De LX8500W wil ik gaan vervangen omdat:
Wat ik zoek:
Ik weet dat de Raspberry Pi denk ik geen DTS HD ondersteunt, maar ik wil deze nog eens vervangen door een Intel NUC of Zotac ZBOX (volgende aanschaf) waar dat beter tot zijn recht komt.
Nu had ik al bijna een Philips Soundbar gekocht (...) maar zag nu de volgende set: Philips HTB5570D.

Daar zit volgens mij bijna alles op wat ik zoek.
(Draadloze achterspeakers moet via een los aan te schaffen Philips RWSS5512 module)
Volgens mij is de set nog redelijk nieuw (mid 2013) want ik kan er nog niet veel over vinden.
De prijs viel mij enorm mee ~400 euro want mij dan wel weer doet denken of dit wel een beetje fatsoenlijk in elkaar steekt.
Draadloze module is ~100 euro.
Heeft er al iemand ervaring mee en/of wil iemand iets kwijt over mijn verhaal? Wordt gewaardeerd. Dank u!
Als mediaspeler gebruik ik een Raspberry Pi met hierop XBMC (laatste OpenELEC).
XBMC -(HDMI)-> TV -(SPDIF/COAX converter)-> HTS
De LX8500W wil ik gaan vervangen omdat:
- Heeft alleen een COAX digital in aansluiting; ik moet dan via de TV optical out via een converter naar COAX digital in. Ik heb altijd het gevoel dat ik dan iets van het signaal verlies i.v.m. de converter en de tussenkomst van de TV.
- Alleen Doly Digital 5.1 en DTS.
- Inmiddels alweer 8 jaar oud.
- Past niet helemaal meer in het interieur qua kleur..
Wat ik zoek:
- 5.1 systeem
- 1 of 2 HDMI in aansluitingen
- 1 HDMI (ARC?) kabel tussen TV en HTS (de rest wordt aangesloten op de HTS)
- Ondersteuning van "nieuwere" audio formaten als Dolby True HD en DTS HD
- Optimaal geluid door (denk ik) XBMC direct aan te sluiten op de HTS; de HTS stuurt dan het beeld door naar de TV (via de HDMI ARC aansluiting?)
- Weer met twee speakers op standaard voor en hetzelfde achter (of anders kleinere speakers achter)
- Draadloze achter speakers (i.v.m. de layout van mijn huiskamer)
- Bediening van de HTS via de AB van de TV
- Zit toch weer naar Philips te kijken in de hoop dat dit optimaal met de TV gaat werken...
TV <-HDMI ARC-> HTS <-HDMI- XBMC
Ik weet dat de Raspberry Pi denk ik geen DTS HD ondersteunt, maar ik wil deze nog eens vervangen door een Intel NUC of Zotac ZBOX (volgende aanschaf) waar dat beter tot zijn recht komt.
Nu had ik al bijna een Philips Soundbar gekocht (...) maar zag nu de volgende set: Philips HTB5570D.

Daar zit volgens mij bijna alles op wat ik zoek.
(Draadloze achterspeakers moet via een los aan te schaffen Philips RWSS5512 module)
Volgens mij is de set nog redelijk nieuw (mid 2013) want ik kan er nog niet veel over vinden.
De prijs viel mij enorm mee ~400 euro want mij dan wel weer doet denken of dit wel een beetje fatsoenlijk in elkaar steekt.
Draadloze module is ~100 euro.
Heeft er al iemand ervaring mee en/of wil iemand iets kwijt over mijn verhaal? Wordt gewaardeerd. Dank u!