Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
De laptop van mijn ouders,een HP Compaq Presario CQ61 is dinsdag defect gegaan door een defecte GPU(nog geen 4 jaar oud :( ).

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop die snel is want mijn ouders ergeren zich gek aan een traag opstartende Windows en traag opende internetbrowser.

Ik dacht zelf aan een laptop met volgende specificaties:
-Intel i5 of i7 van minstens 2.4GHz
-minstens 4GB RAM
-SSD(moet niet standaard zijn,kan ik achteraf nog inbouwen)
-HDMI
-numeriek klavier
-DVD-brander
-scherm van 15 of 17 inch.
-maximum €800

En liefst een die het langer dan 3,5 jaar uithoud.

Ik kwam dus op volgende laptops uit:

-HP ProBook 4540s H5J88EA
-Lenovo ThinkPad Edge E530 NZQMCMB
-Asus N56VB-S4066H-BE
-HP ProBook 450 H0U97EA

Standaard met SSD:
-Lenovo ThinkPad Edge E531 N4I2AMB

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

En waarom geen desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Ik heb zelf Asus gehad met de i7 processor. Leuk en degelijke laptop met fijne toetsen en touchpad. Ik gebruikte hem niet en me broer was er erg over te spreken en nam hem direct van me over.

Willen je ouders snel dingen opstarten dan moet er gewoon een SSD in. Die zelf achteraf inbouwen is natuurlijk goedkoper :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ze willen geen desktop omdat ze hem regelmatig meenemen en verplaatsen.

Hun voorkeur gaat uit naar Lenovo(IBM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat gaan ze er mee doen? Want ik betwijfel of ze een i7 nodig gaan hebben. Verder zou ik geen laptop met standaard SSD nemen, je weet nooit wat je krijgt ;)

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je een windowsinstallatie een beetje netjes en met wat aandacht en onderhoud behandelt, heb je heus geen i5 nodig... Dan kun je beter de helft uitgeven en in plaats van over 4 jaar, over twee jaar een nieuwe kopen voor de andere helft van het bedrag. Heb je veel meer plezier van denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:31

P_Tingen

omdat het KAN

Ik denk dat je even een fatsoenlijke link moet posten voor deze laptops. Ik kan ze nml niet terugvinden in de pricewatch.

Voor de rest denk ik (maar ja, ik weet niet wat je ouders met de laptop gaan doen) dat ze wellicht meer baat hebben bij een retesnelle schijf (lees: SSD) dan bij een retesnelle processor. De schijf heb je profijt van. Een processor staat bij de meeste mensen 90% van de tijd duimen te draaien. Zet er een snellere in en het enige resultaat is dat hij 95% van de tijd staat de duimendraaien.

Kijken ze films? Dan wil je wellicht een hogere resolutie. Doen ze aan fotobewerking / videomontage? Statistische analyses? Virtuele machines? Games?

Als het - met alle respect - voornamelijk huis- tuin- en keukengebruik is (dus office, internet, filmpje kijken) dan heb je helemaal geen i5 nodig. De snelheidswinst ga je vooral uit de SSD halen.

Overigens is de Dell XPS 15 SE ook een laptop die vaak aanbevolen wordt. Voor 611 euro (met kortingen) heb je een Full HD scherm, Core i5, 6Gb Ram. Zet hier een SSD in en je hebt een hele mooie laptop.

Maar ja. Zonder te weten wat ze ermee doen wordt het lastig.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
als eerste vind ik 4 jaar voor een laptop vrij lang eerlijk gezegd helemaal als je erg regelmatig mee op pad bent. maargoed.

een ssd is wel lekker snel en dat is waar je ouders graag willen begrijp ik uit je startpost. op basis hiervan zou ik dus de lenovo met standaard ssd zegggen. Echter deze bevatten vaak weinig opslag ruimte voor additionele software en opslag van foto's etc.
als ze veel foto's hebben is een laptop met alleen een sdd dus niet practisch.

daarnaast zou ik geen 17 inch nemen als je ouders de laptop vaak meenemen, een 15" is toch wat makkelijker om mee te nemen (vind ik persoonlijk)

als ik een laptop moest kiezen voor mn ouders had ik voor de HP ProBook 450 H0U97EA gekozen.
prima prijs, en een i-5 is prima voor normaal huis-tuin-en-keuken gebruik en kan je voorlopig wel mee vooruit

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixxx
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-01 12:31
P_Tingen schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:45:
[...]

Ik denk dat je even een fatsoenlijke link moet posten voor deze laptops. Ik kan ze nml niet terugvinden in de pricewatch.

Voor de rest denk ik (maar ja, ik weet niet wat je ouders met de laptop gaan doen) dat ze wellicht meer baat hebben bij een retesnelle schijf (lees: SSD) dan bij een retesnelle processor. De schijf heb je profijt van. Een processor staat bij de meeste mensen 90% van de tijd duimen te draaien. Zet er een snellere in en het enige resultaat is dat hij 95% van de tijd staat de duimendraaien.

Kijken ze films? Dan wil je wellicht een hogere resolutie. Doen ze aan fotobewerking / videomontage? Statistische analyses? Virtuele machines? Games?

Als het - met alle respect - voornamelijk huis- tuin- en keukengebruik is (dus office, internet, filmpje kijken) dan heb je helemaal geen i5 nodig. De snelheidswinst ga je vooral uit de SSD halen.

Overigens is de Dell XPS 15 SE ook een laptop die vaak aanbevolen wordt. Voor 611 euro (met kortingen) heb je een Full HD scherm, Core i5, 6Gb Ram. Zet hier een SSD in en je hebt een hele mooie laptop.

Maar ja. Zonder te weten wat ze ermee doen wordt het lastig.
Is de XPS 15 SE niet meer verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XPS 15 SE heeft nooit bestaan. Hij bedoelt de inspiron 15R SE. Maar die is niet meer te krijgen.

Kijk eens naar de lenovo E531 met 1080p scherm. De inspiron en asus N56 waren betaalbare laptops zonder flutscherm, maar die zijn momenteel beiden afwezig in jouw prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bambinodekat schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:06:
Ze willen geen desktop omdat ze hem regelmatig meenemen en verplaatsen.

Hun voorkeur gaat uit naar Lenovo(IBM).
Heb je al een surface (met touch cover) overwogen? Ik ben nu ook voor mijn ouders aan het kijken voor een laptop maar aangezien ze alleen maar i-netten, filmpjes kijken en tekstverwerken / mailen vraag ik me af of een surface niet geschikter is..
Pagina: 1