HTPC mini, of juist een grotere kast of Zotac style --help--

Pagina: 1
Acties:

• xsienix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-03-2025
Hi folks,

Ik ben me aan het storten in de HTPC wereld.

Eerst maar eens wat ik graag zou willen:
Het systeem moet:

-Alles en in elk formaat kunnen afspelen.
-Full HD / 3d.
-DTS / 5.1 /7.1 Audio via optical out kunnen sturen.
-Streamen vanaf een reeds bestaande Qnap NAS.

Ik ga niet zwaar gamen (Candy Crush daargelaten :) ), hij is puur een mediacenter.

Nu zit ik behoorlijk met het formaat behuizing.
Eea zal op een dressoir moeten waar ook de TV op staat, dus een te grote behuizing gaat het niet worden.
Wat is jullie mening, kiezen voor een slimline of iets groter, of Formaatje Zotac ?
En bovenal welke componenten ?

Ik ben al driftig aan het zoeken geweest, tussen Zotacs Asrocks etc...maar langzaam gaat bij mij het liggie uit, en ik hoop dat ik hier het licht weer begin te zien. :/ |:(

Budget:
500 / 600 euri's
Beetje meer / beetje minder

H.groeten,
Eddie

Its alive Jim, but not as we know it

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 20:08
Misschien eens beginnen met DAA beleid Met deze richtlijnen kun je er in ieder geval voor zorgen dat je TS alle info bevat die nodig is. Daarnaast moet je je wel realiseren dat de kwaliteit van het advies dat wij geven vooral afhangt van de input van de TS, wij kunnen bijvoorbeeld niet zien hoe je dressoir en andere inrichting er uit ziet, daarom zou ik ook niet kunnen adviseren of je voor een Zotac of andere behuizing moet gaan.

Waar we je wel erg goed mee kunnen helpen is kijken wat er technisch mogelijk is, maar zoals ook in het DAA beleid staat, doen we dat alleen op een voorzetje in de TS. Kijk ook eens in vergelijkbare HTPC topics in het forum, daar kun je een schat aan info uit halen.

[ Voor 7% gewijzigd door jaapsander op 04-10-2013 09:05 ]

• xsienix
jaapsander schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:02:
Misschien eens beginnen met DAA beleid Met deze richtlijnen kun je er in ieder geval voor zorgen dat je TS alle info bevat die nodig is. Daarnaast moet je je wel realiseren dat de kwaliteit van het advies dat wij geven vooral afhangt van de input van de TS, wij kunnen bijvoorbeeld niet zien hoe je dressoir en andere inrichting er uit ziet, daarom zou ik ook niet kunnen adviseren of je voor een Zotac of andere behuizing moet gaan.

Waar we je wel erg goed mee kunnen helpen is kijken wat er technisch mogelijk is, maar zoals ook in het DAA beleid staat, doen we dat alleen op een voorzetje in de TS. Kijk ook eens in vergelijkbare HTPC topics in het forum, daar kun je een schat aan info uit halen.
Hallo Jaapsander,

Helemaal prima ! Ik heb hier al veel gelezen, en dit forum waardeer ik zeer,
Ik ga e.e.a. verder onderbouwen en kom dan terug.

Mooi forum trouwens !

----12 uur verder ---- :)
Na een avond lezen ben ik tot de volgende gekomen.

Ik ga het met een mini HTPC doen.
Reden:
Eea zal toch op de kast moeten liggen i.v.m. koeling, geen ruimte in de kast etc.

Nu heb ik 3 merken op het oog:
1-Asrock ION 3D, pricewatch: Asrock ION 3D 152D (Zwart)
2-De Sapphire Edge VS8, pricewatch: Sapphire Edge VS8
3-Zotac AD04 pricewatch: Zotac ZBOX AD04 Plus

Wat ik als een pre heb opgenomen is om een Anysee tuner aan te sluiten.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee. Zapt het snel weg i.c.m. zo'n mini PC ?
M.b.t. de Zotac Zbox, ik heb gelezen dat het toch beter is om een AMD processor te nemen i.v.m. betere grafische kwaliteit. Ook het type Zbox ben ik nog niet helemaal uit...

Mijn versterker moet ik optisch aansluiten. Het is een gebakje van een jaar of 10 oud :*)

Op de HTPC zal ik XBMC gaan gebruiken, met als besturing Windows 7, 64. Wellicht Openelec...

Mvgr,
Eddie

[ Voor 36% gewijzigd door xsienix op 05-10-2013 00:05 . Reden: Aanvullende informatie verstrekken. ]

• xsienix
up-date reactie