MacBook Pro 17" defecte LED verlichting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:20

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb via diverse fora reeds gevonden (waaronder Apple Support Communities) dat onder de MacBook Pro's (unibody) er een bekend euvel bestaat met betrekking tot de LED verlichting. Is er binnen GoT iemand die dit ook al ervaren heeft? Ik heb de MacBook nagemeten met een multimeter, daar er een bepaalde zekering of conductor wel eens voor dit probleem zou kunnen zorgen. Ook de meetresultaten hieruit waren niet bepaald hoopgevend dat er daar een defect bestaat: de meetresultaten geven aan dat deze niet defect is, dus het defect zou ergens anders gezocht moet worden.

Wellicht dat hier iemand is die nog andere opties weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Van je toetsenbord of van je TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Die paneltjes gaan wel vaker defect, ook in Niet apple producten.

Gewoon vervangen is meestal de enige oplossing. Los de verlichting vervangen kan niet namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Donstil schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:29:
Die paneltjes gaan wel vaker defect, ook in Niet apple producten.

Gewoon vervangen is meestal de enige oplossing. Los de verlichting vervangen kan niet namelijk.
Kan wel, alleen moet je met halve mm stukjes paneel gaan werken.
Mijn broer heeft dit in het verleden bij de standaard merken wel is gedaan, maar het is echt onbegonnen werk.

Reparatie van een nieuw paneel is denk ik beter voor de niet zo handige harry's.
Welk type is het precies, dan hoeft het helemaal niet extreem duur te zijn namelijk. ( paneel vervangen )

[ Voor 12% gewijzigd door Mektheb op 08-10-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:31:
[...]

Kan wel, alleen moet je met halve mm stukjes paneel gaan werken.
Mijn broer heeft dit in het verleden bij de standaard merken wel is gedaan, maar het is echt onbegonnen werk.

Reparatie van een nieuw paneel is denk ik beter voor de niet zo handige harry's.
Welk type is het precies, dan hoeft het helemaal niet extreem duur te zijn namelijk. ( paneel vervangen )
Ja dat bedoelde ik idd.

Reparatie hoeft idd niet duur te zijn. Wegblijven van de apr's en gewoon voor een panel swap gaan.

Glasplaat loskrijgen kan soms wel FF werk zijn. Althans als het zijn eerste keer zou zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Het gaat om een 17" MacBook Pro Unibody. Is 3,5 jaar oud, dus vervangen van het paneel is vaak erg prijzig. Ik vind zelf zo 1 2 3 alleen maar dingen rond de 700 euro.

EDIT:
Het is als volgt gegaan. Schoongemaakt met een speciaal soort schuim (speciaal voor laptops). Dit was vermoed ik té vochtig waarna de Shift toets bleef hangen. Alles werd in hoofdletters getypt. Daarna open gemaakt om vocht te vinden, niks kunnen spotten (achter het toetsenbord zit een plastic folie, waar ik geen vochtige plekken in zag).Ik vermoed daarom ook dat het moederbord nog gewoon werkt.
Het kabeltje dat je op het moederbord aansluit had bij nadere inspectie een verbogen pinnetje. Ik ben bang dat daardoor de verlichting niet werkte, pinnetje is teruggebogen maar nog steeds niks.
Kabel vervangen is een optie, maar wat is de kans dat dit gaat werken. Heeft het moederbord hierdoor niet toch een opdonder gekregen?

[ Voor 69% gewijzigd door Fab1Man op 09-10-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dan weten we nu nog niet welk type je heb..A1289 A12899 A1922 noem maar ff iets.

Dan kan ik echt voor je zoeken, want er is een verschil als.
Paneel los.
Paneel + Backplate + glasplaat + scharnieren + rubber etc + lcd kabel.
Dan kom je inderdaad daar op.

Ook ben ik erg beniewd welke notebook het is, voor het zelfde geld is het er 1 met het Nvidia kwaaltje.
Dat betekend dan gewoon dat je GPU overleden is.

http://www.ebay.co.uk/itm...anels&hash=item20bab18cbb

Bijvoorbeeld is rond te koop tussen de 100 en 200 euro, maar nogmaals een exact type van je macbook zo handiger zoeken zijn.

[ Voor 106% gewijzigd door Mektheb op 09-10-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Het is het mid 2009 model, MC226LL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
http://www.laptop-adapter...-series-laptop-p-494.html

Dan gok ik je rond de 200 / 250 euro gaat zitten
Vind helaas erg weinig er over, omdat er nogal weinig mensen het type hebben vermeld, ik zou bijna zeggen haal hem uit elkaar en kijk achter op het paneel welk nummer er staat en zoek die vervolgens.

Maar te repareren onder de 300 euro moet kunnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Mektheb op 09-10-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Vermoed je aan de hand van mijn EDIT verhaal dat het paneel sowieso kapot is? Het is puur de verlichting, het beeld werkt, dus de GPU verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Fab1Man schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:58:
Vermoed je aan de hand van mijn EDIT verhaal dat het paneel sowieso kapot is? Het is puur de verlichting, het beeld werkt, dus de GPU verwacht ik niet.
Dan vermoed ik inderdaad het scherm, maar nogmaals zeker weten kan ik het nooit zo op afstand.
Het nadeel is dat het een LED paneel is dus je verlichting zit in het scherm en dat is dus niet meer een converter die defect is en je kan vervangen.
Dat zit allemaal in 1 in het scherm.
Waarschijnlijk is je enige optie het Paneel te vervangen, maar ook om dit zeker te weten zou ik hem eerst uit elkaar halen en 100% zeker weten welk type er in zit en dan daar voor gaan zoeken.
Nu is het puur gokken, zelfde geld is de LCD kabel los geschoten en doet hij daarom niets ( denk ik niet maar het kan altijd iets stoms zijn ).

Succes in iedergeval, maar weest zeker dat je goed het heb bekeken, want als je een paneel uit Hongkong kan bestellen voor 200euro bijvoorbeeld en hij is niet de juiste zit je er mee.

EDIT : Wait whut, sorry ik had dus niet goed gelezen ,je hebt een kabeltje die een pinnetje krom heeft ?.
Dan kan je toch een nieuwe kabel kopen ?.

Afbeeldingslocatie: http://www.rdstatic.com/prodimg/doc231582/doc231582_800x600_w.jpg
Zoals deze bijvoorbeeld, is er daar iets in gebogen of in je logic board ?.
Want een kabeltje kan je nog wel gokken door die te kopen een paneel van 300euro zou ik niet goken.

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 09-10-2013 12:06 ]

Pagina: 1