Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
Via een veiling heb ik licenties bemachtigd van SBS 2011, 9 standaard CAL's en 9 CAL's premium (OEMs 5 users per licensie).
Nou zou ik graag willen weten of ik ze nog kan gebruiken, zou ik dit ergens kunnen testen? Ik heb rond gesnuffeld op google maar werd er geen wijs uit :? . Wie kan me helpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door jaco32 op 03-10-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

jaco32 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:02:
Via een veiling heb ik licenties bemachtigd van SBS 2011, 9 standaard CAL's en 9 CAL's premium (OEMs).
Nou zou ik graag willen weten of ik ze nog kan gebruiken, zou ik dit ergens kunnen testen? Ik heb rond gesnuffeld op google maar werd er geen wijs uit :? . Wie kan me helpen :)
De licenties kan je gebruiken, maar ik geloof dat de EULA doorverkoop van CALs verbied, sowieso heb je geen 9 CALs maar eerder 9 maal 5, SBS2011 CALs werden geloof ik alleen in 5 packs verkocht.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
TeGek schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:04:
[...]

De licenties kan je gebruiken, maar ik geloof dat de EULA doorverkoop van CALs verbied, sowieso heb je geen 9 CALs maar eerder 9 maal 5, SBS2011 CALs werden geloof ik alleen in 5 packs verkocht.
Dus het zou niet moet uitmaken als er een paar al zijn gebruikt/ in gebruik zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De SBS 2011 licentie zou je moeten kunnen gebruiken. Een Windows Server licentie mag ook doorverkocht worden. Let alleen wel dat het OEM versie is.

CALs gaan per vijf voor SBS. Ik weet niet of CALs doorverkocht mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:05
OEM licenties mogen sowieso alleen maar verkocht worden in combinatie met hardware die voor die licentie in aanmerking komt. Met andere woorden: als er geen server verkocht wordt, mogen die OEM licenties voor SBS ook niet verkocht worden...

Bij mijn weten mogen alleen retail licenties doorverkocht worden. OEM is hardware gebonden en bij volumelicenties moet dat via een contractovername, maar dat kan alleen als de overeenkomst nog actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij SBS2011 hoef je niet per 5 CAL's licentiecodes in te vullen. Bij het OS zit een key die vul je in. Je aanvullende CAL's heb je op papier als bewijs. Het OS controleert hier voor zover ik weet ook niet op.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unaco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 17:34
Dit mag om zoveeel redenen niet. Zoals hierboven al vermeld is OEM hardware gebonden, dat is 1, ten tweede is het merendeel van de server software niet overdraagbaar tenzij je een juridische identiteit bent van de aanbiedende partij.

Over de CAL's... SBS 2011 gaat NIET uitsluitend per 5. 6UA-03580 is bijv. het partnummer van de UserCal 1 pack. Daarbij, CAL's activeer je niet meer vanaf 2008.

Al met al heb je nu een licentie met CAL's waar je niet mee weg komt mocht je een SAM krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anders bel je Microsoft en vraag je het ze? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17

_Arthur

blub

unaco schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:11:
Dit mag om zoveeel redenen niet.
Vertel jij het het Europese Hof van Justitie even?

nieuws: Hof: doorverkoop softwarelicenties is toegestaan

Tenzij dit na die tijd is verandert, hoor/lees ik dat graag.

[ Voor 8% gewijzigd door _Arthur op 04-10-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Doorverkoop is toegestaan, maar gebruiken is een ander verhaal. Je koopt een auto waar je niet in mag rijden ;)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
Dus ik heb er nou in principe niks aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

jaco32 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 01:41:
Dus ik heb er nou in principe niks aan?
Je mag en kan het gewoon gebruiken.

Van onze wel bekende heer Arnoud Engelfriet:
http://blog.iusmentis.com...-mag-worden-doorverkocht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:05
Wel moet het gaan om “verkoop”, en niet elke licentieovereenkomst is een verkoop. Er moet sprake zijn van een licentie die onbeperkt is in de tijd, en er moet een redelijke vergoeding tegenover staan die in overeenstemming is met de economische waarde van de software. Dat laatste is ter onderscheid van huur: wie 3 euro per maand betaalt, huurt de software, maar wie 300 euro in één keer betaalt en daarna nooit meer, koopt de software.
Zie mijn eerdere post... Ik maak hier toch uit op dat je alleen Retail licenties mag doorverkopen. Deze is immers onbeperkt in de tijd. Een volumelicentieovereenkomst geldt voor twee, of drie jaar, afhankelijk van het type overeenkomst. Daarna mag je de software nog wel blijven gebruiken, maar de overeenkomst is verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unaco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 17:34
_Arthur schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 08:30:
[...]

Je mag en kan het gewoon gebruiken.

Van onze wel bekende heer Arnoud Engelfriet:
http://blog.iusmentis.com...-mag-worden-doorverkocht/
Totaal niet van toepassing bij specifieke zakelijke software (waaronder MS OEM).
Heel kort en heel makkelijk; ja je KAN het gebruiken, nee, je bent hiermee niet compliant.

Bron 1: MCTS 070-671 & 070-672 training
Bron 2: MS SPUR; http://www.microsoft.com/...rty/UseTerms/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:40
Of je een OEM device CAL of user CAL wel of niet mag doorverkopen en vervolgens gebruiken is een eindeloze discussie.

CAP-Team hierboven heeft gelijk. Een user/device CAL vanaf Server 2008 is een stukje papier ZONDER productkey. Puur een bewijs om te laten zien dat je genoeg user/device CAL's in huis hebt. Ter info; Server 2003 had nog wel productkeys die je moest invullen via de software.

De OEM CAL's worden verkocht per stuk, dus 1 user/device of per 5.

En je hebt minimaal een OS licentie nodig voor je server ja.

Alvast extra info. Je mag SBS 2011 CAL's gebruiken voor SBS 2008. Dit omdat 2008 al end of life is. SBS 2011 tevens ook al. Dit is vervangen voor Windows Server 2012. Heel SBS (Small Business Server) bestaat niet meer. Tevens nog wel te verkrijgen voor OEM tot het einde van het jaar uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

unaco schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:00:
Totaal niet van toepassing bij specifieke zakelijke software (waaronder MS OEM).
Heel kort en heel makkelijk; ja je KAN het gebruiken, nee, je bent hiermee niet compliant.

Bron 1: MCTS 070-671 & 070-672 training
Bron 2: MS SPUR; http://www.microsoft.com/...rty/UseTerms/default.aspx
Want Microsoft zijn EULA's gaan boven de Europesche wetgeving natuurlijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
Als ik ze op marktplaats zet, hoeveel zou ik hiervoor kunnen krijgen dan?
Pagina: 1