Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Nou, ik wacht nog even een paar weekjes om te kijken of ik me setje in de normale staat verkocht krijg en anders was mijn plan om de sony receiver ergens in een donkere eenzame hoek neer te leggen en de speakers uiteindelijk aan me ouders te doneren.JT schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:23:
Kan denk ik wel maar wat denk je dat het met de restwaarde van je setje doetImho beter even doorsparen. Desnoods tweedehands, dan kan je echt veel leuk spul kopen voor 500. Voor 500 kan je dan een full blown home theatre hebben.
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Enige wat je even zou moeten controleren is hoeveel Ohm de speakers zijn. Als dit gewoon rond de 4 Ohm of hoger ligt moet het geen enkel probleem zijn om de speakers op een extra reciever aan te sluiten. Wel even l / r markeren zodat je de draadjes niet verkeerdom aan gaat sluiten (geen ramp, maar kan rare verschijnselen opleveren qua fase).
Je gaat echter een probleem hebben. Volgens mij zijn er maar weinig losse home cinema versterkers met een ingebouwd kanaal voor de sub. Die gaan er allemaal van uit dat de subwoofers ingebouwde versterkers hebben...
Als jij voor zo een setje kijkt op Marktplaats en er staan er 10 waarbij de bende niet amateuristisch aan elkaar is gemaakt met kroonsteentjes dan weet ik wel waar ik voor zou kiezenSleepkever schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:30:
Ach, als je iets ruimte overhoud bij het afknippen van de stekkertjes kan je desnoods nog met kroonsteentjes de originele reciever later aansluiten.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Maar dan heb ik niet meer het echte 5.1 gevoel of wel?
Een subwoofer met ingebouwde versterker is geen probleem, die hebben wij hier nog wel (soortgelijk aan de Sony HC sub) staan.
Maar het zou dan eventueel wel handig kunnen zijn voor mijn ouders, omdat die er dan wel een Bluray speler etc. bij hebben.JT schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:40:
[...]
Als jij voor zo een setje kijkt op Marktplaats en er staan er 10 waarbij de bende niet amateuristisch aan elkaar is gemaakt met kroonsteentjes dan weet ik wel waar ik voor zou kiezen
Dat denk ik sowieso ook...lekker gewoon in een keer wat fatsoenlijks kopen.107mb schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:20:
ik denk dat je niet eens zoveel winst haalt als jij de oude speakers blijft gebruiken en er een niewe receiver op aansluit... Mijn idee zit je nu te rommelen in de marge....
Ecodan warmtepomp
Daargezegd, als je versterker 4 ohm aan kan en je speakers 3 ohm zijn zou het waarschijnlijk nog wel moeten kunnen (op eigen risico, ik beloof niets), alleen zal je versterker warm worden en ik zou hem ook niet al te hard zetten.
Maar, zoals al gezegd, misschien wil je net iets te weinig in een stap. Je zult sowieso als je dit wilt doen al waarschijnlijk dubbel zoveel geld kwijt zijn omdat je ook nog een actieve subwoofer nodig gaat hebben. En als je dan je speakers dubbel aan wilt sluiten zul je ook eigenlijk nog eens zuiltjes aan moeten schaffen voor je front. Het idee van gestaagd aanschaffen is leuk, en heb ik zelf ook gedaan, alleen ik vrees dat het setje wat er nu staat zich er niet echt voor leent om meerdere redenen.
Hmm, ja daar zit wel wat in.JT schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:22:
3ohm gaat geen probleem vormen als je ze inzet als satelliet. Maar wat jij doet is 2 speakers op 1 kanaal aansluiten. Dan heb je dus 10 speakers in totaal nodig voor 5(.1).
[...]
Dat denk ik sowieso ook...lekker gewoon in een keer wat fatsoenlijks kopen.
Het enige waar ik aan zat te denken, is dat ik dan "alvast een receiver" heb zodat ik daar niet op hoef te letten. Natuurlijk kan ik deze sowieso wel kopen zonder aan te sluiten, maar dacht; als het mogelijk is waarom niet?107mb schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:20:
ik denk dat je niet eens zoveel winst haalt als jij de oude speakers blijft gebruiken en er een niewe receiver op aansluit... Mijn idee zit je nu te rommelen in de marge....
Zoals ik eerder zei heb ik een subwoofer met ingebouwde versterker achter liggen, dus die zou ik kunnen gebruiken als vervanging voor deze. En als ik twee mooie vloerstaanders heb is het mogelijk dat ik niet eens een extra subwoofer nodig zal hebben. (Vooral omdat ik nog bij mijn ouders woon zal de bass toch niet op WOW-factor komen te staan).Sleepkever schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:28:
In serie zetten zou inderdaad kunnen werken, maar dan heb je dus per kanaal 2 speakers nodig zoals al gezegd is inderdaad. Als je front twee zuiltjes neer zou zetten zou je je overige speakers dan zelfs nog als rear in kunnen zetten.
Daargezegd, als je versterker 4 ohm aan kan en je speakers 3 ohm zijn zou het waarschijnlijk nog wel moeten kunnen (op eigen risico, ik beloof niets), alleen zal je versterker warm worden en ik zou hem ook niet al te hard zetten.
Maar, zoals al gezegd, misschien wil je net iets te weinig in een stap. Je zult sowieso als je dit wilt doen al waarschijnlijk dubbel zoveel geld kwijt zijn omdat je ook nog een actieve subwoofer nodig gaat hebben. En als je dan je speakers dubbel aan wilt sluiten zul je ook eigenlijk nog eens zuiltjes aan moeten schaffen voor je front. Het idee van gestaagd aanschaffen is leuk, en heb ik zelf ook gedaan, alleen ik vrees dat het setje wat er nu staat zich er niet echt voor leent om meerdere redenen.
Bedankt voor de reacties! Zal dan wachten met het aansluiten van de receiver totdat ik twee vloerstaanders heb, dan kan ik alsnog als surs deze satellieten gebruiken tot ik twee boekplanken gehaald heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Chris van der G op 03-10-2013 15:05 ]
Ecodan warmtepomp
[ Voor 29% gewijzigd door Chris van der G op 03-10-2013 15:26 ]
Ecodan warmtepomp