Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PowerShell]: Aantal archives in Exch 2010 archive database

Pagina: 1
Acties:

• nephilimcrt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-10 20:22

nephilimcrt

Mad Scientist

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit met een kleine uitdaging. Ik ben een scriptje aan het schrijven dat bepaalt in welke Exchange 2010 database ik een mailbox ga aanmaken. De database met het minste aantal mailboxen wordt hiervoor gekozen.

Nu kan ik voor een gewone mailbox database de volgende code uitvoeren om te zien hoeveel mailboxen de database bevat:

$NumberOfMailboxes = (get-mailbox -database $DBName).count

Als ik ditzelfde doe voor een archive database, krijg ik geen resultaat. Nu heb ik al heel wat afgegoogled naar alternatieven en ik kom veel oplossing tegen die iets doen met 'get-mailboxstatistics - archive', maar nergens vind ik gewoon een manier om te zien hoeveel archieven er in een specifieke archive database zitten.

Wie weet raad?

Tapping progress on the shoulder and saying: "More forwards, please!".

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt je dat wel de beste optie ? Ik zou opdelen in storage groups en dan mailboxen maken op de kleinste. immers het aantal zegt niks over belasting.

• nephilimcrt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-10 20:22

nephilimcrt

Mad Scientist

Topicstarter
Exchange 2010 heeft geen storage groups... Daarnaast is het design van de infrastructuur niet mijn zaak. Ik moet gewoon een scriptje schrijven dat mailboxen aanmaakt in de database met de minste mailboxen erin. En dat lukt nog wel, maar die archive databases zitten me dus dwars.

Tapping progress on the shoulder and saying: "More forwards, please!".