Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• veysie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 17:08
Hallo

Ik heb hier een laptop binnen gekregen (packard bell Easynote R1994) met Windows XP.
Op de Harddrive staan nog wat gegevens die de mens graag zou terug hebben.

Maar als ik de laptop opstart vraagt deze direct achter een HDD Password. Nu heeft de klant dit niet. En weet ik dit natuurlijk ook niet.
Hoe zou ik dit kunnen omzeilen of resetten?
In de Bios moet ik ook eerst het oude pass ingeven om een nieuw te kunnen ingeven dus dit lukt ook niet.

Groeten
Steven

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Da's eenvoudig op te lossen:

-zorg dat de klant de originele factuur heeft (en evt. legitimatiebewijs)
-bell Packard Bell
-leg situatie uit
-zij geven instructies die waarschijnlijk omvatten hoe je de laptop naar hun servicecentrum kunt sturen
-betaal PH als de wachtwoorden eraf zijn ;)

Vast ook wel andere methodes, maar die vallen mogelijk onder het anti-kraakbeleid van t-net en mogen hier dus niet gepost worden.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 21:42
Hallo Veysie,

Je hebt dus eigenlijk 2 wachtwoordbeveiligde item,
De BIOS en een BOOT/HDD encryption Password.
Het BIOS password kan je net zoals bij Desktops vaak verwijderen door een BIOS reset uit te voeren.
Dit gebeurd meestal door de Jumper van BIOS reset om te zetten voor een moment, of door de bios batterij eruit te halen ( en bij een laptop ook de gewone accu ).

De HDD achter een wachtwoord is een ander probleem.
het ligt eraan hoe deze is aangemaakt / aangestuurd, is het een password voor BOOT, of is het een password van een encryptie van de HDD, bij de laatste optie is er geen manier tot recovery.

Je kan de volgende dingen proberen.

1. Heb je al eens geprobeerd of je kan booten van een Linux/Windows Live CD/USB ?
2. Reset eens de BIOS mischien dat je dan ook het BOOT wachtwoord weghaald, anders kan je op die manier de optie aanzetten om vanaf CD/USB te booten voor optie 1
3. HDD in een desktop te hangen via USB/IDE/SATA en dan booten vanaf je gewone desktop, kan je dan via je gewone OS bij de HDD ?

Meer informatie na de hand van de bovenstaande opties/vragen zijn welkom om te kijken om verder wat te kunnen ondernemen

Edit: Ik ben niet bekend met de lock-down dingen van Packed-bell.
en met deze tips blijf ik volgensmij binnen de regels van T-net....

[ Voor 5% gewijzigd door _trickster_ op 03-10-2013 16:52 . Reden: zie Edit note. ]

• 3dfx
  • Niet online
Het algemeen beleid #verbodenhacken
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik

Wachtwoorden en firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om pc's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst of onbedoeld gebruik te geven.
Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen.
Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming omdat wij deze toestemming met geen mogelijkheid kunnen controleren.
BIOS-pw verwijderen vind ik niet direct hacken, maar het PW van een gelockte harddisk proberen af te halen is weer een stapje verder (om niet te zeggen, té ver ;)).
We kunnen immers wel de TS op z'n blauwe ogen geloven, maar ook dat wordt uitgesloten in het beleid van t-net.

[ Voor 18% gewijzigd door 3dfx op 03-10-2013 17:14 ]

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 21:42
Iva_Bigone schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:10:
Het algemeen beleid #verbodenhacken
maar het PW van een gelockte harddisk proberen af te halen is weer een stapje verder
Ik doelde ook eigenlijk niet om de PWD van de hdd af te halen, maar ik ken meerdere systemen die vanuit de BIOS een BOOT password hebben, hierbij doorbreek je geen Encryptie, het is meestal gewoon een 'lock' die puur zit op het systeem zelf, vanuit de bios om te voorkomen dat de machine opstart.

Het verplaatsen van de HDD naar een andere machine is daarvoor de oplossing.
als het dan alsnog blijkt dat hij niet uit te lezen valt, valt het wel onder encryptie.

naar mijn idee is het 't grote verschil met een wachtwoord als 'stop' en een wachtwoord voor encryptie ( zoals windows login password is voor 90% een 'stop', soms hangen er encrypted containers aan die user, die ook bij een password-reset in windows niet meer leesbaar zijn.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat het een redelijk 'vage' grens is

• veysie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 17:08
Dit is de PC:http://tim.id.au/laptops/packardbell/easynote%20r.pdf
Hoe reset ik de Bios? Ik vind nergens een batterijtje om eruit te halen.
Ook zit er al een tijdje geen gewone batterij meer in omdat deze opstartproblemen gaf ofzo. Weet ook niet hoe ofwat.

Volgende dat ik probeer is de HDD eens aan een andere pc hangen maar ben nog aan het wachten op een IDE overgang nr gewone laptop/pc.

Heb ook al eens de pc bekeken met miniXP van op de Hiren's Boot Cd maar dan vind ik de schijf ook niet. Hopelijk lukt het door de schijf aan andere pc te hangen.

Het is mijn bedoeling niet om te hacken ofzo hoor :)

Alvast bedankt voor de reactie's!

[ Voor 10% gewijzigd door veysie op 04-10-2013 15:31 ]

• 3dfx
  • Niet online
veysie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:30:
Dit is de PC:http://tim.id.au/laptops/packardbell/easynote%20r.pdf
Hoe reset ik de Bios? Ik vind nergens een batterijtje om eruit te halen.
Het is bij laptops trouwens mogelijk dat het BIOS-wachtwoord behouden blijft ondanks een verwijderd batterijtje.
Dan staat het namelijk op een non-volatile geheugenchip (net zoals die in een USB-stick zitten) en dus ook zonder stroom de instellingen onthoudt.
Pagina: 1