Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5.1 Gebruikt achterste en middelste speaker niet bij muziek.

Pagina: 1
Acties:

• Klaas vd Akker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-01-2019
Hallo,

Ik heb vandaag mijn 5.1 set binnengekregen, en aangesloten, maar als ik muziek afspeel gebruikt hij alleen 2 speaker (links voor en rechts voor). Heb ik iets verkeerd aangesloten/ingesteld, of hoort dit zo te zijn?

Ik hoor het nog wel.
Alvast bedankt!

Mvg Klaas

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:33

RnB

Meer informatie graag, hier kunnen we niks mee.

Om wat voor set gaat het bijvoorbeeld? Meestal kan je bij 5.1 sets instellen of je extended stereo of stereo wilt gebruiken. De extended variant geeft je dan geluid over al je speakers.
Muziek is in de bron stereo (dolby sets daargelaten), dus het is logisch dat je speakerset het dan als stereo laat horen.

[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 03-10-2013 19:58 ]

• Klaas vd Akker
Oo sorry, het gaat om het model Logitech x-530.
In gebruik met een Creative Audigy SE.

Hoop dat dit helpt.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met een audio-CD is het 9 van de 10 keer een stereosignaal wat er opgenomen is. Wil je 5.1 testen dan moet je er een muziek-DVD of film in gooien.

Wanneer je van stereo (2.0/2.1) naar 5.1 wilt moet je hier een aparte instelling voor doen in het apparaat waar je het op afspeelt of wat de versterking verzorgt.

• Klaas vd Akker
Hoe doe ik die aparte instelling dan op Windows 8?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:33

RnB

Volgens Creative kan je het instellen: ''CMSS upmixt stereo-inhoud naar 7.1-surround''.
Heb je geen software bijgeleverd gekregen bij die geluidskaart? Daar zul je een instelling moeten hebben waarbij ie al het stereo geluid (waaronder muziek) upmixt naar al je kanalen.

• Klaas vd Akker
Joo thanks! Je kon bij CMSS 3D stereo geluid inschakelen!
RnB bedankt man!

Fijne avond nog.
Pagina: 1