Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell XPS 13 nu aanschaffen of wachten op haswell release?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik wil graag de Dell XPS 13 Developer Edition aanschaffen, deze is nu voor 999 euro ex btw te koop, maar aangezien de nieuwe XPS gister is aangekondigd vroeg ik me af wat handig is om te doen? Ik heb nog geen prijs van de XPS 13 met Haswell gezien. Vermoed dat deze een paar honderd euro duurder zal worden.

Iemand een idee wat de nieuwe versie van de XPS 13 met haswell zal gaan doen?

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Tja, prijs kunnen we nog niets over zeggen, maar ik zie geen reden om de prijs honderden euro's hoger te laten worden (enige verschil is toch de processor?).

Wat ik wel over Haswell kan zeggen: een betere batterijduur (volgens Dell wel 2x zo hoog als ik me niet vergis) en een snellere iGPU (al scheelt dat niet veel).

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:15
Kun je op die xps 13 geen korting krijgen? Ik heb de mijne gekocht voor 850, maar dat was niet de developer's edition. Haswell zou inderdaad de batterijduur verhogen, alleen kiezen heel veel merken ervoor om er dan ook maar een kleinere accu in te leggen, want dat scheelt gewicht en geld, waardoor de effectieve accuduur niet veel veranderd. Ik weet niet of dell dit ook gaat doen, maar het is wel iets om op te letten. De GPU en cpu kracht zelf is natuurlijk een leuke boost, maar daar zou ik zelf niet heel veel meer dan een euro of 50 voor over hebben.

• cdhughes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 17:47
Volgens Engadget gaat de 13" $1000 kosten en komt hij in november in Amerika op de markt. http://www.engadget.com/2013/10/02/dell-xps-13-15-refreshed/

Dat is zo te zien zo'n $100 meer dan de huidige, maar hoe dat zich zal vertalen naar euro's blijft natuurlijk gissen. Persoonlijk zou ik wachten op de nieuwe, de accu duur gaat op haswell laptops meestal flink vooruit en de betere performance is ook wat waard, en dat komt de levensduur alleen maar ten goede.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Als de laptop niet dringend nodig is, zou ik zelf wachten op de Haswell versie. Accuduur heeft bij een laptop voor mij een van de hoogste prioriteiten. Nog een maandje wachten en 50-100 euro extra zou ik er voor over hebben, vooral omdat de laptop meer dan 3-4 jaar mee kan gaan. Vooral om die reden kan je er spijt van krijgen dat je toch dat maandje geduld niet had, om op een 2x langere accuduur (?) versie te wachten.

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-11 18:35
Ik bekijk de XPS 13 website al enige tijd regelmatig en enkele weken terug was het model met i5 cpu voor 999 incl. btw te krijgen, de prijs voor het model met i7 was toen ook al 1199 incl. en nu verkopen ze alleen nog die laatste. Ik denk niet dat Haswell de prijs zal opdrijven en ik zou nu niet kopen. Ik heb echter geen bronnen gezien die een introductiedatum noemen. Het zou me ook niet verbazen als het huidige model nog even een prijsdip doormaakt.

Verwijderd

Topicstarter
De introductie datum zou ergens in November liggen in de US en geselecteerde landen.. zegt nog niks dus :) Jammer dat er niet meer helderheid is. Alle posts gelezen te hebben wacht ik idd maar even af op de haswell versie..
Pagina: 1