Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[fp/feat] Forum topic aan Tracker clippen

Pagina: 1
Acties:

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Hoi Tweaker Devs!

Tijdens mijn bezoek aan tweakers.net loop ik telkens verschillende onderdelen van de website langs om meer en meer informatie te vergaren. Ik ben dus ook regelmatig op het forum te vinden. Het enige wat mij tegenvalt is dat ik niet weet of er in een bepaald topic iemand iets gepost heeft, zonder dat topic in een tabje van mijn browser open te houden. Het kost mij veel tijd om alle interessante topics telkens handmatig op te zoeken, of mijn bookmarks moet openen. Het kan toch veel makkelijker!

Het zou zo enorm handig zijn als ik forum posts aan mijn tracker kon clippen, zodat ik eventuele updates niet mis in het Actieve Topics lijstje. Deze lichten dan net als andere nieuwe tracker berichten groen op (de tijdindicatie althans) zodat ik in een oogopslag, op elke pagina waar ik me bevind, kan bijhouden op welk topic iets gepost is.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet eerder gerequest is, maar ik kon zo snel niets vinden over dit onderwerp.

Wat vinden jullie tweakers? Goed idee? Slecht idee? Of hebben jullie een alternatief?

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 23:09
Ik vind het idee wel geniaal eerlijk gezegd. Lijkt me wel een waanzinnig zware belasting voor de servers :p

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Carpento schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:41:
Ik vind het idee wel geniaal eerlijk gezegd. Lijkt me wel een waanzinnig zware belasting voor de servers :p
Als tweakers andere "zware" features zoals custom CSS en custom RSS support, lijkt dit me eigenlijk niet zo'n groot issue. Maar ik heb niet veel verstand van server load. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door IIsnickerII op 03-10-2013 16:51 ]

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

IIsnickerII schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:43:
[...]

Als tweakers andere "zware" features zoals custom CSS en custom RSS support, lijkt dit me eigenlijk niet zo'n groot issue. Maar ik heb niet veel verstand van server load. O-)
Dat zijn dan juist weer niet echt zware features :P

Intentionally left blank

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Lijkt mij een geweldige optie. Maar is idd lastig te implementeren en zwaar voor de servers.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gepersonaliseerde trackers zijn inderdaad lastig. Er zijn technieken voor en we hebben daar al eens onderzoek naar gedaan, maar voorlopig ontbreekt het ons aan de tijd om daar echt iets mee te doen...

Intentionally left blank

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als custom rss in de tracker niet zwaar is, hoe zwaar is het om http://gathering.tweakers.net/rss/list_bookmarks daarin te plakken?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Dirk schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:04:
Als custom rss in de tracker niet zwaar is, hoe zwaar is het om http://gathering.tweakers.net/rss/list_bookmarks daarin te plakken?
Precies. Het is gewoon dezelfde soort techniek die bijhoud welke topics je gebookmarkt heb. Wat nou als je alle gebookmarkte topics in de cookies opslaat, en dat gewoon hetzelfde script er overheen gooit dat checkt of alle andere topics bijgewerkt zijn.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:04:
An sich niet zwaar, tenzij duizenden gebruikers dat aan gaan zetten ;) Bij veel gebruikers is het gebruik van een externe interface natuurlijk minder optimaal dan een cache opgebouwd vanuit een interne interface. Custom RSS is natuurlijk een drempel nu, maar die interface is ook niet bedoelt voor 'the masses'. Als we dat soort dingen aan iedereen willen kunnen aanbieden moeten we toch technisch maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat het ook performant blijft.

Intentionally left blank

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En wat is er lastig aan: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/388475 bekijken dan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Niets, maar als apple dat ook dacht bij al hun features, was hun "user experience" niet optimaal. Ik zeg niet dat er geen manier is om die dingen te bekijken, ik zeg alleen dat het "Handig" zou zijn als je aangewezen topics in je tracker kan plaatsen. :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 01:27:
[...]

An sich niet zwaar, tenzij duizenden gebruikers dat aan gaan zetten ;) Bij veel gebruikers is het gebruik van een externe interface natuurlijk minder optimaal dan een cache opgebouwd vanuit een interne interface. Custom RSS is natuurlijk een drempel nu, maar die interface is ook niet bedoelt voor 'the masses'. Als we dat soort dingen aan iedereen willen kunnen aanbieden moeten we toch technisch maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat het ook performant blijft.
crisp, is er geen RSS van http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/7685? Want dan zou je die als custom tracker kunnen toevoegen (mits je voldoende karma hebt).

edit:

Ja dus: http://gathering.tweakers.net/rss/find/poster/7685

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 08-10-2013 14:22 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:22:
[...]

crisp, is er geen RSS van http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/7685? Want dan zou je die als custom tracker kunnen toevoegen (mits je voldoende karma hebt).

edit:

Ja dus: http://gathering.tweakers.net/rss/find/poster/7685
Ja, dat kan dus. Maar as said: feitelijk is dat een ontzettend inefficiente methode om de tracker te personaliseren, dus dat gaan we niet standaard aan iedereen aanbieden.

Intentionally left blank

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, ik bedoel meer dat zou toch een oplossing voor TS zijn (met karma custom tracker aanzetten en z'n posthistorie daar weergeven)?

edit:

Overigens is je antwoord niet helemaal in lijn met:
Femme in "Input gevraagd over oplossingen voor forumshortcuts"
Voor wie dat niet genoeg is willen we trackers toevoegen voor Mijn actieve topics en Bookmarks.
:P

[ Voor 50% gewijzigd door BtM909 op 08-10-2013 14:45 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:36:
Nee, ik bedoel meer dat zou toch een oplossing voor TS zijn (met karma custom tracker aanzetten en z'n posthistorie daar weergeven)?

edit:

Overigens is je antwoord niet helemaal in lijn met:

[...]
:P
Dat is helemaal in lijn daarmee hoor; we willen het (ooit) wel algemeen gaan aanbieden, maar daarvoor moeten we dus een hele andere interface bouwen waarmee dat wel efficient kan ;)

Intentionally left blank

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Aha... Heb niks gezegd! Terug naar TS :)

Pagina: 1