Toon posts:

Videokaart geeft als core clock 705 aan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb zojuist het programma 3dmark gedraaid omdat het me wel interessant leek.
nu heb ik bij de resultaten gekeken en zag ik ergens staan dat mijn NVIDIA GeForce GTX 760 maar een
core clock van 705 Mhz heeft. Klopt dit wel, aangezien er bij de specificaties van deze videokaart staat dat hij een base clock heeft van net onder de 1000mhz?

Ik heb nu dus het idee dat hij onder presteert en dat ik er meer uit kan halen dan wat er nu uitgehaald wordt.
Zou het misschien iets met mijn beeldscherm of dergelijke te maken kunnen hebben?

ik ben benieuwd naar een antwoord!

mvg Daniel

Verwijderd

Lijkt me een uitleesfout.

Download Msi Afterburner of wat dan ook en kijk daar eens.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je gaat kijken met Afterburner moet je dat wel doen als je aan het gamen bent of 3dMark draait. Niet ervoor of erna.

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel voor de snelle reacties, ik heb even met tera gekeken en het schijnt dat hij inderdaad gewoon op de 950-1000 mhz draait. ik had nog een vraagje over 3dmark, voor mijn gevoel heb ik een redelijke videokaart en ik zou beter scoren dan 68% van alle devices. Voor mijn gevoel is dit vrij laag aangezien er ook laptops mobiels etc worden meegeteld. ik score veel minder dan een "high end game pc" terwijl deze pc een week oud is en rond de 1000 euro gekost heeft...

Verwijderd

Mwah, die score zou ik niet al te serieus nemen. Je moet echt een Dikke i7 + 2 Gpu's hebben om in de top te komen.

Wat je nog kan doen is jouw score vergelijken met andere mensen met een soortgelijk systeem. Hoeveel scoorde je trouwens ?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:37:
dankjewel voor de snelle reacties, ik heb even met tera gekeken en het schijnt dat hij inderdaad gewoon op de 950-1000 mhz draait. ik had nog een vraagje over 3dmark, voor mijn gevoel heb ik een redelijke videokaart en ik zou beter scoren dan 68% van alle devices. Voor mijn gevoel is dit vrij laag aangezien er ook laptops mobiels etc worden meegeteld. ik score veel minder dan een "high end game pc" terwijl deze pc een week oud is en rond de 1000 euro gekost heeft...
Dat hele verhaal bij 3dMark zegt niets. Zoek even score's op van andere PC's met dezelfde videokaart, alleen dit zegt wat.

Verwijderd

Topicstarter
is goed bedankt.
@fabianO123 ik heb de gratis versie, helaas kan ik niet meer zien wat de score was, wel weet ik dat ik tussen high end game pc en notebook en laptops in zat zo ongeveer.

ik zal een beetje gaan rond zoeken!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De reden dat je daar ziet dat de clock op 705MHz staat is waarschijnlijk omdat hij wat terugklokt als de kaart idle is, en het kan goed zijn dat de benchmark dat dus niet aanpast bij belasting, maar blijft staan op die 705 (terwijl de kaart natuurlijk wel sneller draait).

• PilatuS
  • Niet online
TERW_DAN schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:00:
De reden dat je daar ziet dat de clock op 705MHz staat is waarschijnlijk omdat hij wat terugklokt als de kaart idle is, en het kan goed zijn dat de benchmark dat dus niet aanpast bij belasting, maar blijft staan op die 705 (terwijl de kaart natuurlijk wel sneller draait).
Volgens mij klokt ie alleen nog wel wat verder terug dan 705MHz. Mijn GTX 780 draait idle op 324MHz. Die info bij 3dMark klopt wel vaker niet. Bij mijn vorige setup zou de CPU op de standaard 3.06GHz draaien terwijl deze toch echt op 4.2GHz stond.

Verwijderd

Topicstarter
weten jullie misschien een benchmark programma wat overzichtelijk en betrouwbaar is ?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:08:
weten jullie misschien een benchmark programma wat overzichtelijk en betrouwbaar is ?
3dMark is prima. Je moet alleen de score's vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat dan >< :P

• PilatuS
  • Niet online
Gewoon een run draaien en kijken welke score je haalt. Vervolgens benchmarks van 3dMark opzoeken voor jouw kaart en die vergelijken. Als het een paar 100 punten scheelt is dat niet erg. Scheelt het 1000 punten of meer is er iets niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
oke zijn die benchmarks gewoon op hun eigen site te vinden?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De resultaten vind je op: http://www.3dmark.com/search

Welke test heb jij gedaan? Ik zag bij 'Cloud gate' dat ik met mijn CF opstelling namelijk niet veel meer haalde als met een enkele kaart ... Bij 'Fire Strike' haalde ik wel een stukje meer.

De resultaten zijn best goed te vergelijken, maar jouw systeem van 'maar' 1000€ valt natuurlijk in het niets met de systemen die daar ook in de lijst te vinden zijn. Ja laptops tellen ook mee, maar ook systemen met bv. 4 keer een GTX Titan waarvan 1 enkele kaart al bijna zo duur is als jouw hele systeem. En dan ook nog systemen waar waterkoeling niet meer voldoende is om de overclock stabiel te houden.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:28:
oke zijn die benchmarks gewoon op hun eigen site te vinden?
Makkijkste is op Google zoeken naar: GTX 760 3dmark. Of anders GTX 760 review. Daar moet je makkelijk alle score's kunnen vinden om te vergelijken. Alleen even opletten dat het dezelfde versie van 3dMark is als die jij gebruikt. Dus niet 06 score's gaan vergelijken met 3dMark 11 score's.
De resultaten zijn best goed te vergelijken, maar jouw systeem van 'maar' 1000€ valt natuurlijk in het niets met de systemen die daar ook in de lijst te vinden zijn. Ja laptops tellen ook mee, maar ook systemen met bv. 4 keer een GTX Titan waarvan 1 enkele kaart al bijna zo duur is als jouw hele systeem. En dan ook nog systemen waar waterkoeling niet meer voldoende is om de overclock stabiel te houden.
Bij de vergelijking die je na een run te zien krijgt is de hoogste een 4770K met een enkele Titan. Daar ga ik met mijn overklok van CPU en enkele GTX 780 al overheen. Systemen als 4x Titan staan daar in de vergelijking niet bij.

[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 03-10-2013 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt natuurlijk wel kluyze :) , mijne haalde op fire strike 5598. ik ga nu kijken of dat hoort bij de videokaart

• PilatuS
  • Niet online
Dat is een normale score voor de kaart.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het gevonden:D dankjewel voor de hulp !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PilatuS schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:19:
[...]

Volgens mij klokt ie alleen nog wel wat verder terug dan 705MHz. Mijn GTX 780 draait idle op 324MHz. Die info bij 3dMark klopt wel vaker niet. Bij mijn vorige setup zou de CPU op de standaard 3.06GHz draaien terwijl deze toch echt op 4.2GHz stond.
Ja, de minimale clock zal wel wat lager zijn, de maximale weer wat hoger. Ligt er natuurlijk maar een beetje aan wanneer 't ding meet.

Maar die hardwareinfo is niet al te nauwkeurig, dat klopt inderdaad.
Pagina: 1