Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:03
Ik heb een Galaxy tab 2 10.1. Ik heb films/series op 2 nassen staan, een NSA310 en een Buffalo Linkstation. De bestanden zijn divers (avi, mkv enz.)

Mijn router is een Netgear WNR3500L.

Het probleem is dat de films die ik op mijn tablet bekijk (en dus stream vanaf mijn nas) stotteren en blijven hangen. Soms gaat het een paar minuten goed en dan gaat het stotteren/hangen.

Ik heb meerdere players geinstalleerd: dice, mxplayer enz en ook Bubbleupnp echter het probleem blijft.

Mijn nsa310 draait Twonky (=DLNA voor zover ik begrijp).

Vanuit beide nassen heb ik afspeelproblemen.

Wat zie ik over het hoofd. Is er een instelling op mijn tablet die ik aan moet passen ? Op mijn router een instelling wijzigen ?

Wie geeft me even een zetje in de goede richting ?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
ik kan prima streamen met bs player vanaf een NAS met SMB, dus helemaal geen media servers of andere zaken, gewoon een samba share, rechtstreeks vanuit de video player app.

wellicht is de doorvoer snelheid een probleem, dit kan je testen door dichter bij je wifi punt te gaan zitten, of bestanden met een lagere bitrate te testen, (dus bv een film van 2 uur in 2 GB ipv van 15GB)

Strava

• Noppesnada
@Prulleman,

ik heb ondertussen BSplayer al ontdekt. Alleen speelt die geen AC3 geluid af en daar zit weer het volgende probleem. Mijn sickbeard downloads hebben veelal AC3. Omzetten naar een ander formaat wil ik weer niet (teveel bestanden).

BSplayer speelt vloeiend zonder stotteren. Iedere andere player (MXplayer, Dice, enz) blijft hangen en stotteren.

Dit moet toch werken ! Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, maar wat ?

John

• Prulleman
archos (+ codec pack) is mijn andere optie als het geluid het niet doet bij bs, die stottert eigenlijk ook nooit

Strava

• Noppesnada
Ik heb een oude versie van BSplayer geinstalleerd waar de AC3 Codec nog in zat. Probleem is dat ik de bestanden moet benaderen via ESexplorer op de NAS en dan afspelen.

En dat stottert weer !

Vervolgens Archos geprobeerd. Hetzelfde probleem, hangen en stotteren.

Het begint nu irritant te worden.

Ik zal eens een andere 7" quadcore china tablet proberen. Als die het ook heeft moet het toch mijn netwerk zijn zou je denken.

John

• Prulleman
je kan in bsplayer (ook oudere versies) lan mode selecteren, dan kan je zo op je NAS browsen, wellicht dat dat nog uitmaakt.

Zelf heb ik op mijn galaxy nexus, nexus 4 en nexus 7-2 en imito mx1 android stick nooit problemen gehad tenzij de bitrate hoger was dan mijn wifi aan kon (op die plek)

Strava

• Noppesnada
Hmmm...

Gisteren mijn China tablet geprobeerd met bsplayer, mxplayer, bubbleupnp en nog meer en heb hier hetzelfde probleem mee.

Toch erg raar. Laptops e.d. hebben geen enkel probleem om te streamen vanaf de nas, maar de tablets willen niet.

Ik ben het nu even kwijt.

John

• Prulleman
spelen dezelfde bestanden lokaal wel goed op de tablets? anders trekt de GPU het misschien niet

Strava

• Noppesnada
@Prulleman,

De bestanden spelen perfect als ze lokaal op de tablet staan. Geen enkel probleem. Het zit hem echt in het streamen van de nas naar de tablet.

John

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11 21:44
Heb je MXPlayer nog geinstaleerd staan? Van decoder wisselen wil ook nog wel is helpen.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Prulleman
je zou nog eens kunnen kijken hoelang het duurt om een bestand te kopieren, als dit voor een serie van 45 minuten bv een uur duurt... dan kan je er op rekenen dat streamen ook niet zonder haperen gaat. Verder weet ik het ook niet :)

Strava

Pagina: 1