Beste dames en heren Tweakers,
Ik heb momenteel een desktop die aardig op leeftijd is maar toch nog best kan meekomen met games als BF3, WOW en LoL. Aangezien ik een behoorlijke noob ben in het inschatten van mogelijkheden van mijn huidige build stel ik hier de vraag: Investeren mijn huidige systeem of alles nieuw. Gezien mijn budget, +/- €500,- is deel 2 van die vraag eigenlijk al grotendeels beantwoord maar toch hecht ik waarde aan een gedegen advies hierin.
Ik wil eigenlijk voorlopig lekker door kunnen gamen, hoeft niet op de aller hoogste stand.
Mijn huidige case inhoud:
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550
Mobo: Gigabyte GA-EP45-UD3P
Videokaart: MSI GeForce 7900GS 256MB DDR3
RAM: 2x Corsair 2GB DDR2
Voeding: ASUS P-55GA 550W
2 harde schijven, de types moet ik jullie schuldig blijven (1x 280GB en 1x 500GB) welke meegaan naar een eventuele nieuwe setup.
Randapparatuur is ook voldoende aanwezig en hoeft niet in geïnvesteerd te worden.
Zelf dacht ik aan:
Upgrade video kaart naar een kaart met minimaal 1GB geheugen
Gebruik SSD voor oa Windows ed.
Vervangen en verzwaren van het geheugen (8GB?)
Als ik iets gemist heb oid hoor ik het graag!
Ik heb momenteel een desktop die aardig op leeftijd is maar toch nog best kan meekomen met games als BF3, WOW en LoL. Aangezien ik een behoorlijke noob ben in het inschatten van mogelijkheden van mijn huidige build stel ik hier de vraag: Investeren mijn huidige systeem of alles nieuw. Gezien mijn budget, +/- €500,- is deel 2 van die vraag eigenlijk al grotendeels beantwoord maar toch hecht ik waarde aan een gedegen advies hierin.
Ik wil eigenlijk voorlopig lekker door kunnen gamen, hoeft niet op de aller hoogste stand.
Mijn huidige case inhoud:
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550
Mobo: Gigabyte GA-EP45-UD3P
Videokaart: MSI GeForce 7900GS 256MB DDR3
RAM: 2x Corsair 2GB DDR2
Voeding: ASUS P-55GA 550W
2 harde schijven, de types moet ik jullie schuldig blijven (1x 280GB en 1x 500GB) welke meegaan naar een eventuele nieuwe setup.
Randapparatuur is ook voldoende aanwezig en hoeft niet in geïnvesteerd te worden.
Zelf dacht ik aan:
Upgrade video kaart naar een kaart met minimaal 1GB geheugen
Gebruik SSD voor oa Windows ed.
Vervangen en verzwaren van het geheugen (8GB?)
Als ik iets gemist heb oid hoor ik het graag!