Appelcare+rMBP: dode pixels. Wat is het handigst?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op mijn 2e hands rMBP zag ik een maandje geleden ineens een dode pixel (is zwart bij witte achtergrond en wit bij zwarte achtergrond). Zit echt precies in het midden van het scherm. dus ik kijk daar toch regelmatig tegenaan.

Nu zag ik van het weekend er al een 2e dode pixel in het scherm zat.

Nu zat er ook bij de overname ook Applecare bij die macbook. Gecontroleerd bij Apple, dus die garantie is er gewoon. Macbook is van december 2012.

Wat is de handigste route om het scherm te laten vervangen?
Ik ben al eens bij A-Mac binnen gelopen en die zeiden dat ik hem daar kon afgeven en dat ik hem dan een paar weken later weer op kon halen. Is er een snellere methode? Apple store wellicht?

Nog wat vragen over de reparatie:
Krijg je dan een nieuw scherm?
Ik gebruik time machine. Moet ik dan nog iets van een extra backup maken? Of is het een kwestie van scherm verwisselen en de instellingen worden verder niet aangeraakt.

Hoe zit het met serienummers etc... Deze wil ik ook wel weer gaan verkopen. Kan men dan nog wel zien dat dit een goede macbook is? (heb wel eens iets gelezen over een vervanging waardoor er iets met het serienummer gebeurd waardoor je dat niet meer kunt checken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kan je niks vertellen wat ze gaan doen, maar zelf heb ik laatst een afspraak gemaakt bij de Apple Store en dit is mij erg goed bevallen. Merk dat contact toch wat sneller en correcter verloopt dan menig apr dat doet.

Mijn bescheidde mening is maak afspraak bij de Apple store. Dit kun je online doen en aangeven wat er aan mankeert

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Is voor mij wel een eindje weg. Is het probleem toen wel terplekke verholpen? Of beter is het te verwachten dat ze mijn scherm daar ter plekke vervangen? Want dan vind ik het wel degelijk de moeite waard om er naar toe te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:14
readytoflow schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:07:
Is voor mij wel een eindje weg. Is het probleem toen wel terplekke verholpen? Of beter is het te verwachten dat ze mijn scherm daar ter plekke vervangen? Want dan vind ik het wel degelijk de moeite waard om er naar toe te rijden!
Je kan altijd even bellen om dat specifieke punt aan te stippen en als ze "ja" zeggen kan je altijd nog een afspraak maken.
Je kan er alleen komen op afspraak om dingen te laten repareren/garantie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dat gaan we dan maar eens doen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

WTM

Zelfs zonder Apple care zou het gemaakt moeten worden is mijn mening.
http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Van een retina scherm mag je dit redelijkerwijs niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Mweh hier ook een gezien nu. Midden vh scherm. Geen Apple care. Hoop dat ik gelijk krijg met de stelling hierboven ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Net terug van AppleStore, display is vervangen. Heb wel een LG panel. Ziet er (netzo?) mooi uit als een Samsung panel. LP154WT1-SJA2 zie ik staan als ik in terminal de code ioreg -lw0 | grep "EDID" | sed "/[^<]*</s///" | xxd -p -r | strings -6 intik.

Nog meer mensen met 15" rMBP die ook een LG panel 'type 2' -SJA2 hebben? Wil graag kijken waar ik op moet letten om te kijken of er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
WTM schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:00: meer mensen met 15" rMBP die ook een LG panel 'type 2' -SJA2 hebben? Wil graag kijken waar ik op moet letten om te kijken of er problemen zijn.
Geen zorgen, mijn Retina Macbook Pro 15" is nog net zoals toen hij uit de fabriek kwam; met eenzelfde scherm als jij nu hebt (LP154WT1-SJA2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Nice, jij hebt de early 2013 variant dan? Moet zeggen dat ik dit scherm mooi vind. Lijkt wel helderder dan die andere....maar ja kan ook een spinsel zijn, moeilijk te vergelijken nu :-)
Pagina: 1