Toon posts:

[Windows 8.1] Probleem met meerdere monitors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met meerdere monitors. Aangezien plaatjes meer zeggen dan woorden, bij deze het album: http://imgur.com/a/Nh0jg

In het kort: als ik een scherm op mijn tweede monitor zet, wordt het programma uitvergroot, en in het geval van xbmc, als ik hem op fullscreen zet, gaat het over mijn andere scherm heen. Dit probleem treedt ook op bij Google Chrome, Internet Explorer, AMD Catalyst Control Center, Steam, bijna elk programma dat ik heb geprobeerd. Dit heb ik bij geen enkele andere windows of linux versie gehad.

Mijn setup is als volgt:
- Radeon HD6950 videokaart
- Eerste (main) monitor is een LG monitor aangesloten met DVI
- Tweede monitor is een Samsung TV aangesloten via HDMI

Ik heb zowel de normale als de 8.1 preview videodrivers geprobeerd, maakte geen verschil. De resoluties staan allebei op 1080p.

Als er nog info nodig is, vraag gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonniels
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-10-2016
Staat de resolutie van je tweede beeldscherm wel goed (samsung tv). hoeveel inch zijn de beide monitoren ? Als je tweede monitor grooter is zal ik hiervan de resolutie hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:58
Lijkt alsof er een andere scaling op UI items zit op het ene scherm dan het andere. Misschien dat je bij "Control Panel\Appearance and Personalisation\Display" de optie "let me choose one scaling level for all my displays" kan aanzetten. Anders even met de scaling kloten daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Caelorum, thanks, dat was de oplossing, zag die checkbox over het hoofd toen ik voor de eerste keer bij die settings keek. Blijft een beetje raar dat dat standaard uitstaat in Windows 8.1.