Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een HP dc7700 SFF van een vriend gekregen. Nu wil ik het graag upgraden om er het volgende mee te kunnen doen:

Games:
Flight simulator, Dragon Nest, FireFall

Overig:
Inventor, Photoshop cs6

Ik heb me de afgelopen week helemaal stuk gezocht. En kom tot de conclusie; voor een goede videokaart moet de PSU geupgrade worden. Probleem is dat de HP dc7700 SFF een custom PSU form factor heeft die alleen in 240W te krijgen is. In sommige forums heb ik gelezen dat er mensen zijn die prima een HD 7750 LP kaart te werk hebben gekregen met de 240W PSU. Maar dit kan ik moeilijk geloven, want stel voor dat ik een programma volop aan het draaien ben en hij valt opeens uit omdat de PSU de GPU niet bij kan houden. Daar sta ik niet op te wachtten.

Long story short. Ik wil een upgrade om de bovenstaande programma's soepel te kunnen uitvoeren zonder lag en zonder zorgen te hoeven te maken dat de HP dc7700 SFF zomaar uitvalt. Naast de videokaart wil ik ook de ram upgraden.

Vraag: Kan de saphire HD 7750 lp in de HP dc7700 sff zonder problemen met wat ik van plan ben ermee te gaan doen zonder de 240W PSU te vervangen?

Zo ja: Ik zit te twijfelen tussen de HIS iCooler HD 7750 lp en de Saphire HD 7750 lp beide 1gb gddr5, welke merk is beter qua garantie en UI om instellingen te veranderen? Ik lees in veel forums dat Saphire als favoriet wordt gekozen, maar ik twijfel omdat de HIS dubbele fans heeft en de saphire maar één.

Zo nee: Welke GPU is dan wel geschikt voor wat ik wil gaan doen waar ik geen PSU upgrade voor nodig is. OF welke PSU kan er in de HP dc7700 sff om wel een HD 7750 te kunnen gebruiken.

Tot slot, kan de CPU zulke "high end" cards wel aan? Krijg ik dan geen "bottleneck" effect. Of gebruik ik verkeerde termen? Wat ik probeer te zeggen is, kan ik dmv de huidige CPU de volle potentie van de GPU's benutten. Ik weet dat de HD7750 geen "high end" kaarten zijn maar zijn wel één van de beste voor low budget sff builds (beweert men).

Bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite in het lezen en researchen.

HP dc7700 sff specs:

DIMM, 1GB, PC2-5300, CL5, Pb-f (2x)
IC, uP,Conroe-E6400e,2.13GHz,2
HDD, 160G,SGT,NIGHTHAWK,SATA-3
SPS-PWR SPLY,6OUT,240W,SFF,BW
DRV, ODD,SATA,ROHS,16X,DVDROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na zelf nog even wat onderzoek te hebben gedaan en HP documentatie te hebben geraadpleegd, ben ik erachter gekomen dat de PCIe een max van 25W kunnen leveren. Dus dat beperkt mij eigenlijk meteen tot een Saphire HD 6450 2g gddr3 low profile wat een stroomverbruik heeft van 19W. Althans dit is een van de weinige kaarten waar de stroomverbruik van vermeld is. Er zijn vast wel betere kaarten die ik over het hoofd zie. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 15:12

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Pcie kan normaal gesproken 75w leveren. Ik zou mijzelf wel ernstig afvragen of dit de investering waard is. Fsx draait vooral op cpu en die is niet geweldig

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://h18000.www1.hp.com...ica&type=html&docid=12543

Dat is de link waar ik heb gelezen dat de PCIe slot max 25W kan leveren.

Voor hetzelfde geld als een HD7750 kan ik een HD6450 halen en een beter CPU. Ik denk dat ik dan bij het gebruiken van de programma's met de laatste combinatie het beste af ben. Dan bottleneck ik de videokaart in ieder geval niet. Welk CPU raad je aan om fsx te kunnen handhaven?

De HP dc7700 sff heeft een Intel LGA775 socket.

Budget voor videokaart, cpu en 2gb extra ram is +/- €100,-

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 15:12

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de HIS gaat sowieso niet passen ivm de lengte: 6.6" ~ 16.7cm

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
HD7750 kan de voeding gewoon aan. Probleem zit meer in de rest van de PC, die is vrij traag voor jouw gebruik.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@NLBUURMAN
Ik heb net de ruimte gemeten van bracket tot aan de CPU fan lengte is 18cm. De HIS past wel.
-The_Mask- schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:50:
HD7750 kan de voeding gewoon aan. Probleem zit meer in de rest van de PC, die is vrij traag voor jouw gebruik.
Bedoel je dan processor, moederbord en geheugen?

Processor:
Ik ben van plan om het te upraden naar een Intel E8400 wat niet al te duur is bij V&A op tweakers. Deze overweging is omdat NLBUURMAN zei dat Fsx een CPU intensief spel is. Heb daar naar gezocht en het klopt idd dat het een CPU intensief spel is. Bedankt dat je dat hebt aangekaart trouwens :) .

Moederbord:
Aan de moederbord kan ik niets veranderen, het is een custom form factor van HP met aparte bevestigingspunten, dus al haal ik een microATX kaart, het gaat niet in de case. Of misschien wel, hangt maar net af hoe de bevestigingspunten zijn om aan de behuizing te monteren. Anders is het zelf gaatjes boren en bevestigings punten maken.

Geheugen:
De huidige moederbord kan denk ik max 800 mHz kaartjes hebben en maximaal 8GB aan totale RAM. Nu is 8 GB aan RAM een beetje overkill. Dus ik dacht aan uitbreiden tot 4GB.

Wat zal de bottleneck worden voor de HD 7750? Ik denk zelf nog steeds de moederbord die max 25W kwijt wilt aan de PCIe slot.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:58:
Bedoel je dan processor, moederbord en geheugen?
Processor en geheugen idd, E6300 is al vrij oud ( dik 7 jaar ondertussen!) en was natuurlijk ook niet één van de snelsten en 1GB is ook veel te weinig voor jouw doen.
Ik ben van plan om het te upraden naar een Intel E8400 wat niet al te duur is bij V&A op tweakers.
Dat is niet zo raar, zo snel is die ook niet meer, al weer 6 jaar. ;) In mijn ogen zijn ze nog steeds erg duur, ik zou minimaal een quadcore erin doen.
Deze overweging is omdat NLBUURMAN zei dat Fsx een CPU intensief spel is. Heb daar naar gezocht en het klopt idd dat het een CPU intensief spel is. Bedankt dat je dat hebt aangekaart trouwens :) .
Dat geld ook voor Photoshop en Inventor, vragen ook veel van de CPU.
Geheugen:
De huidige moederbord kan denk ik max 800 mHz kaartjes hebben en maximaal 8GB aan totale RAM. Nu is 8 GB aan RAM een beetje overkill. Dus ik dacht aan uitbreiden tot 4GB.
Geheugen frequentie maakt niks uit, idd de hoeveelheid. 4GB lijkt mij idd ideaal voor jouw systeem en ook minimaal. Let wel op dat je een 64 bit OS moet hebben. Windows 7 of 8 64 bit is dus aan te raden.
Wat zal de bottleneck worden voor de HD 7750? Ik denk zelf nog steeds de moederbord die max 25W kwijt wilt aan de PCIe slot.
Lijkt mij vrij sterk dat het slot maximaal 75W kan leveren, dan zou het namelijk niet voldoen aan de PCI express specificaties.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers die de moeite hebben genomen om te reageren op mijn vraag, thank you for your time and effort.

Ik dacht even een update te geven van hoe het is verlopen. Ik heb besloten niet te investeren in het upgraden van de HP dc7700 gezien ik voor hetzelfde geld een hele upgradesetje kan halen dat in mijn oude ATX kastje past van 10 jaar terug. Plus een groter vrijheid qua hardware omdat het geen small form factor case is.

Al en al, voor iedereen die een HP dc7700 sff heeft en het wilt upgraden voor multimedia usage. Haal dan gewoon een HD6450 lp videokaart en zorg dat je minimaal 2 gb aan ram hebt. Meer dan dat heb je niet nodig naar mijn mening.

Hier kan dus een slotje op.
Pagina: 1