[win 7] netwerkschijf kan niet meer gekoppeld worden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Andere pc gekregen met Windows 7 Pro. Op deze pc is een netwerkschijf gekoppeld naar een AS400 machine. Deze netwerkschijf was goed gekoppeld. De volgende dag stond er een rood kruis door de schijfverbinding.
Als ik de netwerkshare opnieuw probeer te koppelen verschijnt de melding: "er is momenteel een andere gebruiker verbonden". Dit is echter niet het geval.
Bij iemand anders die ook een Windows 7 machine heeft gekregen kan deze schijf ook niet gekoppeld worden melding is: onvoldoende opslagruimte...

Gebruiker is niet geblokkeerd. Op een andere machine verbinden met mijn gebruikersnaam lukt wel op die netwerkschijf het probleem zit dus echt in de Windows 7 machine lokaal.

Het lijkt op een soort cache van gebruikersnaam en wachtwoord of iets.
Googlen leverd ook niet veel op.

Wat zou ik hieraan kunnen doen?

[ Voor 9% gewijzigd door monta op 03-10-2013 10:48 ]

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Dit komt dan wel uit een thread die te maken had met Windows XP, maar het kan zijn dat het ook werkt op Windows 7.
code:
1
net use /delete \\MyServer\MyShare

of
code:
1
2
3
NET USE * /delete

Which will delete *all* shares.

Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Dit is helaas niet de oplossing. Het moet een Windows 7 setting zijn. Ik heb inmiddels ook met secpol de instellingen lan level authentication level aangepast naar send lm & ntml aangepast maar dit mag ook niet baten..

Op deze machines kan de koppeling wel gemaakt worden met Iseries share maar verschijnt meteen de melding; X is niet toegankelijk. De koppeling is er dan wel maar geen toegang..

[ Voor 29% gewijzigd door monta op 08-10-2013 08:42 ]

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Wat ik niet helemaal begrijp:

In een virtuele Win 7 image werkt de koppeling met een bepaalde user naar de iseries share. Rol ik de image uit naar een systeem met MDT2010 werkt de koppeling nog. Zodra er een reboot plaatsvind kan ik de koppeling niet meer maken, ongeacht of ik de netwerkkabel laat aangesloten of loskoppel om te kijken of het geen policy is.

Wat me opvalt is de instelling: secpol.msc-lokaal beleid - beveiligingsopties - LAN manager authentication level staat in de image op niet gedefinieerd. Na de uitrol is dit aangepast door "iets" naar send LTM...
Wat veroorzaakt deze wijziging na een reboot na een image geplaatst te hebben.
Ik vermoed dat de oorzaak in deze setting zitting doch deze setting kan niet terug naar niet gedefinieerd...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
monta schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:39:
Wat ik niet helemaal begrijp:

In een virtuele Win 7 image werkt de koppeling met een bepaalde user naar de iseries share. Rol ik de image uit naar een systeem met MDT2010 werkt de koppeling nog. Zodra er een reboot plaatsvind kan ik de koppeling niet meer maken, ongeacht of ik de netwerkkabel laat aangesloten of loskoppel om te kijken of het geen policy is.

Wat me opvalt is de instelling: secpol.msc-lokaal beleid - beveiligingsopties - LAN manager authentication level staat in de image op niet gedefinieerd. Na de uitrol is dit aangepast door "iets" naar send LTM...
Wat veroorzaakt deze wijziging na een reboot na een image geplaatst te hebben.
Ik vermoed dat de oorzaak in deze setting zitting doch deze setting kan niet terug naar niet gedefinieerd...
Misschien even babbelen met de systeembeheerder? Zijn er misschien GPO's actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Draait die AS400 native Samba, of moet je op de clients nog iets installeren?

Die foutmelding "er is een andere gebruiker verbonden" moet je zien in de windows scope: er is op de windows machine een andere gebruiker die schijf F: al bezet heeft. Kan vanalles zijn; een printer met een cardreader aan boord, een USBstick, of een drive-mapping van een andere user.

Maar drive mappings zijn zoooo '90-s, kun je geen UNC gebruiken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Je hoeft niets te installeren op de clients je maakt een netwerkverbinding \\servernaam\sharenaam

Er worden geen policy's gedraaid alleen de domein policy.

Het is iets met rechten van de pc of iets dergelijks. De image wordt geplaatst en afgerond in Windows 7. Nadat de melding succesvol afgerond verschijnt en je zit nog in Windows kun je de share van de AS400 gewoon koppelen onder een andere usernaam. Herstart je de machine dan is het bekeken, de koppeling wordt gemaakt maar geeft tevens de melding: niet toegankelijk.
Geprobeerd om de netwerkkabel na de uitrol maar voor de herstart uit het systeem te halen. Herstarten en in Windows de netwerkkabel er weer in gedaan. Share is ook dan niet toegankelijk, op dat moment heeft de pc onder administrator nog geen policy's gekregen...

Het moet dus iets in Windows 7 zelf zijn lijkt mij in combinatie met de AS400 share. Andere shares zijn geen probleem..

[ Voor 70% gewijzigd door monta op 14-10-2013 09:17 ]

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je zegt"na een reboot gaat het mis. Waarschijnlijk dus omdat deze pc aan het domein toegevoegd wordt.
Laat de beheerder anders ff de default domain policy uitdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:51
Toevallig offline files ingesteld staan terwijl je handmatig nog moet aanmelden voor die share? In dat geval heeft offline files al connectie met de share/server zonder login en kan je niet meer aanmelden op de share. Wegkrijgen doe je het op een of andere manier ook niet...
Laatst tegen iets dergelijks aangelopen nadat gebruiker een share met enkele honderdduizenden bestanden in de root had aangegeven als offline beschikbaar. Boel loopt vast, reboot en vervolgens is er met \\servernaam\sharenaam niks meer te beginnen. Uiteindelijk maar gemapt via \\servernaam.lan\sharenaam, komt de mapping met offline files niet meer overeen en kan je gewoon aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Toevallig offline files ingesteld staan terwijl je handmatig nog moet aanmelden voor die share?

Ik weet niet wat je hiermee bedoelt maar alle shares werken behalve die naar de iseries op de AS400.

Het aanmelden op het domein gebeurd al in een eerdere fase en niet pas na een herstart..Bovendien zou het toch zo zijn dat, indien de netwerkkabel eruit ligt kan hij zich ook niet op het domein aanmelden..

monta

Pagina: 1