Toon posts:

Operating systems voor de itanium

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Frontpage nieuws:
Microsoft kondigt 64 bit versie Windows XP aan.
Let wel: slechts aankondigen !

Geen nieuws geweest:
MandrakeSoft Announces Linux-Mandrake on Itanium
die kun je dus nu downloaden

SuSE Linux 7.2 Available for Intel Itanium Systems
kun je ook downloaden

Red Hat Announces Red Hat Linux 7.1 for the Itanium
idemdito

Ik wil niet veel zeggen, maar linux wordt heel wat meer gebruikt voor itanium dan de hoofdzakelijk 32bit zijnde XP oplossing van MS.

Verder zijn er ongetwijfeld meer tweakers die linux draaien dan die XP op hun bak hebben staan.

Dussuh.... Tot zover mijn betoog.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51
Ik denk dat HP-UX er ook wel op draait...

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

In de press releases over de Itanium van Intel stond duidelijk dat (onder andere) Linux klaar was voor de processor. Ik neem aan dat deze support in de kernel zit, dus vind ik het persoonlijk een beetje overbodig om elke distributie (hoeveel zijn er? 1000?) te noemen die deze kernel heeft opgenomen in haar nieuwste ISO files.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 13:36 schreef WouterTinus het volgende:
In de press releases over de Itanium van Intel stond duidelijk dat (onder andere) Linux klaar was voor de processor. Ik neem aan dat deze support in de kernel zit, dus vind ik het persoonlijk een beetje overbodig om elke distributie (hoeveel zijn er? 1000?) te noemen die deze kernel heeft opgenomen in haar nieuwste ISO files.
Dat kun je niet zo stellen. Support in de kernel is niet genoeg. Ik heb ook kernel 2.4, maar is kan m'n disto echt niet zo maar op een itanium zetten. Support voor een alfa zit ook in de kernel, maar dat gaat ook echt niet lukken. Het gaat om het complete OS. Dat moet geschikt zijn voor de itanium!!

Anyway: WinXP is ook bekend dat het met itanium gaat werken dus: ALS XP VOOR DE ITANIUM UIT KOMT, wordt dat dus ook geen nieuws (zelfs niet in de software update).

Nee, dat wordt wel nieuws, want wij zijn MS minded. :) Sorry...

Er zijn btw niet 1000 distro's, er zijn 4 grote (debian, redhat, mandrake en suse). Ter vergelijking: er zijn 3 grote windows smaken NT, 9x, en de XP combinatie. :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ok, het is dus niet zo makkelijk. Maar het zal toch ongeveer op hetzelfde neerkomen? gcc64 compiler erbij, pre-compiled IA-64 binaries etc.

* Wouter Tinus is nu eenmaal geen Linux wonder :)

Maar het zijn dus standaard onderdelen in een andere verpakking (SuSe, Redhat etc.) misschien was het wel leuk geweest om ze samen te combineren in één post.

Ik vind trouwens niet dat je Windows en Linux kan vergelijken op de manier zoals jij doet. Die post over Windows XP 64 bit ging over het feit dat Microsoft bekend maakte dat mensen die Itanium systemen kochten alvast een BETA konden krijgen die later vervangen zou worden. De release van de final Windows XP 64 bit valt samen met de release van alle andere versies van XP en zal dus waarschijnlijk wel genoemd worden ;)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 15:02

mvds

Totally awesome!

Slackware :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(dit gaat dus over beide threads van Zemanova in LA)
Wouter:
Is het niet een idee, om de linux gerelateerde dingen aan iemand over te laten (of iig even er wat over te vragen) die er wat meer van weet?

Want inderdaad, je hoeft niet _elke_ kernel-AC patch te noemen, maar sommige dingen zijn best uitgebreid etc etc.

Maar bijv XFree4.1.0 (een grote release ;) )
had er zeker wel in gemogen.

En voor nieuws dus redelijk idemdito.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 13:46 schreef WouterTinus het volgende:
Ok, het is dus niet zo makkelijk. Maar het zal toch ongeveer op hetzelfde neerkomen? gcc64 compiler erbij, pre-compiled IA-64 binaries etc.

/me is nu eenmaal geen Linux wonder :)

Maar het zijn dus standaard onderdelen in een andere verpakking (SuSe, Redhat etc.) misschien was het wel leuk geweest om ze samen te combineren in één post.
Het is nog wel wat meer dan simpel standaard onderdelen in een andere verpakking, maar goed:

Laatst is daar een mooi artikel over geweest:
Lintel. Lintel, omdat de linux distro's 1 voor 1 klaar zijn met de itanium, en windows achterblijft :)

Dat artikel is overigens ook geen nieuws op tweakers.net geweest. :(

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

ACM: dat doe ik ook... maar zoals ik in die andere thread zei, het blijft dan een paar dagen in de queue staan en er gebeurd niets mee. We hadden tot voorkort wel iemand die veel over Linux kon schrijven, maar die is een beetje verdwenen plotseling :+

Ik snap best dat dat erg frustrerend is want er zijn dus mensen zoals Zemanova (en veel anderen) die dit soort dingen wel graag zouden lezen. Iemand aannemen die veel van Linux e.d. weet lijkt me dan de beste oplossing, want dat is duidelijk een missend onderdeel van het huidige team.

Verwijderd

Topicstarter
want dat is duidelijk een missend onderdeel van het huidige team.
Zet daar maar een heel groot uitroepteken achter.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 06 juni 2001 13:57 schreef WouterTinus het volgende:
We hadden tot voorkort wel iemand die veel over Linux kon schrijven, maar die is een beetje verdwenen plotseling :+
>:)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Ik kan je anders nu wel aan de 64-bit WIN XP PRO helpen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 13 maart 2002 13:22 schreef Lutjebroek het volgende:
Ik kan je anders nu wel aan de 64-bit WIN XP PRO helpen
Psst: kijk eens naar de datum van dit topic?

En is ook nog eens illegaal ook hoor, dat warez :P

Virussen? Scan ze hier!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Het is oud, het is gekicked, er staat een warezaanbieding in en het moet naar een ander forum.

Naja, laat ik deze maar naar TFF zetten zonder verder op Lutjebroek in te gaan. (Met een slotje that is...)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.