Toon posts:

Vervangende sub gezocht, hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is onlangs mijn subwoofer overleden van mijn Harman Kardon hkts 7 set (5.1).
Ik ben nu opzoek naar een vervangende subwoofer, Echter zoek ik iets beters dan de sub die bij de set hoort.
Deze heeft namelijk erg veel kwaaltjes. Ik heb echter alleen geen flauw idee waar ik het zoeken moet...

Mijn set-up;
- Harman kardon hkts 7
- Denon avr 1802.

Wat is een sub die hier goed bij zou passen? mijn budget is rond de 200euro (nieuw of 2e hands)
Kleur ect is niet zo van belang maar hij moet niet te groot zijn (moet hem wel kwijt kunnen in me studenten kamertje :P )

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:44

JT

VETAK y0

Wat heb je zelf al gevonden? Er wordt hier op tweakers.net namelijk verwacht dat je zelf enige moeite doet voor je je vraag stelt omdat we hier tenslotte geen helpdesk zijn... :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Nou er zijn echt te veel merken en modellen, dus zie zeg maar door de bomen het bos niet meer.
Ik ben al langs Hobo en best home cinema geweest maar moet zegen dat ik er niet veel wijzer op ben geworden.

En natuurlijk gezocht naar goede subwoofers op het internet maar dan komen er als nog te veel dat ik echt niet weet welke ik nou het beste kan kopen.
zoals hier uit bijvoorbeeld link.

Is niet dat ik niet gezocht heb ;) maar weet echt niet waar ik moet beginnen met zoeken en neem aan dat er hier op het forum wel mensen zijn die mij in de goede richten kunnen sturen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:44

JT

VETAK y0

Hoezo ben je er daar niet veel wijzer van geworden? Ik zal je wat tips geven.
• Ga eens op Marktplaats kijken. Typ bij de luidspreker afdeling eens "subwoofer" in en zet het prijsfilter op 100 tot 200 euro. Zoek reviews van subwoofers die je tegenkomt.
• Enkele bekende merken: Tannoy, Kef, BK, Rel, Q-Acoustics, Boston Acoustics, Klipsch, Yamaha
• Koop eens een Engels of Duits hifi tijdschrift waar veel reviews in staan, dan heb je een soort van voorselectie die het tijdschrift heeft gedaan
• Luisteren is belangrijk, aan de andere kant is vergelijkend luisteren bij tweedehands moeilijk terwijl je wel meer waar voor je geld krijgt. Zeker met 200e zou ik tweedehands aanraden.

Welke het uiteindelijk wordt is echt aan jezelf aangezien het zowel qua geluid als optisch allemaal heel persoonlijk is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel