Op het moment dat ik het moederbord op ging halen bij familie heb ik de schijf in combinatie met dat moederbord getest.
Alles ging prima, en al test heb ik er Windows op geinstalleerd.
Eenmaal thuis heb ik alles in mijn kast gebouwd, en de bios gereset (omdat mijn geheugen er niet goed in zat, en ik daar niet direct aan heb gedacht.)
Inmiddels heb ik de bios weer goed ingesteld, AHCI en Raid bijden geprobeerd.
De schijf wordt niet herkend, wanneer ik een tweede HDD aansluit herkent hij hem ineens wel (ook niet altijd), maar als ik de schijf dan wil gebruiken voor bijvoorbeeld het installeren van Windows, heb ik maar 8GB tot mijn beschikking, of soms wel de volledige ruimte, maar dan stopt de installatie plotseling.
Al geprobeerd:
- Bios update mobo
- Firmwareupdate SSD (was al 1.5, maar ik heb de firmware nogmaals erop gezet, voor de zekerheid)
- 7 verschillende SATAkabels
- Alle poorten op het moederbord
- SSD getest op mijn laptop, en een andere pc, werkt probleemloos.
- USB, IDEcontroller, geluid gedisabled in de bios
- geheugen eruit gehaald, en omstebeurt met 1 geheugen getest.
Ik heb dus geen enkel idee wat het kan zijn, aangezien het eerst wel werkte op dat moederbord.
Ik heb er wel een andere processor ingezet en 2GB geheugen toegevoegd, maar het lijkt mij sterk dat dat er iets mee te maken heeft.
Ik hoop dat iemand kan helpen want ik word hier GEK van.
Hier iemand met een vergelijkbaar moederbord, waarbij deze schijf prima werkt:
http://youtu.be/sOYL2fVLHOc
Alles ging prima, en al test heb ik er Windows op geinstalleerd.
Eenmaal thuis heb ik alles in mijn kast gebouwd, en de bios gereset (omdat mijn geheugen er niet goed in zat, en ik daar niet direct aan heb gedacht.)
Inmiddels heb ik de bios weer goed ingesteld, AHCI en Raid bijden geprobeerd.
De schijf wordt niet herkend, wanneer ik een tweede HDD aansluit herkent hij hem ineens wel (ook niet altijd), maar als ik de schijf dan wil gebruiken voor bijvoorbeeld het installeren van Windows, heb ik maar 8GB tot mijn beschikking, of soms wel de volledige ruimte, maar dan stopt de installatie plotseling.
Al geprobeerd:
- Bios update mobo
- Firmwareupdate SSD (was al 1.5, maar ik heb de firmware nogmaals erop gezet, voor de zekerheid)
- 7 verschillende SATAkabels
- Alle poorten op het moederbord
- SSD getest op mijn laptop, en een andere pc, werkt probleemloos.
- USB, IDEcontroller, geluid gedisabled in de bios
- geheugen eruit gehaald, en omstebeurt met 1 geheugen getest.
Ik heb dus geen enkel idee wat het kan zijn, aangezien het eerst wel werkte op dat moederbord.
Ik heb er wel een andere processor ingezet en 2GB geheugen toegevoegd, maar het lijkt mij sterk dat dat er iets mee te maken heeft.
Ik hoop dat iemand kan helpen want ik word hier GEK van.
Hier iemand met een vergelijkbaar moederbord, waarbij deze schijf prima werkt:
http://youtu.be/sOYL2fVLHOc
[ Voor 3% gewijzigd door Addict op 04-10-2013 00:31 ]
Addict