Toon posts:

Zijn dit goeie componenten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik zou graag een pc willen samenstellen voor maximum 1500€.
Ik ben daarom opzoek gegaan naar componenten en ik zou graag willen weten of deze goed zijn.
Dit is namelijk mijn eerste keer dat ik een pc zal bouwen en dus heb ik nog geen kennis over de componenten. Gelieve een reactie te schrijven als U iets zou veranderen als je mij zou zijn.

Cooler Master Storm stryker + window = 134,83 ( behuizing )

Corsair dominator platinum 16000 mhz 16 gb = 174,94 ( geheugen )

WD black 2TB = 134,90 ( Harde schijf )

Asus sabertooth Z87 = 194,90 ( moederbord )

I7 4770k = 288,90 ( CPU )

Kingston ssd v300 120 gb =78 ( SSD )

Msi n760 hawk= 256,90 (GPU)

Cm silent pro 1000 watt = 145, 90 ( voeding )

Be quiet dark rock pro 2 = 73,89 ( koeler )

De bedoeling is dat het het een pc wordt dat krachtig genoeg is voor het spelen van spelletjes en tegelijkertijd ook krachtig genoeg is zodat ik kan bewerken met onder andere Ae,Ps,...

Hoogachtend ...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je maar met 1 videokaart gaat werken is een voeding van 1kiloWatt behoorlijk overkill. Verder is een 4770K niet echt heel zinnig in games, een i5 is een stuk goedkoper, en het verschil met een i7 ligt hem voornamelijk in het ontbreken van Hyperthreading, en dat heb je niet echt nodig.

Ik zou daar liever wat minder geld aan uitgeven, eventueel ook een wat goedkoper bordje en dan investeren in een grotere SSD (128GB is imho wat krapjes).

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Als je graag geld over de balk wilt smijten dan heb je een prima systeem samengesteld. Mocht je graag een systeem willen die helemaal toegespitst is op jouw gebruik, begin dan eerst hier mee:

DAA beleid

Om je een beetje op weg te helpen:

Neem een i5 (eentje die je niet kan overklokken).

Neem goedkoper geheugen, cpu koeler, voeding, moederbord, kast, harde schijf.

Neem een (veel) betere videokaart (en een iets grotere ssd) mocht je hier behoefte aan hebben.

http://www.techpowerup.co...acturer=&pp=25&order=date
http://nl.hardware.info/productinfo/benchmarks

O ja, wat voor scherm heb je en noem de titels van de spellen die je (het meeste) speelt en hoeveel fps wil je halen in je games?

[ Voor 60% gewijzigd door mirp op 03-10-2013 23:09 ]

Verwijderd

Ik heb een beetje naar jouw specs gekeken en heb deze build daarop gebaseerd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 188,45€ 188,45
1ASRock H87 Pro4€ 74,90€ 74,90
1MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC€ 229,-€ 229,-
1Western Digital Black SATA 6 Gb/s WD2002FAEX, 2TB€ 128,50€ 128,50
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 132,80€ 132,80
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 36,-€ 36,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU€ 129,-€ 129,-
1Corsair CX750M€ 78,-€ 78,-
1Seasonic M12D-750€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 194,-€ 194,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.190,65

- een gelijkwaardige, maar goedkopere videokaart.

- Een moederbord gebaseerd op een systeem waar je niet op gaat overklokken of gebruik maakt van crossfire/SLI, maar wel kan profiteren van SSD raid opties e.d., dus vandaar de H87 chipset.

- Een i5, omdat je met gamen daar flink mee kan knallen en ook kan bewerken met Ae.

- 16 gig RAM, omdat jij daarvoor kiest, maar heb de crucial genomen omdat deze goedkoper en sneller is vanwege lagere CAS latency.

- Processorkoeling is goedkoper en doet zijn werk prima

- Samsung SSD, omdat deze goed uit de testen komt en is goedkoper + meer geheugen :*) http://tweakers.net/revie...leinere-beurs-getest.html

(staat 2 keer een voeding, omdat de seasonic geen prijs weergeeft, dus 1 van de 2 )
(jouw kast kan ik niet vinden in de pricewatch, dus heb de non-window variant 8)7 )

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje opweg kan helpen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 23:11 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-04 16:32

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik raad je aan om voor de snellere HD7970 videokaart te gaan, deze kan je voor 250 euro al krijgen.
Zoals de rest al aanraad is het inderdaad verstandiger om voor een I5 te gaan ipv een I7, tenzij je veel aan rendering of virtual machines doet.

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-04 22:03
Neem zeker geen "Asrock,MSI" als je voor echte kwaliteit wilt gaan en iets duurdere moederborden kies dan zeker voor Asus,Gigabyte zul je geen spijt van krijgen!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MSI en ASRock maken prima moederborden. Ik zou die eerder kiezen ten opzichte van Asus, al is het alleen maar vanwege het feit dat ze prijstechnisch een heel stuk interessanter zijn

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:30
TheFXboy schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:47:
Neem zeker geen "Asrock,MSI" als je voor echte kwaliteit wilt gaan en iets duurdere moederborden kies dan zeker voor Asus,Gigabyte zul je geen spijt van krijgen!
Fanboy alert!

Odroid onderdelen over: Odroid H3 Type 1 behuizing, H4 Type 4, voedingsdapter 19V/7A. Stuur me een DM voor interesse.

• thecrazygun11
Nee,Nee geen fanboy ken mensen die MSI hebben gehad en lekkende condensatoren hadden ze deden niet aan overclocken. Asrock vanwege geruchten.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 10:47
MSI en lekkende condensatoren? Ik heb op mijn MSI plankje van 2 jaar geleden alleen nog maar solid caps. Denk niet dat ze dat veranderd hebben.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• thecrazygun11
Oeps sorry ik heb mij mis sproken het ging idd om Solid Caps condensatoren zijn pas oude mobo's xD Maar werkt je MSI bordje nog die 2 jaar oud is en wat heb je zo al mee gedaan??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja logisch, noem mij 1 merk dat GEEN last had van lekkende elco's.
Ik heb hier van alles tegen de muur hangen dat dood is gegaan door lekkende elco's. MSI's, Aopens, Gigabytes, Asusen, Tyans, Iwills, Abits, Solteks, ASRocks en zo hangt er waarschijnlijk nog wel wat.

Maar dan hebben we het over bordjes van 10 jaar geleden. Lekkende elco's zijn op de huidige retailborden echt niet meer van toepassing, omdat ze vrijwel allemaal enkel nog solidcaps gebruiken op die borden.

Je argument is dus ruimschoots te laat, en nu zeker geen reden meer om zo'n bord NIET te kopen.

Sterker nog, MSI is een van de weinige moederbordfabrikanten die ten eerste aangaf dat er een structureel probleem was, ten tweede dit op heeft weten te lossen, en ten derde ook volledig buiten garantie nog doodleuk nieuwe elco's opstuurde naar klanten om ze te vervangen (zo heb ik ooit nog een doos met 200 van die dingen van ze gekregen, om een 60 tal bordjes te fixen). Bij veel andere merken hoefde je daar niet op te rekenen.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:30
Tegenwoordig is er kwalitatief gezien weinig verschil tussen de (bekende) moederbordfabrikanten. Je kan dus rustig een moederbord uitkiezen op basis van je eisen, functionaliteit en prijs.

Odroid onderdelen over: Odroid H3 Type 1 behuizing, H4 Type 4, voedingsdapter 19V/7A. Stuur me een DM voor interesse.

• thecrazygun11
Idd, Daar geef ik je nu gelijk op bij dit bordje van "Asrock" zie ik meteen dat het om gaat voor een degelijke prijs. Toch zeker voor een Mini-Itx bordje
http://www.alternate.be/A...uct/1096963/?tk=7&lk=6155

Bij dit bordje van "MSI" zie ik meteen kwaliteit en een degelijke prijs. http://www.alternate.be/M...uct/1080879/?tk=7&lk=6155

Dus dan zal ik best niet uitgaan op de geruchten die ik gehoord heb.
Pagina: 1