Kan [Windows 8] niet installeren VBox 4.2.18 [Ubuntu 12.04]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus61
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-12-2021
Ik probeer Windows 8 te installeren als gast system onder Virtual Box 4.2.18 met Ubuntu 12.04 LTS als Host systeem.

Heb met K3B een ISO image gemaakt van de Medion Windows 8 OEM Installatie DVD, die bij mijn huidige machine werd geleverd.

Hoewel volstrekt overbodig, heb ik o.a. het volgende artikel geraadpleegd, om de instellingen van de virtuele machine te testen:

http://www.sysprobs.com/guide-install-windows-8-virtualbox

Het enige verschil is dat ik Windows 8 als client-OS heb gekozen en dat ik UEFI ondersteuning heb ingeschakeld (anders start de "installatie DVD" niet eens op).

Als ik de VM opstart, krijg ik de vertrouwde tekst "Press any key to boot from CD or DVD" te zien.

Vervolgens druk ik op de spatiebalk en na enige vertraging krijg ik dan het Windows 8 logo te zien en lijken er gegevens van het ISO immage te worden geladen.

Verder gebeurt er niets.

Vervolgens zou het Setup Programma moeten starten, maar zo ver komt het niet eens. Na 5 minuten begon ik toch ietwat ongerust te worden en heb met vele instellingen gespeeld het baat echter niets. Heb het meerdere malen geprobeerd. De laatste keer 20 minuten gewacht en heb er vervolgens de brui aan gegeven.

Iemand enig een ide wat ik fout doe?

[ Voor 0% gewijzigd door tinus61 op 03-10-2013 23:19 . Reden: Tikvoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

tinus61 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:15:
Iemand enig een ide wat ik fout doe?
Ja, verkeerde media gebruiken. Aangezien je EFI optie aan moet zetten voordat 't wat doet, heb je al een hint die groot genoeg is om aan te nemen dat je met je Medion custom disc niet ver zal komen.

Tevens is de OEM licentie die bij je computer zit niet bedoelt om in een VM te draaien. De licentiesleutel zit in het UEFI BIOS, dus die kan je er niet zo 1-2-3 uit halen, tenzij je nog Windows 8 op je systeem hebt (en dan nog is 't de vraag of 't gaat werken).

Dus maak een dual boot of koop een nieuwe Windows 8 licentie en media.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus61
[Opgelost], heb het uiteindelijk wel voorelkaar gekregen, UEFI uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus61
Hero of Time schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:51:
[...]

Ja, verkeerde media gebruiken.
Onzin er was niets mis met de media.
Aangezien je EFI optie aan moet zetten voordat 't wat doet, heb je al een hint die groot genoeg is om aan te nemen dat je met je Medion custom disc niet ver zal komen.
Dat is een keuze die ik zelf heb gemaakt en die in de praktijk dus overbodig was.
Tevens is de OEM licentie die bij je computer zit niet bedoelt om in een VM te draaien. De licentiesleutel zit in het UEFI BIOS, dus die kan je er niet zo 1-2-3 uit halen, tenzij je nog Windows 8 op je systeem hebt (en dan nog is 't de vraag of 't gaat werken).
Het spijt me, maar je kletst gewoon keihard uit je nek. Ik heb de EULA geraadpleegd en daarin staat duidelijk vermeld, dat mijn licentie slechts voor één kopie van Windows 8 geldig is en dat ik die zowel op kale hardware als in een virtuele machine mag draaien, zolang als ik slechts één kopie draai.
Dus maak een dual boot of koop een nieuwe Windows 8 licentie en media.
Bedankt voor de "vriendelijke" "hulp" en het delen van je "kennis" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

tinus61 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:28:
[...]

Onzin er was niets mis met de media.
Met de gebrekkige informatie die je gaf, was dat mijn conclusie. Ga nou niet zeggen dat iets onzin is, als jij al niet volledig bent met je informatie.
[...]

Dat is een keuze die ik zelf heb gemaakt en die in de praktijk dus overbodig was.
En dus open je hier een topic om te vragen waarom 't niet werkt, ipv eerst wat anders te proberen. Iets wat we hier graag zien. Eigen inzet en dingen die je al geprobeerd hebt zijn een van de eerste punten dat hier gevraagd wordt. Omdat je niet de moeite hebt genomen om te testen met de EFI optie uit, is die inzet dus erg magertjes.
[...]

Het spijt me, maar je kletst gewoon keihard uit je nek. Ik heb de EULA geraadpleegd en daarin staat duidelijk vermeld, dat mijn licentie slechts voor één kopie van Windows 8 geldig is en dat ik die zowel op kale hardware als in een virtuele machine mag draaien, zolang als ik slechts één kopie draai.
Ik zit nog te vast in de oude licentie structuur. Betekend niet dat je gelijk zo bot moet doen :/
[...]

Bedankt voor de "vriendelijke" "hulp" en het delen van je "kennis" |:(
Graag gedaan hoor, meneer "ik weet alles beter en schop hen die willen helpen". Ik hoop dat je in het echte leven een stuk vriendelijker bent, want op deze manier krijg je niet veel gedaan bij anderen.

Commandline FTW | Tweakt met mate