Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Beste mede-tweakers,

Zo'n twee en een half jaar geleden ben ik helaas van achteren aangereden (kop- staartbotsing) wat als resultaat heeft dat ik een nekletsel eraan heb overgehouden. Gezien ik op dat moment bij een assurantiekantoor stage liep had ik enige connecties om dit goed te regelen, althans dat dacht ik..

Dezelfde dag als de aanrijding is er dus een nekletsel geconstateerd en heb ik contact opgenomen met "Effort&Support", een bedrijf welke de gehele procedure op zich neemt. Na enkele gesprekken leek het het beste als we de fysiotherapie afwachtte en hierna verder gingen kijken.
Maart dit jaar zijn we waar bij elkaar gekomen, met ook de tegenpartij, en hier is een slotbedrag uitgekomen. Het bedrag wat wordt uitgekeerd weegt zeker niet op tegen de schade maar ik wil er gewoon klaar mee zijn gezien dit ook onnodige energie vreet. Dit bedrag zou in eerste instantie in eind maart/ begin april op mijn rekening staan.

Je raadt het al, het is nu oktober en ik heb nog niets ontvangen. Uiteraard is er vaak contact gezocht en elke keer is er wel een smoes waardoor ik de directeur niet aan de telefoon kan krijgen en komt het weer uit op mailcontact. Hier heb ik aangegeven dat ik ze tot vorige week gaf om het bedrag uit te betalen. Hier kwamen weer smoesjes uit dat het een buitenlands bedrijf treft en dat was lastig. Uiteindelijk is er belooft dat het UITERLIJK afgelopen vrijdag op mijn rekening zou staat (dit was de zoveelste keer dat ze zoiets beloven).

Mijn vraag is nu; wat kan ik het beste doen tegen het bureau? Kan ik wettelijke rente eisen vanaf vandaag? Is het beter om rechtsbijstand in te schakelen (ben hiervoor niet verzekerd) of zijn er nog andere mogelijkheden?

Het verhaal is hier even kort beschreven, als er specifieke vragen zijn hoor ik het graag.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-07 21:47
Ik begrijp je keuze voor een eenmalige afkoop. Zodra je de lange-termijn gevolgen enigzins kunt overzien, lijkt me een bedrag ineens en "er vanaf zijn" een nuttige keuze.

Ik vraag me wel af waarom je 6 maanden wacht voordat je iets doet. Betalingsherinnering na 1 week, in gebreke stellen als ze daar niet afdoende op reageren na 2 weken. Je had dat geld al lang binnen moeten hebben, desnoods via een deurwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
t_captain schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:14:
Ik begrijp je keuze voor een eenmalige afkoop. Zodra je de lange-termijn gevolgen enigzins kunt overzien, lijkt me een bedrag ineens en "er vanaf zijn" een nuttige keuze.

Ik vraag me wel af waarom je 6 maanden wacht voordat je iets doet. Betalingsherinnering na 1 week, in gebreke stellen als ze daar niet afdoende op reageren na 2 weken. Je had dat geld al lang binnen moeten hebben, desnoods via een deurwaarder.
Dank voor je reactie.
Er is wel veel contact geweest, maar ik heb ze dus niet in gebreke gesteld. Ik heb hier totaal geen ervaring mee maar heb (toevallig) zojuist een brief opgesteld. Hierin staat ook vermeld dat ik wettelijke rente eis vanaf de verstreken datum.

Als datum heb ik aankomende woensdag (gezien alle voorgaande beloftes etc) is dit te snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Google even op "ingebrekestelling" en check je brief.

Kort samengevat moet je benoemen wat je vordering is, je moet verwijzen naar de afgesproken betaaldatum, constateren dat er niet aan deze afspraak is voldaan en sommeren om dat alsnog te doen binnen X dagen.
Verder kun je wettelijke rente aanzeggen. Ik denk alleen dat dat niet met terugwerkende kracht kan(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
t_captain schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:31:
Google even op "ingebrekestelling" en check je brief.

Kort samengevat moet je benoemen wat je vordering is, je moet verwijzen naar de afgesproken betaaldatum, constateren dat er niet aan deze afspraak is voldaan en sommeren om dat alsnog te doen binnen X dagen.
Verder kun je wettelijke rente aanzeggen. Ik denk alleen dat dat niet met terugwerkende kracht kan(?).
Dit heb ik inderdaad gedaan.
Ik kan alleen niet wat vinden over een acceptabele termijn (ze zeggen ook dat die niet er is). Ik laat de datum wel staan, ben er nu echt klaar mee.

Als ik een reactie heb ontvangen zal ik hem hier even melden!

Zelfde even doen naar mijn oud werkgever die nog twee maand salarissen dient te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Uiterlijk afgelopen vrijdag betekent dat afgelopen maandag een goed moment was om de ingebrekestelling te versturen. Zeker gezien de voorgeschiedenis.

A propos je loonvordering: daar gelden hogere rentes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Zou om te beginnen eens bellen met de verzekeraar van de auto die je van achteren heeft aangereden. Die kunnen je waarschijnlijk wel vertellen of er betaald is aan "Effort&Support", hoeveel en wanneer.

Wel een bijzonder vreemd verhaal dat een letselschade bureau het geld niet wil/kan doorbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Wat zijn überhaupt de afspraken en wat voor bedrijf is dat effort en support?

Als de huidige gesprekken niets opleveren even bij 'effort&support' aankloppen om je eigen dossier in te kijken. Wanneer je merkt dat daar weinig uitkomt kijken of het geld niet allang is betaald. Dergelijke bureautjes zijn de laatste lustra als paddestoelen uit de grond geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:09
Wellicht wel even handig om te vermelden. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar maak geen mondelingen afspraken meer. Alles wat je toegezegd word vragen of ze dit ook schriftelijk aan je door willen geven, of zelf om een schriftelijke bevestiging gaan vragen. Mocht het dan echt uitlopen dan heb je in ieder geval nog iets om op terug te vallen. Mondelingen afspraken zijn een stuk lastiger hard te maken dan een brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Sleepkever schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:51:
Wellicht wel even handig om te vermelden. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar maak geen mondelingen afspraken meer. Alles wat je toegezegd word vragen of ze dit ook schriftelijk aan je door willen geven, of zelf om een schriftelijke bevestiging gaan vragen. Mocht het dan echt uitlopen dan heb je in ieder geval nog iets om op terug te vallen. Mondelingen afspraken zijn een stuk lastiger hard te maken dan een brief.
Er staat veel op papier en 90% is via de e-mail gelopen.
Donderdag de brief op de post gedaan welke vrijdag is afgeleverd (in de brievenbus, dacht dat hiervoor getekend diende te worden?). Vrijdag zitten ze uiteraard weer dicht en vandaag (ga ik ervan uit) dat ze het lezen. Ik heb ook dezelfde brief als een e-mail gestuurd.

Tot nu heb ik nog niets gehoord. Welke vervolg stappen kan je maken na het sturen van de brief?

Woensdag ga ik bij mijn oud-werkgever langs om dingen op te heldere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Waarom loopt de uitbetaling via dat bureau dan? Dat lijkt me punt 1 van het hele verhaal. Wat zegt de verzekeraar van de tegenpartij?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Senor Sjon schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:21:
Waarom loopt de uitbetaling via dat bureau dan? Dat lijkt me punt 1 van het hele verhaal. Wat zegt de verzekeraar van de tegenpartij?
Zoals ik aangaf liep ik destijds stage bij een assurantie kantoor welke dit bedrijf als partner had (geen verdere ervaringen ermee).

De gegevens zal ik eens opvragen bij de tegenpartij.

Verder heb ik nog steeds niet vernomen van ze ook al zou ik vandaag weer een antwoord krijgen op de e-mail welke ik had gestuurd. Ik weet na deze ervaring wel dat ze ook morgen niet gaan reageren en vraag me af wat de verdere stappen zijn die ik kan ondernemen? Hoe kan ik verder gaan nu ik ze in gebreke heb gesteld en wettelijke rente eis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Famous schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:28:
[...]

Zoals ik aangaf liep ik destijds stage bij een assurantie kantoor welke dit bedrijf als partner had (geen verdere ervaringen ermee).

De gegevens zal ik eens opvragen bij de tegenpartij.

Verder heb ik nog steeds niet vernomen van ze ook al zou ik vandaag weer een antwoord krijgen op de e-mail welke ik had gestuurd. Ik weet na deze ervaring wel dat ze ook morgen niet gaan reageren en vraag me af wat de verdere stappen zijn die ik kan ondernemen? Hoe kan ik verder gaan nu ik ze in gebreke heb gesteld en wettelijke rente eis?
Alles hangt natuurlijk van hun reaktie af. Als ze je gewoon negeren, zou ik een week na de ingebrekestelling een aanmaning sturen en een week daarna met een deurwaarder gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
"Bellen gaat snelller". De verzekeraar moet je vrij eenvoudig kunnen vertellen wat en wanneer er gebeld is. Met deze kennis bel je met Effort&Support en vraag wanneer het geld naar jouw rekening wordt overgemaakt. Snap zelf alleen niet waarom dat al niet gebeurt is. Heb je ook een overeenkomst/opdracht getekend met Effort&Support waarin staat dat zij de letselschade voor jou behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik neem morgen even contact op met Achmea die kan mij vertellen wie de tegenpartij is (verzekeraar).
Als ik daarmee contact heb gehad ga ik ook even contact opnemen met Effort en Support. Zal me niets verbazen als het schadebedrag hoger is dan wat mij is verteld.

Ik was met het eerste aanbod er niet mee eens en wilde afwegen in overleg met hun wat verstandig was, dit is toentertijd opgenomen in het dossier en zonder enig contact kreeg ik een brief thuis dat er 25% bij het schade bedrag is bijgekomen. Ben erg benieuwd.

Wil me er eigenlijk helemaal niet druk om maken gezien ik er zeker nog last van heb en dit gewoon energie vergt welke ik liever anders besteed op dit moment. Toch begint het wel uit de hand te lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Achmea is de tegenpartij als dat de verzekeraar is van de auto die je van achteren heeft aangereden. In de wet is in Nederland geregeld dat je op een auto verzekeraar een rechtstreeks vorderingsrecht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hoi Tweakers,

Nog even een kleine update:
Afgelopen woensdag rond sluitingstijd heb ik nog even met het bedrijf gebeld en aangegeven dat ik nog op niets iets vernomen had. Het dossier had ze momenteel niet tot beschikking maar ze ging het doorgeven.
Hier vermelde ik direct dat ik vanaf de dag erop wettelijke rente eis zoals aangegeven in de e-mail wat ze toegaf.

Donderdag vroeg had ik een e-mail van de directeur van het bedrijf dat het geld is overgemaakt en het stond inderdaad op mijn bankrekening.

Thanks voor de support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 656669

heey ik had het zelfde in 2013 aangereden door een busje ik zat op de scooter .
mij werd ook verteld dat ik beter kon wachten na de fyshio .
nu 2014 was ik het ook zat en wou gewoon mijn geld hebben ! en jawel dan was die ziek dan werd die geopereerd er was altijd wat , nu bel ik met de verzekering van de tegenpartij en jawel er is 500 euro voorschot en 770 voor mijn scooter schade overgemaakt naar efford en support nooit wat van hun ontvangen ,en nu bestaat de site niet meer .en zijn ze niet bereikbaar .
*knip*
8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 13-02-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dit is een onnodige kick, de TS is al geholpen. Dit topic gaat daarom dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.