uTorrent blokkeren in modem/router (VGV7519)

Pagina: 1
Acties:

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 15:16
Beste Tweakers,

Ik heb het internet afgestruind, de handleiding erbij gepakt, zelf rond gekeken in het apparaat. Maar, ik kan niet vinden hoe ik in mijn router uTorrent (o.i.d.) volledig kan blokkeren in mijn netwerk. Ik zat te denken aan het dichtgooien van het poortbereik waar uTorrent gebruikt van maakt.

Wie kan me hiermee vooruit helpen?

Groetjes

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

uTorrent, net zoals andere bittorrent clients maken meestal gebruik van een willekeurige poort.
Je zou dan alle niet gereserveerde poorten (1024 en hoger) moeten blokkeren, anders werkt het niet. Maar dan heb je ook geen games e.d. meer.

Of je moet een router hebben die DPI doet zodat je het op Layer 7 niveau kan blokkeren

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 15:16
Dankjewel voor je reactie. Als dat de enige manier is, dan doe ik dat maar, met een aantal games als uitzondering.

• gewoonniels
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-10-2016
waarom wil je eigenlijk uTorrent blokkeren ? en kan je dit niet via de firewall doen ?

Verwijderd

Als je weet wie de "boosdoeners" zijn, is het misschien ene idee, om met hun te gaan praten, over hoe en wat?

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
dit gaat niet werken.
het openen van dit topic zegt al genoeg.

Nukezone FTW

Pagina: 1