Toon posts:

bottleneck vraag omtrent wat verouderd systeem....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een wat oudere kast en ben van plan volgend jaar pas een nieuwe te bouwen ivm de financiele kwestie wil ik dat nog een jaar uitstellen maar toch alvast een nieuwe kaart kopen die mee gaat na een evt nieuwe kast...

het is niet dat ik op ultra setting wil spelen en ben ook geen shooter ofzo niet dat ik t nooit doe maar of ik nu alles op ultra setting wil dat is voor mij ook overbodig speel op een 1440x900 scherm dus full hd off wat dan ook zit er toch nog niet in...

ik heb er nu een xfx 8800gt 512mb alpha dog edition inzitten en wil hem verruilen voor een msi radeon R7850 2gb nu zie ik dat die kaart het in de benchmarks nieteens zo slecht deed dus heb uiteindelijk voor deze gekozen alwetende dat ik mogelijk tegen een bottleneck zou aanlopen met de intel dual core cpu e8200 2,66mhz...

verder zit er alleen een geluidskaart in mijn kast een harde schijf een dvd brander/speler een zahlman cpu koeler en een stock koeler aangesloten op een asus a-55-ga 550watt voeding als het goed is is die nieuwe kaart 25% zwaarder dan mijn huidige kaart en zal dit waarschijnlijk nog net gaan het is een single fan uitvoering van msi verder is de kaart met een juiste cpu dan wel weer tien x sneller dan mijn huidige kaart...

nu komt mijn vraag 8)7 in hoeverre zou ik er in hemelsnaam mee vooruit gaan met mijn nieuwe kaart aangezien ik nog niet de middelen had een completen nieuwe setup te bouwen en ik me hiermee toch een jaar door mijn games wilde trekken met iets betere speel kwaliteiten dan nu soms het geval is??

is het niet zo dat mijn videokaart ook taken wegneemt van mijn processor of vraagt mijn videokaart juist capaciteit van de cpu waardoor hij het niet meer uitbeent je mag me gerust verbeteren mocht ik iets stoms zeggen ik vroeg het me gewoon af en wordt er niet geheel wijzer op bij tal van sites wordt er vanalles beweert maar in hoeverre ga ik hier nu last van krijgen bij bijv een spel als ik noem maar simcity of een race spel als grid ik noem maar iets??

mochten er vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik die graag ben er nog wel even vanavond lol _/-\o_

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nee, sterker nog. Je cpu moet de verwerkte taken van je gpu wel aankunnen. De cpu is een verte bottleneck in je systeem. Ik zou uitkijken naar een dikke quadcore.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mozeskriebel, ooit gehoord van die gekke dingen die punten en komma's heten? En zinsopbouw? En spelling?

Wat ik lees uit deze spaghetti van woorden is iets over een videokaart en een ouwe dualcore.

Enfin, die ouwe dualcore is je bottleneck.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
lol sorry voor mijn slechte zinsopbouw...

ok het is een bittleneck maar presteert de kaart dan nog slechter dan de kaart die ik nu heb of ga ik er aangezien het een bottleneck is toch op vooruit of hol ik juist verder achteruit met deze kaart?

het is voor mij een oplossing voor hopelijk niet langer dan een jaar dan kan ik pas evt gaan denken aan een compleet nieuwe kast met moederbord voeding en cpu dus vandaar...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 22:55 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

de HD7850 is zeker een stuk sneller.

Iets beters dan je core 2 duo is trouwens niet zo gek duur. Een AMD Athlon 760k met een willekeurig FM2 mobo is al sneller en kost je rond de 125 euro

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm maar dan is wel het hele idee weg van met een kaart nog even overbruggen aangezien het budget het niet toelaat om een chip te kopen die bijv beter is voor dit bord maar te slecht voor mijn nieuwe setup volgend jaar.

kan ik er mee spelen op een 1440x900 setup off ga ik mijn processor overbelasten?

ps ik zie zo,n amd processor bij alternate al voor 80 euro dat zit er nog wel in denk ik eind van de maand maar is die goed genoeg voor mijn volgende setup?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 23:06 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Klopt, nieuwe kaart brengt wel verbetering met deze cpu, alleen komt hij niet tot zijn recht.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
ja had ergens wel verwacht dat hij niet tot zijn recht zou komen maar ik kan nu niet alles vervangen.

Als ik mijn cpu wil vervangen dan moet mijn hele kast volgensmij uit elkaar mijn zahlman koeler zit onder het bord vast met zijn bevestiging dus dan kan ie vrijwel helemaal uit elkaar lol alleen rammetjes zou ik miss kunnen laten zitten en mijn voeding.

zou het helpen als ik mijn chipset overclock ik kan ze ongeveer tot 3.2 mhz overclocken met mijn moederbord is dat makkelijk via de bios aan te passen 5%10%15% of 20% kan ik volgensmij aangeven...

mijn moederbord heeft denk ik ook zijn beperkingen dus weet ik niet zeker tot welke cpu het gaat...

Intel Socket 775 Core™2 Extreme/Core™2 Duo/Pentium® Extreme/Pentium® D/Pentium® 4/Celeron Processors
Compatible with Intel® 05B/05A/06 processors
*Intel® Quad-core CPU Ready

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 23:39 ]

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

Je kunt ter overbrugging altijd even kijken naar een budgetkaart. Deze zal veelal sneller zijn dan de 8800gt welke je nou hebt.

Kijk bijvoorbeeld eens naar een Geforce 650. Die staan er in de prijswatch tussen de 50-80 euro en dat zijn best degelijke kaarten. Misschien kun je zelfs nog een iets lagere instap nemen of een ATI variant, maar daar heb ik weinig ervaring mee. Zo kun je wellicht nog even vooruit en zit je niet met een te dure verouderde kaart als je op gegeven moment gaat upgraden.

Vervang je nu je CPU dan moet je ook een nieuw moederbord en geheugen.

[ Voor 12% gewijzigd door henwy op 04-10-2013 08:53 ]

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-01 18:11
Waarom kijk je niet voor wat tweedehands spulletjes? bv een I7 920, worden bij bosjes aangeboden en zijn zeker nog snel genoeg.

En natuurlijk helpt over klokken 3.2 GHz is gewoon lekker :P

Gebruik eens een test programma zoals Hw info dan kan je zien of je CPU op 100% load draait.

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Pagina: 1