Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help mij in het verkeer!!! paniek!!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.282 views

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

3, 1, 2.

Now what?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Lijkt me ook. Maar ik denk dat je nu inmiddels wel mag wie van de 3 je ook bent.

[ Voor 83% gewijzigd door begintmeta op 03-10-2013 20:04 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja, vrij simpel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

Nakebod

Nope.

3 1 2 idd
3 omdat die voorrang heeft op het fietspad door de haaientanden.
1 omdat de auto rechtdoor gaat.
2 omdat hij alleen overblijft.

Weinig twijfel over mogelijk.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Nakebod schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:05:
3 1 2 idd
3 omdat die voorrang heeft op het fietspad door de haaientanden.
1 omdat de auto rechtdoor gaat.
2 omdat hij alleen overblijft.

Weinig twijfel over mogelijk.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

Nakebod

Nope.

Oh en misschien is er ook nog wat anders van toepassing. Al moet je daar de borden ter plaatse voor bekijken. Misschien mag 2 daar niets een fietsen omdat het mogelijk een verplicht fietspad is ook!

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yup 3, 1, 2

Maar om je echt te helpen moet je hier klikken

Iperf

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:24
3, 1, 2 inderdaad. Al zal menig fietser van mening zijn dat het 3, 2, 1 is (of zou moeten zijn). Al te vaak als automobilist dit soort situaties meegemaakt. Snel een stukje afsnijden (nr2 in dit geval) maar wel het "recht" nemen om gebruik te maken van de haaientanden onder het mom van "maar toen wij elkaar kruiste reed ik op het fietspad".

[ Voor 3% gewijzigd door Racemol op 03-10-2013 20:12 ]

• Stephan1337
thnx allemaal :D had discussie met iemand maar het lijkt nu wel duidelijk :p
Racemol schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:11:
3, 1, 2 inderdaad. Al zal menig fietser van mening zijn dat het 3, 2, 1 is (of zou moeten zijn). Al te vaak als automobilist dit soort situaties meegemaakt. Snel een stukje afsnijden (nr2 in dit geval) maar wel het "recht" nemen om gebruik te maken van de haaientanden onder het mom van "maar toen wij elkaar kruiste reed ik op het fietspad".
dit was het verhaal zo ongeveer

[ Voor 76% gewijzigd door Stephan1337 op 03-10-2013 20:14 ]

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 07:35

blitzkrieg

Whoop Whoop!

http://goo.gl/maps/ag7aB
Het is een verplicht fietspad, 1 is dus verplicht 2 te overrijden om het hem af te leren daar te fietsen.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je mag 2 doodrijden want die mag daar helemaal niet zijn.

ah net te laat ... :P damn you blitz krieg ... maar ik heb wel een mooi plaatje :)
Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/fietspad.png

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 03-10-2013 20:14 ]

Iperf

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 18:38

Dido

heforshe

Ik snap eerlijk gezegd de motivatie van 2 niet om zo te rijden...

Als ie leert sturen met z'n fiets kan ie gewoon doorrijden op dit kruispunt, nu moet ie stoppen als er verkeer van rechts komt.

Maar goed, fietsers en logica in het verkeer...

Wat betekent mijn avatar?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dido schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:16:
Ik snap eerlijk gezegd de motivatie van 2 niet om zo te rijden...

Als ie leert sturen met z'n fiets kan ie gewoon doorrijden op dit kruispunt, nu moet ie stoppen als er verkeer van rechts komt.

Maar goed, fietsers en logica in het verkeer...
zowiezo mag die daar helemaal niet zijn.

Iperf

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Maar als je hem/haar omrijdt hij/zij waarschijnlijk gelijk krijgt. Iets met zwakke weggebruiker enzo.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
kluyze schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:19:
Maar als je hem/haar omrijdt hij/zij waarschijnlijk gelijk krijgt. Iets met zwakke weggebruiker enzo.
Nee, dan zit de fietser toch echt fout (maar mag de auto betalen)

[removed]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 18:38

Dido

heforshe

fish schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:17:
zowiezo mag die daar helemaal niet zijn.
Dat snap ik ook.

Maar in sommige situaties kan ik me heel goed indenken dat je als fietser verdom om rare kronkels te maken, voorrang op te geven of een kilometer om te rijden omdat de wegbeheerder kennelijk een hekel aan fietsers heeft. In dit geval heeft de wegbeheerder echter een hele nette, en voor de fietser voordelige constructie bedacht, vandaar mijn verwarring over de motivatie van die fietser om te rijden zoals aangegeven.

Wat betekent mijn avatar?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:43
goed om te zien dat iedereen het hier met elkaar eens is én weet dat fietsers (nr2) waarschijnlijk toch voorrang op eist

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 15:51

M_V

Ik zou als fietser ook rijden zoals 2 en niet via het fietspad. Als je via dat fietspad gaat, ben je je beslissingsvrijheid namelijk kwijt. Ja, je hebt voorrang op dat fietspad, maar nee, ik durf dat niet met hoge snelheid te nemen, want als je met 25-30km/u aan komt rijden kan je niet meer stoppen als de auto je "vergeet" voorrang te verlenen. Daarom zou ik rijden zoals 2 en dan kan je, afhankelijk van of er een auto aankomt, direct oversteken en een stuk links rijden, dwars oversteken als er niks aankomt of rechts blijven rijden en achter een auto langs gaan en dan zoals 2 in het plaatje aankomen. Allemaal afhankelijk van waar het verkeer zit. Als het druk is, wel gewoon via het fietspad rijden en rustig je voorrang nemen...

In het plaatje gaat fietser 2 gewoon "mee" met fietser 1 en is er dus helemaal geen probleem...

Ja, ik weet dat het eigenlijk 3,1,2 is en dat je daar niet mag fietsen etc...

[ Voor 10% gewijzigd door M_V op 03-10-2013 20:29 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

M_V schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:26:
Ik zou als fietser ook rijden zoals 2 en niet via het fietspad. Als je via dat fietspad gaat, ben je je beslissingsvrijheid namelijk kwijt. Ja, je hebt voorrang op dat fietspad, maar nee, ik durf dat niet met hoge snelheid te nemen, want als je goed met 25-30km/u aan komt rijden kan je niet meer stoppen als de auto je "vergeet" voorrang te verlenen. Daarom zou ik rijden zoals 2 en dan kan je, afhankelijk van of er een auto aankomt, direct oversteken en een stuk links rijden, dwars oversteken als er niks aankomt of recht doorrijden en achter een auto langs gaan en dan zoals 2 in het plaatje aankomen. Allemaal afhankelijk van waar het verkeer zit. Als het druk is, wel gewoon via het fietspad rijden en rustig je voorrang nemen...

In het plaatje gaat fietser 2 gewoon "mee" met fietser 1 en is er dus helemaal geen probleem...

Ja, ik weet dat het eigenlijk 3,1,2 is en dat je daar niet mag fietsen etc...
???

als je als 2 rijd moet je zowiezo stoppen als er een auto aankomt (ook ook met hoge snelheid). Als je als 3 rijdt. heb je een kleine kans dat je moet stoppen. dus 3 is altijd je voordeel. als je het niet vertrouwd kun je dan alsnog preventief remmen.

Iperf

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
M_V schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:26:
Totdat de automobilist de verkeersregels kent en gewoon over 2 heenrijdt

Hoe doe jij boodschappen met jouw zogenaamde "beslissingsvrijheid"? Je kan richting de kassa lopen om te betalen, maar dan heb je geen beslissingsvrijheid. Je kan echter ook rustig met je winkelwagentje via de achterdeur naar buiten rijden of via de ingang weg gaan zonder te betalen.
En als je dan aangehouden wordt blijf je natuurlijk niet staan (geen beslissingsvrijheid), jij profiteert van je beslissingsvrijheid en kan kiezen uit :
- agent neerslaan
- agent neersteken
- hard wegrennen.

Ja, jij gaat er wel komen met jouw "beslissingsvrijheid" die is namelijk op veel meer dingen van toepassing.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er zou natuurlijk ook sprake kunnen zijn van gelegenheidsvoorrang :P

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

allemaal fout, de zwarte pijl (voetganger) doet ook mee

d:)b :henk d:)b

• Stephan1337
MrJayMan schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:00:
allemaal fout, de zwarte pijl (voetganger) doet ook mee
hej! we blijven wel aardig doen he... mijn paint skills beetje belachelijk maken :P

Verwijderd

Jullie hebben 't zowiezo allemaal fout. De i komt voor de S. Het is juiste, niet jusite.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:11:
Jullie hebben 't zowiezo allemaal fout. De i komt voor de S. Het is juiste, niet jusite.
Als je mensen gaat verbeteren, doe het dan op z'n minst zélf correct.. ;)

't Is sowieso :')

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:11
Wat is nummer twee, ook een fiets of een brommer oid? In beide gevallen is hij/zij illegaal bezig :P

My favorite programming language is solder.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het is een kind op driewieler

Iperf

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:11
In dat geval gaat het voor ;)

My favorite programming language is solder.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wie heeft eigenlijk voorrang als ik de snelweg met de fiets oversteek (ik kom van rechts). Ik neem aan dat de basis-voorrangsregels altijd voorrang hebben.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jij natuurlijk. gewoon doen

Iperf

• M_V

M_V

fish schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:30:
[...]

???

als je als 2 rijd moet je zowiezo stoppen als er een auto aankomt (ook ook met hoge snelheid). Als je als 3 rijdt. heb je een kleine kans dat je moet stoppen. dus 3 is altijd je voordeel. als je het niet vertrouwd kun je dan alsnog preventief remmen.
Ik heb het hier niet over de situatie zoals getekend, maar over de keuze van een fietser om wel of niet op het fietspad te gaan rijden. Ik zou dat dus niet snel doen (op fietspad rijden dus) juist omdat je dan niet meer kan inspelen op ander verkeer. Je zit namelijk op het fietspad waar je sowieso moet afremmen om te voorkomen dat je toch nog op de motorkap ligt ondanks je voorrang (ja, dat is me 3x gebeurd, dikke voorrang en toch op een motorkap). Daarom rij je dus over de weg om een voorrangssituatie ueberhaupt te voorkomen, dus je rijdt of zover voor de auto langs of zover erachter dat hij er geen last van heeft en iedereen hard kan doorrijden. Als je onverhoopt toch niet netjes ervoor of achterlangs kan gaan, wacht je netjes (zoals de persoon 2 nu, gegeven waar hij staat, moet doen).

• M_V

M_V

begintmeta schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:24:
Wie heeft eigenlijk voorrang als ik de snelweg met de fiets oversteek (ik kom van rechts). Ik neem aan dat de basis-voorrangsregels altijd voorrang hebben.
Nee hoor, jij bent afslaand verkeer, want er zijn geen wegen loodrecht op de snelweg. Je zal dus altijd bijv op de vluchtstrook aan het fietsen zijn, dus als je dan "oversteekt" sla je in feite af en dus geen voorrang.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:58
Osiris schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:17:
[...]

Als je mensen gaat verbeteren, doe het dan op z'n minst zélf correct.. ;)

't Is sowieso :')
ba dus tsssss.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:43
M_V schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:29:
[...]

Nee hoor, jij bent afslaand verkeer, want er zijn geen wegen loodrecht op de snelweg. Je zal dus altijd bijv op de vluchtstrook aan het fietsen zijn, dus als je dan "oversteekt" sla je in feite af en dus geen voorrang.
Met een beetje geluk krijg je als fietser op de snelweg zelfs je eigen rijstrook...

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40

Bommes

Capo del formaggio

M_V schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:28:
[...]

Ik heb het hier niet over de situatie zoals getekend, maar over de keuze van een fietser om wel of niet op het fietspad te gaan rijden. Ik zou dat dus niet snel doen (op fietspad rijden dus) juist omdat je dan niet meer kan inspelen op ander verkeer. Je zit namelijk op het fietspad waar je sowieso moet afremmen om te voorkomen dat je toch nog op de motorkap ligt ondanks je voorrang (ja, dat is me 3x gebeurd, dikke voorrang en toch op een motorkap). Daarom rij je dus over de weg om een voorrangssituatie ueberhaupt te voorkomen, dus je rijdt of zover voor de auto langs of zover erachter dat hij er geen last van heeft en iedereen hard kan doorrijden. Als je onverhoopt toch niet netjes ervoor of achterlangs kan gaan, wacht je netjes (zoals de persoon 2 nu, gegeven waar hij staat, moet doen).
Als je op het fiets pad moet afremmen omdat je anders op motorkappen beland fiets je te hard.
Met de auto dien je ook je snelheid aan te passen aan de omstandig heden, misschien dat zo iets ook voor fietsers zou kunnen gelden..??

Je gaat je nu op plaatsen op de weg rijden die jou het beste uitkomen.
Zal ik dat met de motor of de auto ook gewoon doen..??
Op zondag ochtend is het in het voetgangers gebied lekker rustig, schiet veel harder op met de motor, geen stoplichten enkel een flexibele slalom.. |:(

Oh en roepen dat je voorrang hebt en dit opeisen is het eerste waarop een examinator je laat zakken..dat is niet zonder reden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Gomez12
M_V schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:28:
[...]
Ik zou dat dus niet snel doen (op fietspad rijden dus) juist omdat je dan niet meer kan inspelen op ander verkeer. Je zit namelijk op het fietspad waar je sowieso moet afremmen om te voorkomen dat je toch nog op de motorkap ligt ondanks je voorrang (ja, dat is me 3x gebeurd, dikke voorrang en toch op een motorkap).
Op het moment dat je 3x op een motorkap bent geklapt kan je sowieso niet inspelen op ander verkeer, dan kan je maar beter op het gedeelte van de weg rijden die voor je is aangelegd zodat andere mensen in ieder geval normaal rekening met je kunnen houden (alhoewel je blijkbaar alsnog 3 mensen zoals jij bent tegengekomen alleen zaten die in een auto en jij op de fiets).

Dikke voorrang hebben en daarom maar je ogen dichtdoen en niet meer opletten is simpelweg niet inspelen op ander verkeer.

• M_V

M_V

Fijn dat iedereen weet wat de omstandigheden waren waarin ik op een motorkap klap. Er zijn gewoon situaties waar je niet voor kan remmen als fietser, ook al rij je 5 km/u. Allereerst, ik rij ongeveer 5000 km per jaar met de fiets, allemaal in de stad, dus ik zal vaker op motorkappen liggen dan iemand die 5km per jaar op een landweggetje rijdt.

Daarnaast heb ik 2x op de motorkap van een afslaande auto gelegen, beide keren waren het busjes met dichte achterkanten waardoor je geen oogcontact kon maken. De busjes LEKEN te stoppen, dus ik dacht door te kunnen rijden, maar in werkelijkheid was dat stoppen hun kijkmoment, maar zagen ze mij niet, waardoor ze doorreden. In beide gevallen reed ik niet harder dan 10km/u maar toch werd ik aangereden. De derde keer reed een auto uit plotseling weg vanuit fileparkeerstand terwijl ik voorbij fietste. Ook ben ik nog 2x tegen een openslaande deur opgebotst, maar daar staat tegenover dat ik wel 20 keer nog net op tijd kon remmen voor een openslaande portier. Ik kijk dus wel uit maar je kan niet alles voorkomen.

Moraal van het verhaal: als fietser die veel aflegt in de stad ben je altijd de lul en je wordt constant omver gereden. Daarom zoek ik de confrontatie niet op en rij ik mega-defensief, ook al moet ik daar de verkeersregels voor "breken". Ik wil dus niet in een voorrangssituatie komen, maar gewoon ervan uit gaan dat ze me toch niet zien en ruim voor of achter ze langs gaan.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als fietser wordt je inderdaad behoorlijk vaak gewoon niet gezien, en dat is zeker zo op punten waar eerst van autoverkeer gescheiden fietsers weer auto's kunnen ontmoeten (zoals wellicht bij 3).

• M_V

M_V

begintmeta schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:08:
Als fietser wordt je inderdaad behoorlijk vaak gewoon niet gezien, en dat is zeker zo op punten waar eerst van autoverkeer gescheiden fietsers weer auto's kunnen ontmoeten (zoals wellicht bij 3).
Dat ben ik helemaal met je eens. Als 2 een auto was geweest en 3 de fietser (en 1 was er niet)had hij de fietser waarschijnlijk niet gezien. De fietser gaat op dit soort kruispunten ongeveer net zo hard en zit daardoor de hele tijd ter hoogte van de rechter voorspijl van de auto, waardoor hij onzichtbaar blijft en wordt aangereden. Nogmaals: daarom neem ik mijn voorrang helemaal niet meer, ik voorkom dat ik ueberhaupt in een voorrangssituatie kom.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:52
Achter de raamstijl verdwijnen is kul. Ja je kunt er hele auto's achter verstoppen, maar dat is ook de reden waarom je er omheen moet kijken als je een kruising nadert.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
_JGC_ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:41:
Achter de raamstijl verdwijnen is kul. Ja je kunt er hele auto's achter verstoppen, maar dat is ook de reden waarom je er omheen moet kijken als je een kruising nadert.
Inderdaad, dat zou moeten........

[removed]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De gemiddelde automobilist rijdt alsof 'ie z'n rijbewijs bij een pakje boter heeft gekregen, dus idd, verbaast me niets dat ze fietsers zo af en toe omver rijden..

Over je schouder kijken? Wat is dat? Knipperlichten gebruiken? Zitten die überhaupt op m'n auto dan?

• Gomez12
Ach, gelukkig letten de fietsers altijd wel goed op en geven die altijd goed richting aan. Ik bedoel het is niet alsof die inschatten dat iemand stil gaat staan die af gaat slaan om daarna op hun motorkap te belanden en niet de schuld bij hun eigen inschatting te zoeken ofzo...
Fietsers rijden altijd over het fietspad zodat je als automobilist weet wat die mogen doen en ze komen niet op de weg waardoor je als automobilist geen idee hebt wat die gek op die fiets wil gaan doen waardoor je extreem goed op die fietser moet letten (en wellicht mogelijk een moeder met kind mist die zich wel gewoon aan de regels houden)

[ Voor 38% gewijzigd door Gomez12 op 04-10-2013 00:47 ]

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verplicht fietspad volgen. Dat weet een oud klas genootje van mij nog heel goed. In de jaren '90 kreeg deze voor het zelfde vergrijp(2) namelijk een bekeuring.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wil je de volgende keer iets meer moeite doen voor een topicstart? Nu is het niet te bepalen of dit een vraag is uit je theorieboek of dat je dit hebt meegemaakt in het dagelijks verkeer. Vijf woorden, meer gaf je ons niet.
Gomez12 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:45:
Ach, gelukkig letten de fietsers altijd wel goed op en geven die altijd goed richting aan. Ik bedoel het is niet alsof die inschatten dat iemand stil gaat staan die af gaat slaan om daarna op hun motorkap te belanden en niet de schuld bij hun eigen inschatting te zoeken ofzo...
Fietsers rijden altijd over het fietspad zodat je als automobilist weet wat die mogen doen en ze komen niet op de weg waardoor je als automobilist geen idee hebt wat die gek op die fiets wil gaan doen waardoor je extreem goed op die fietser moet letten (en wellicht mogelijk een moeder met kind mist die zich wel gewoon aan de regels houden)
Laten we het erop rijden dat de mensen die in auto's zitten ook wel eens op de fiets zitten en dat beide groepen grotendeels _lijken_ te bestaan uit idioten die levensmoe zijn of weinig geven om het leven van een ander. Als automobilist snap ik fietsers niet die in het donker (zeker met regen!) zonder licht rondfietsen en dan ook nog eens boos durven te worden als je ze oprecht niet zag en als fietser ben ik tientallen keren afgesneden door automobilisten die niet kijken. Ik heb nog nooit op de motorkap gelegen ondanks al jaren 5000 - 7500 km per jaar. Kwestie van defensief rijden en nooit aannemen dat iemand je wel heeft gezien. Zonder oogcontact ga ik er van uit dat de ander me niet heeft gezien.

Volgens mij is het verder nu wel duidelijk. Laten we hier niet het zoveelste ranttopic van maken over hoe mensen zich in het verkeer gedragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 04-10-2013 07:03 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.