Goedkoopste 088 + voip oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-09 20:41

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Topicstarter
Sinds kort heb ik een 088 nummer toegewezen gekregen (moet je wel zakelijk aanvragen bij de ACM, voorheen Opta) en dat kost echt geen drol. 7 euro per jaar voor een nummerblok van 100 nummers.

Maar goed, mijn vraag gaat over het En-hoe-nu verder stuk. Ik wil naar een situatie waarbij 1 of meerdere 088 nummers via voip worden doorgeschakeld naar mijn mobiel. Dit kan ik heel eenvoudig laten regelen bij een bedrijf als Voys of Belfabriek, maar je betaalt dan al snel meer dan 25 euro per maand.

Heeft iemand een creatieve oplossing of suggestie hoe je dit bovenstaande (het activeren + doorschakelen) voor een fractie van die prijs kan regelen? Bijvoorbeeld door Asterisk op een goedkope VPS te draaien en zelf de activatie te verzorgen? Kan dat uberhaupt, kan je zelf zo'n nummer activeren? Of moet je daarvoor zijn aangemeld als telco bij de ACM ofzo? Dan is nou net het stukje dat ik niet snap. Zeg maar het DNS voor telefonie, daar ben ik geheel niet in thuis.

Zijn er anderen die zelf met een 088 nummerblok in de weer zijn geweest en een leuke goedkope setup hebben gerealiseerd?

NERDCORE FOR LIFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
je kunt een asterisk servertje draaien (lokaal, dus op je bedrijf of thuis), deze server kan je in de meterkast neerzetten en kan klein en energiezuinig zijn.

via die asterisk server kun je alles doen wat je wilt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Dank, maar het punt is: hoe komt het 088 nummer bij mijn server terecht? Ergens moet nl. aangegeven worden wat het ipadres van de server is waarop het nummerblok uit moet komen.

Ik weet ook niet hoe je dit precies noemt, 'aansluiten' is niet de technische benaming, dus ik kom er ook niet uit waar ik precies op moet googelen om verder te komen ...

NERDCORE FOR LIFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Euhm, ik neem aan dat je telefoonnummers binnenkomen op een fysieke lijn in je pand. Tussen je telefoons en je nummers zet je dan een asteriks servertje

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
ShadowAS1 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:08:
Euhm, ik neem aan dat je telefoonnummers binnenkomen op een fysieke lijn in je pand.
No no, amigo. Op dit moment heb ik het puur over de virtual space. Ik heb het officiële document van de ACM waarin het 088 nummer is toegewezen, maar zoek naar een simpele/creatieve/goedkope oplossing om niet naar een standaard telco te hoeven gaan.

Vergelijk het met domeinnamen. De meeste providers doen je geloven dat domeinregistratie + DNS + hosting + email een package deal is. Maar sinds jaar en dag hou ik het (grotendeels) gescheiden. Bv Registratie en DNS bij TransIP, hosting bij EuroVPS en mail bij Fastmail. Hiermee ben ik flexibeler en krijg ik meer kwaliteit voor een lagere prijs.

Dit zelfde moet m.i. ook met telefonie kunnen. Alleen daar weet ik te weinig van het stukje voordat het je eigen telefooncentrale (asterisk of willekeurige hosted pbx). En hoop dat hier iemand me in de goeie richting kan wijzen _/-\o_

NERDCORE FOR LIFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06
Je zal ergens een voip provider moeten nemen die jouw 088 blok 'announced' zodat alle oproepen bij hun aankomen.

Wat je daarna doet is aan jouw, je kan een uitgebreid pakket nemen bij een voip provider, maar je kan ook je hele blok op 1 sip trunk laten uitkomen en het zelf via Asteriks/3Cx/FreePBX/Innovaphone of whatever afhandelen.

De kosten varieeren, een sip trunk is het goedkoopste, en je betaald voor het aantal gelijktijdige calls. Maar je hebt dan wel een eigen centrale oid nodig, wat hardware en stroomverbruik kost. Daarnaast ben je voor de meeste dingen afhankelijk van je eigen internetverbinding, die er ook uit kan liggen. Bij een hosted dienst heb je daar veel minder kans op.

doorschakelen kost je gewoon de gesprekstarieven naar mobiel in de meeste gevallen.

Opm: houd je ACM beschikking goed binnen bereik, je nieuwe provider heeft deze nodig om 088 nrs te mogen announcen.

edit: 088 != 0800...
voor 088 nrs kan het zijn dat dit 'normaal' afgehandeld wordt, weet ik niet zo uit mn hoofd.
0800/0900 nrs moeten gebroadcast worden

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 04-10-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
je bent dus op zoek naar een voip provider, die jou 088 nummerblok virtueel bereikbaar maakt, in dat geval denk ik dat je moet kijken naar een bedrijf als budgetphone, cheap connect, sollie ofzo

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Indien je het echt helemaal zelf wilt doen zul je jezelf als telco moeten inschrijven. Een van de eisen is dat alles zo ongeveer 4 dubbel uitgevoerd met zijn met een uptime garantie van 99.9999 procent (cijfers kunnen afwijken, maar het komt er op neer dat je niet meer dan 5 minuten per jaar 'down' mag zijn).

Kortom, via een bestaande voip provider is een stuk gemakkelijker, en veeeeel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 12:05
Neem eens contact op met Bernard van Maxitel, die kunnen dit wel regelen.
Wij nemen daar nu zo'n 2/3 jaar onze VOIP diensten af, erg tevreden en is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 23:34
Dit is al een oud topic, maar ik ben toch geïnteresseerd wat hier uiteindelijk is uitgekomen.

Welke provider kan voor weinig een 088 nummer(s) aansluiten op het net met een sip trunk naar je eigen pbx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Alle providers die SIP aanbieden lijkt me? Sollie kan het, maar elk redelijk bedrijf dat je gewoon SIP gegevens verschaft moet het kunnen. Kwestie van Google -> SIP provider -> Filteren op wie je gewoon SIP gegevens geven -> sorteren op prijs -> PROFIT!!!1!oneone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Laatst online: 26-07 23:34
Ja ze kunnen het allemaal wel, maar ik heb een blok van 100 nummers waarvan ik niet alle nummers nodig heb.
Dus ik vind het dan zonde om gelijk 30 euro per maand kwijt te zijn voor alleen de nummers.
De topicstarter was ook op zoek naar een goedkoop abo, maar uiteindelijk werd Maxitel aangeraden die ook duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwankre
  • Laatst online: 28-03-2021
Ook ik wil hier toch meer van weten...heb net de vraag bij Cheapconnect neergelegd, maar bij hun moet ik gewoon een account nemen per nummer (voor ALLE 100 nummers ook al gebruik ik ze niet) Dus 100*€8,95= €895,00 per jaar. voor allee de hosting van de nummers...Zelfs als ik een eigen PBX heb.

Vind ik een beetje erg gortig.
Pagina: 1